Please select the curriculum by the start year of studies and track.
Distance learning
Dijkman, B., Mikkonen, I., Roodbol, P. 2019. Older People: Improving Health and Social Care. Focus on the European Core Competences Framework. Springer International Publishing. 10.1007/978-3-319-976
Nummela O., Juujärvi S., Sinervo T., (2019). Competence needs of integrated care in the transition of health care and social Serviceä in Finland. International Journal of Care Coordination 2019, Vol. 22(1) 36–45. http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904124928
Yhtenäiset kiireettömän hoidon perusteet 2019. 2019. Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisuja 2019:2. Helsinki: Sosiaali- ja terveysministeriö. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-4036-9
Opetushallitus, 2019. Osaaminen 2035. Osaamisen ennakointifoorumin ensimmäisiä ennakointituloksia. Raportit ja selvitykset 2019:3. https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/osaaminen_2035.pdf
Zitting, J., Laulainen, S. & Niiranen, V. 2019. Lähi- ja keskijohdon osaamisvaatimukset sosiaali- ja terveyspalvelujen integraatiossa. Yhteiskuntapolitiikka 84(4), 380-392 http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019091828780 (not translated)
Syyslukukausi 2023
Yksilötyöskentely
- Itseohjautuvan oppimisen itsearviointi (Self-Rating Scale for Self-Directed Learning (SRSSDL) Tool
- Asiantuntijuusvideo
- Kehittymissuunnitelma
- Opintojakson materiaalien opiskelu
Ryhmätyöskentely
- Vertaismentorointitapaamiset (3 krt á 2 tuntia) ryhmien sopimuksen mukaisesti
- Osallistuminen opintojakson online-tapaamisiin Zoomissa (not translated)
Opintojakson arviointi on hyväksytty-hylätty. (not translated)
Tuition in Finnish
15.08.2023 - 19.05.2024
01.03.2023 - 19.03.2023
Arja Koski
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
2 credits
Hyväksytty/Hylätty
Toteutuksessa ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja. (not translated)
- YAMK-Alumnien tapaaminen
- Vertaismentorointiprosessi (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttejä. (not translated)
Syksyllä 2023 opintojakson laajuus on 2 op, joka on 2 x 26,7 tuntia = 53 tuntia. (not translated)
Koko opintojakson tavoitteena on, että opiskelija
- osaa analysoida kansallisia ja kansainvälisiä osaamisvaatimuksia erilaisissa, jatkuvasti muuttuvissa monialaisissa ympäristöissä.
- tunnistaa omat ammatillisen kehittymisen tarpeet, vahvuudet ja painopistealueet sekä laatii henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman.
- on sitoutunut elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen.
- edistää ammattieettisiä periaatteita päätöksenteossa ja moniammatillisessa yhteistyössä.
- kehittää itsensä johtamisen taitoja ja toimii aktiivisesti asiantuntijana alueellisella, kansallisella ja kansainvälisellä tasolla.
Sisällöt ja työskentely opintojaksossa
Syksyn 2023 työskentelyssä painottuu opiskelijan omien ammatillisen kehittymisen tarpeiden, vahvuuksien ja painopistealueiden tunnistaminen sekä niiden näkyväksi tekeminen ja oman kehittämissuunnitelman laatiminen. Omien vahvuuksien ja kehittämishaasteiden tunnistaminen oppijana vahvistaa sitoutumista myös elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen.
Ryhmässä toteutuva vertaismentorointi tukee osaltaan osaamisen kehittämistä ja oppimista.
Asiantuntijuus, asiantuntijuuden ja osaamisen arviointi ja kehittämistavoitteet vahvistuvat opintojakson ja koko koulutuksen aikana kun opiskelija tutustuu asiantuntijuutta ja osaamista ohjaaviin kansallisiin ja kansainvälisiin säädöksiin ja suosituksiin. (not translated)
Opintojakso on hylätty kun opiskelija ei ole tehnyt pyydettyjä tehtäviä eikä osallistunut opintojakson online-tapaamisiin eikä vertaismentorointityöskentelyyn. (not translated)
Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on:
- tehnyt itseohjautuvan oppimisen itsearvioinnin.
- osoittanut suorittaneensa Digistartti-kurssin.
- tehnyt asiantuntijuusvideon, tutustunut vertaisryhmän opiskelijoiden videoihin sekä osallistunut vertaismentorointityöskentelyyn ryhmän sopimuksen mukaisesti.
- laatinut henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman.
- työskennellyt vertaismentorointiryhmässä (3 krt á 2 tuntia).
- opiskellut opintojakson materiaalin.
- osallistunut opintojakson online-tapaamisiin. (not translated)
Distance learning
Tuition in Finnish
11.01.2024 - 31.12.2024
02.07.2024 - 31.07.2024
Arja Koski
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
3 credits
0-5
Distance learning
Oppimateriaali on luettavissa Diakle-oppimisalustalla. (not translated)
Opetusmenetelminä
- luento
- ryhmäkeskustelut
- ryhmätyöskentely
- itsenäinen työskentely (not translated)
Opintojakson arvioinnin perusteina ovat:
- opiskelijan osallistuminen aikaan sidottuun ohjaukseen, opetukseen ja työpajaan
- ryhmätyöskentelyyn osallistuminen
- blogikirjoitus ryhmässä
- työelämämentorointiprosessin toteutuminen oman työelämämentorin kanssa (not translated)
Tuition in Finnish
23.08.2023 - 03.12.2023
01.03.2023 - 19.03.2023
Arja Koski, Arja Suikkala
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
3 credits
Hyväksytty/Hylätty
Tämän kyseisen opintojakson valinnainen toteutustapa on kuvattu opintojakson oppimisalustalla. (not translated)
Työelämäyhteistyö toteutuu:
- työelämämentorointiprosessissa
- alumnipaneelissa
- yksilöllisessä työskentelyssä (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttejä. (not translated)
- (not translated)
Opintojakson laajuus on 3 opintopistettä (3 x 26,7 tuntia = 80 tuntia)
Opintojaksoon sisältyvät ryhmävastaavan ja opon tunnit sekä ohjausta urasuunnitteluun ja blogikirjoituksen tekemiseen.
Opintojakso käynnistyy 23.8. klo 16.30-18.00 lukujärjestyksen mukaisesti. (not translated)
Opintojakson sisältö jaksottuu seuraavasti:
- ryhmävastaavan ja opon tunnit kerran kuukaudessa
- kansalliset ja kansainväliset kompetenssit, yhteistyö ja verkostot - luento ja materiaalit
- ryhmätyöskentely liittyen ammatilliseen kehittymiseen, jossa tuotetaan blogikirjoitus ryhmän yhteisessä prosessissa
- urasuunnittelun työpaja
- työelämämentorointiprosessi (not translated)
Hyväksytty suoritus: Opiskelija on hyväksytysti suorittanut opintojakson eri osiot.
Hylätty suoritus:
-Opiskelija ei ole osallistunut opintojakson ohjaukseen, opetukseen, ryhmätyöskentelyyn
-Opiskelija ei ole kirjoittanut ryhmässä blogikirjoitusta
-Opiskelija ei ole toiminut mentorointiprosessissa aktorina (not translated)
Distance learning
Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla (not translated)
Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja (not translated)
Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on suorittanut määritellyt tehtävät hyväksytysti ja osallistunut online-tapaamisiin. (not translated)
Tuition in Finnish
28.08.2023 - 12.11.2023
14.08.2023 - 20.08.2023
0 - 333
Sakari Kainulainen, Anne Määttä, Reija Paananen, Arja Koski
Opintojakson osiot opiskellaan annetussa järjestyksessä, prosessinomaisesti koska ne linkittyvät myös kronologisesti toisiinsa (oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta). (not translated)
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
5 credits
Hyväksytty/Hylätty
- (not translated)
-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttejä (not translated)
- (not translated)
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia). (not translated)
29.8. Orientaatio ja työskentelyn aloitus sekä ohjaus opintojakson osioihin 1 ja 2.
2.10. luento, ohjauskeskustelu sekä orientaatio opintojakson osioihin 3 ja 4
6.11. Työpajatyöskentely
Online tilanteiden välissä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmissä.
1.Opintojaksossa opiskellaan opintojakson keskeiset käsitteet sekä yksilöllisesti että opintopiirissä. Käsitteiden sisällöt ja lähteet kootaan yhteiseen Wiki-taulukkoon koko ryhmän oppimisen tueksi.
2. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat tekevät Canva-työkalulla näkyväksi valitsemansa monialaista tukea tarvitsevan asiakkaan tilanteen ja hänen tarpeensa.
3. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat rakentavat palvelukartan asiakkaan monitoimijaisesta palvelujärjestelmästä.
4.Yhteiskehittämisen pajassa luodaan työelämätoimijoiden kanssa tulevaisuuden palvelupolkuja ja mietitään haasteita asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtamiseen ja kehittämiseen.
5. Opiskelijat kirjoittavat yksilötyönä artikkelin, joka rakentuu edellä mainittujen työvaiheiden tuotoksista sekä oman oppimisen arvioinnista ja reflektoinnista.Artikkeli palautetaan 17.11. 2023 oppimisalustan kansioon. (not translated)
Distance learning
Oppimateriaali ilmoitetaan Diakle-oppimisalustalla. (not translated)
Luento
Opetuskeskustelut
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Työpaja (not translated)
Opintojakso arvioidaan numeraalisesti 1-5.
Arvioinnin lähtökohtana on, että opiskelijat:
- osallistuvat aikaan sidottuun opetukseen
- suorittavat hyväksytysti kokoavan tehtävän (not translated)
Tuition in Finnish
06.09.2023 - 22.10.2023
14.08.2023 - 27.08.2023
0 - 333
Sakari Kainulainen, Anne Määttä, Reija Paananen, Arja Koski, Keijo Piirainen
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
4 credits
5 credits
0-5
Valinnainen suoritustapa ilmoitetaan Diakle-oppimisalustalla. (not translated)
Työelämäyhteistyö toteutuu oppimistehtävissä. (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttejä (not translated)
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (=134 tuntia).
Työskentely opintojaksossa:
- Osallistuminen opetustilanteisiin Zoomissa
- Yksilöllinen työskentely opintojakson teemojen (1-3) mukaisesti (oppimateriaalien opiskelu)
- Työpajatyöskentely: Vaikuttavuusketjuanalyysi
- Yksilöllinen kokoava tehtävä (not translated)
6.9. klo 15.00-18.00
Kurssin orientaatio ja työskentelyn käynnistyminen.
Tutkimukseen perustuva tieto ja menetelmät johtamisessa hyvinvointitavoitteiden saavuttamiseksi
4.10. klo 15.00-18.00
Monitoimijaisen yhteistyöverkoston johtaminen ja kehittäminen
19.10.klo 15.00-18.00
Työhyvinvoinnin kehittäminen ja osaamisen kehittyminen (not translated)
Distance learning
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on ilmoitettu Diakle-alustalla. (not translated)
Opintojakso on verkkototeutus, johon sisältyy aikaan sidottua opetusta ja ohjausta.
Opintojakso sisältää yksilö- ja ryhmä- sekä työpajatyöskentelyä. (not translated)
Opintojakso arvioidaan numeraalisesti asteikolla 0-5.
Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on:
- osallistunut online opetus- ja ohjaustilanteisiin
- tehnyt hyväksytysti yksilötehtävän 1.
- tehnyt hyväksytysti tehtävän 2. eli ryhmätehtävän (työskennellyt ryhmässä sekä toteuttanut siihen kuuluvan yksilökeskustelun valitsemansa johtajan kanssa)
- osallistunut työpajaan
Oppimistehtävien arviointikriteerit ovat näkyvissä Diaklessa tehtäväkohtaisesti. (not translated)
Tuition in Finnish
30.01.2024 - 03.03.2024
11.10.2023 - 29.10.2023
0 - 333
Anne Määttä, Ville Päivänsalo, Arja Koski
Opintojakso on suunniteltu etenevän prosessina, minkä vuoksi osallisuus online-tilanteissa ja tehtävien tekeminen sovitussa aikataulussa ja järjestyksessä on oleellista oman ja koko ryhmän oppimisen näkökulmasta. Poissaolojen korvaavasta suorituksesta on ohjeistukset Diakle-oppimisalustalla. (not translated)
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
5 credits
0-5
Opintojakson vaihtoehtoinen suoritustapa - osiot
1. Yhteensovittavan johtamisen teoreettinen tarkastelu ja analyysi: Yhteensovittava johtaminen kompleksisissa sote-alan johtamisrakenteissa - johtamisopit ja yhteensovittava johtaminen - yksilötehtävä
2. Eettinen johtaminen ja digitaaliset ratkaisut monialaisen yhteistyön tukena - opiskelijan työskentely hänen valitsemassaan työelämätahon toimintaympäristössä hyödyntäen opintojakson oppimistehtävän ohjeistusta ja sen raportointi.
3. Osallistuminen verkostojohtamisen työpajaan opiskelijaryhmän kanssa tai erikseen sovitusti työelämän toimintaympäristössä. (not translated)
Työelämäyhteistyö toteutuu oppimistehtävissä ja työpajatyöskentelyssä. (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttejä. (not translated)
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (=133 tuntia). (not translated)
Orientaatio ja työskentelyn käynnistyminen - Yhteensovittava johtaminen kompleksisissa sote-alan johtamisrakenteissa
Yksilötehtävä: 30.1. - 14.2.2024, tehtävän palautus tehtäväkansioon viimeistään 14.2.2024
Digitalisaation ja eettisyyden tuomat haasteet ja yhteensovittava johtaminen, ryhmätehtävän käynnistyminen
Ryhmätehtävä 13.2. - 26.2.2024, tehtävän palautus viimeistään 1.3. tehtäväkansioon.
Työpaja: Yhteensovittavan johtamisen vahvistaminen monialaisissa verkostoissa. (not translated)
Opintojakso on hylätty kun opiskelija ei ole osallistunut online opetukseen ja ohjaukseen, eikä ole tehnyt hyväksytysti oppimistehtäviä tai palauttanut tehtäviä lainkaan tai suorittanut opintojaksoa vaihtoehtoisella tavalla. (not translated)
Distance learning
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan Diaklealustalla. (not translated)
Opintojakso on verkkototeutus, jossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta.
Menetelmät:
- luento-opetus
- ohjauskeskustelut
- yksilötehtävä
- ryhmätehtävä
- työpaja (not translated)
Opintojakso on hyväksytysti suoritettu kun opiskelija on osallistunut online opetukseen ja ohjaukseen, tehnyt hyväksytysti yksilötehtävän, työskennellyt ryhmässä ja tehnyt osaltaan ryhmätehtävän sekä osallistunut yhteiskehittämisen työpajaan.
Tehtävien arviointikriteerit on määritelty tehtäväksi antojen yhteydessä Diaklessa. Tehtävät arvioidaan hyväksytty-täydennettävä -periaatteella.
Koko opintojakso arvioidaan hyväksytty-hylätty -periaatteella. (not translated)
Tuition in Finnish
05.03.2024 - 12.05.2024
11.10.2023 - 29.10.2023
0 - 333
Anne Määttä, Arja Koski, Hanna Hovila
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
5 credits
5 credits
Hyväksytty/Hylätty
Opintojakson vaihtoehtoinen toteutustapa - osiot:
1. Yksilötyöskentely opintojakson materiaalin pohjalta: Yhteiskehittämisen teoreettinen tausta, yhteiskehittämisen menetelmät ja fasilitointi
2. Työelämän toimintaympäristössä suunniteltu, toteutettu ja arvioitu työpaja yhteistyössä sote-alan toimijoiden kanssa. Prosessin dokumentointi: perustelut toiminnalle sekä toteutuneen prosessin raportointi videotallenteena. Prosessista sovitaan etukäteen opintojakson ohjaajien kanssa. (not translated)
Opiskelijat toimivat yhteiskehittämisen prosesseissa työelämän eri alueilla. Tämä työskentely liittyy ryhmätehtävään. (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttejä. (not translated)
Englanninkielinen oppimateriaali. (not translated)
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (=133 tuntia) ja ajoittuu viikoille 10-19. (not translated)
Opintojakson orientaatioluennot ja työskentelyn käynnistyminen
6.3. - 26.3. Yksilötehtävä: Yhteiskehittäminen teoriassa ja käytännössä. Tehtävän palautus 26.3. mennessä Diaklen palautuskansioon.
Yhteiskehittämisprosessin suunnittelu
2.4. - 6. 5. Yhteiskehittämisen prosessin toteutus ja siihen liittyvä ohjaus
Yhteiskehittämisen paja, arviointi ja reflektio (not translated)
Distance learning
Diakin OSKE-opas 2.0
Muu oppimateriaali on luettavissa Diakle-oppimisalustalla (not translated)
1.Ohjattu seminaarityöskentely (suunnitelman esittäminen ja yhden työn opponointi sekä osallistuminen kaikkiin seminaarikertoihin
2. Itsenäinen työskentely
3. Kirjallinen ohjaava palaute
4. Tiedonhakuwebinaarit
Tavoitteet
Opiskelija:
• osaa soveltaa asianmukaista tutkimus- ja asiantuntijatietoa työelämän muuttuviin kehittämistarpeisiin vastaamiseksi erilaisissa TKI-hankkeissa.
• osaa soveltaa tarkoituksenmukaisia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä järjestelmällisesti ja eettisesti TKI-hankkeissa.
• toimii aloitteellisesti ja vastuullisesti TKI-toiminnassa yhteistyötahojen ja organisaatioiden kanssa
• osaa raportoida ja levittää TKI-toiminnan tuloksia.
• osaa arvioida kriittisesti TKI-toiminnan tuloksia työelämän käytäntöjen kehittämisessä ja uudistamisessa. (not translated)
Opintojakso on hyväksytysti suoritettu kun opiskelija on osallistunut ohjaukseen seminaariryhmissä ja tehnyt opinnäytetyösuunnitelman (tutkimus-/kehittämissuunnitelma) Diakin ohjeiden ja kriteerien mukaisesti. (not translated)
Tuition in Finnish
16.08.2023 - 28.01.2024
11.10.2023 - 29.10.2023
Minna Valtonen, Marianne Nylund, Varpu Wiens, Jaana Tilli, Ari Nieminen, Päivi Thitz, Susanna Kallakorpi, Reija Paananen, Heidi Zitting, Hannu Piiroinen, Marja Katisko, Sakari Kainulainen, Lena Segler-Heikkilä, Ville Päivänsalo, Arja Koski, Hanna-Leena Huttunen, Miina Kaartinen, Keijo Piirainen, Jari Helminen, Arja Suikkala
MasterSchool
Eco-social work and global competence, Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Values, communities, and ethics
Diak joint implementation
10 credits
10 credits
Hyväksytty/Hylätty
Valinnaisia suoritustapoja ei ole. (not translated)
Opinnäytetyöt ovat työelämälähtöisiä; työtä, toimintaympäristöjä, yhteisöjä ja johtamista kehittäviä tutkimuksia tai kehittämishankkeita. (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttejä. (not translated)
Opintojakso on laajuudeltaan 10 op (=267 tuntia) (not translated)
Opintojakson aikaan sidottu ohjaus ja opetus:
5.9. klo 15.00 - 18.00 opintojakson orientaatio
12.10. klo 15.00 - 18.00 opinnäytetyöseminaarien käynnistyminen
9.11. klo 15.00 - 18.00 opinnäytetyöseminaari I
5.12. klo 15.00 - 18.00 opinnäytetyöseminaari II
25.1.2024 klo 15.00 - 18.00 opinnäytetyöseminaari III
Seminaarityöskentelyn lisäksi opiskelijat saavat sovitusti yhden työkohtaisen ohjauksen. (not translated)
Distance learning
Tuition in Finnish
07.02.2024 - 31.05.2024
11.10.2023 - 29.10.2023
Minna Valtonen, Varpu Wiens, Marianne Nylund, Jaana Tilli, Ari Nieminen, Päivi Thitz, Susanna Kallakorpi, Reija Paananen, Heidi Zitting, Hannu Piiroinen, Marja Katisko, Sakari Kainulainen, Lena Segler-Heikkilä, Ville Päivänsalo, Arja Koski, Hanna-Leena Huttunen, Miina Kaartinen, Keijo Piirainen, Jari Helminen, Arja Suikkala
MasterSchool
Eco-social work and global competence, Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Values, communities, and ethics
Diak joint implementation
10 credits
0-5
Distance learning
Opiskelija hyödyntää koulutuksen aikana sisäistämäänsä kirjallisuutta sekä tekemiään tietohakuja. (not translated)
Opintojakson opetusmenetelmät:
- Yksilö/parityöskentely
- Seminaarityöskentely, jossa toteutuvat sekä ohjaajien antama pariohjaus ja vertaisohjaus
- Julkaisuseminaari
- Kypsyysnäytteen kirjoittaminen (not translated)
Opintojakson arviointi perustuu:
- opinnäytetyöseminaareihin osallistumiseen
- hyväksyttyyn opinnäytetyöhön ja sen esittämiseen seminaarissa/erikseen sovitussa tilaisuudessa työelämässä
- yhden opinnäytetyön opponointiin
- hyväksyttyyn kypsyyskokeeseen
Opinnäytetyö arvioidaan numeraalisesti. (not translated)
Tuition in Finnish
22.08.2023 - 26.05.2024
01.03.2023 - 19.03.2023
Titta Riihimäki, Päivi Vuokila-Oikkonen, Sakari Kainulainen, Keijo Piirainen, Minna Valtonen, Jouko Porkka, Linda Hublin, Olli Vesterinen, Marianne Nylund, Jaana Tilli, Susanna Kallakorpi, Aleksis Toro, Reija Paananen, Heidi Zitting, Hannu Piiroinen, Heini Kapanen, Erja Hänninen, Arja Koski, Ville Päivänsalo, Hanna-Leena Huttunen, Jari Helminen, Mika Alavaikko, Taina Heino, Arja Suikkala, Harri Kostilainen
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
10 credits
10 credits
0-5
Toteutuksella ei ole valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Opinnäytetyöt tehdään yhteistyössä työelämän toimijoiden kanssa ja ne palvelevat työn ja työelämän kehittämistä. (not translated)
Julkaisuseminaarit 13.11.2023 klo 9.00-18.00.
Kypsyyskoe 16.11.2023
Kevään 2024 julkaisuseminaarit ja kypsyyskokeen aikataulu julkistetaan syksyllä 2023. (not translated)
- (not translated)
Opintojakso on laajuudeltaan 10 op (10 x 26,7 tuntia = 267 tuntia). (not translated)
Työskentely opintojaksossa toteutuu opinnäytetyöntekijöiden yksilö/parityönä sekä kolmessa seminaarissa, jossa jokainen esittää omaa työtään sekä antaa vertaispalautetta sovitusti ryhmän muille opiskelijoille. Erikseen sovitaan opponointivuorot, jolloin saadaan kokemusta julkaisuseminaareihin. (not translated)
Hyväksyttyyn opinnäytetyöhön vaaditaan että kaikki osa-alueet ovat vähintään tasolla yksi. (not translated)
OPINNÄYTETYÖN ARVIOINTIKRITEERIT (YAMK-tutkinto)
Hyväksyttyyn opinnäytetyöhön vaaditaan että kaikki osa-alueet ovat vähintään tasolla yksi.
TEHTÄVÄN MERKITYS TYÖELÄMÄLLE
Aiheenvalinta
Aiheen ajankohtaisuus ja merkitys työelämän kehittämisessä on perusteltu puutteellisesti. Aiheenvalinnan perustelu opiskelijan asiantuntijuuden kehittymisen kannalta on niukkaa.
Tehtävänasettelu
Työn tarkoituksen määrittelemisessä, tavoitteenasettelussa ja tehtävän rajaamisessa on selkeitä puutteita.
TIETOPERUSTA JA TIEDON-
HANKINTA
Käsitteellistäminen:
Käsitteiden ja viitekehyksen määrittelyssä on puutteita. Ilmiön yhteyttä laajempaan kontekstiin ei ole käsitelty.
Tietoperusta ja lähteiden hyödyntäminen:
Kotimaisia ja ulkomaisia lähteitä on käytetty suppeasti ja yksipuolinen. Lähdekritiikki on niukkaa.
MENETELMIEN JA PROSESSIN HALLINTA
Metodologiset valinnat:
Menetelmällisen lähestymistavan valinta on perusteltu niukasti ja se ei kaikilta osin ole tarkoituksenmukainen.
Tutkimus, kehittämis- ja innovaatiomenetelmät:
TKI-menetelmien käyttö sekä eettisyyden ja luotettavuuden arviointi on puutteellista eikä kaikilta osin työhön soveltuvaa.
Opinnäytetyön prosessi
Prosessin tavoitteellisuudessa, suunnitelmallisuudessa ja eettisyydessä on ollut puutteita. Yhteistyö eri tahojen kanssa on ollut sattumanvaraista.
TULOKSET JA NIIDEN HYÖDYNTÄMINEN SEKÄ ASIANTUNTIJUUDEN KEHITTYMINEN
Tulokset ja johtopäätökset:
Tulosten esittäminen, pohdinta ja johtopäätökset ovat epäjohdonmukaisia. Eettisiä kysymyksiä on käsitelty suppeasti. Työ tuottaa niukasti uusia ratkaisuja ja tuloksia työelämän kehittämiseen.
Tulosten hyödyntäminen:
Tulosten hyödyntämistä työelämän kehittämisessä perustellaan puutteellisesti. Tulosten yhteyttä aikaisempiin tutkimus- ja kehittämishankkeisiin ei pohdita.
Asiantuntijuuden kehittyminen:
Työssä näkyy niukasti oman asiantuntijuuden ja TKI-osaamisen kehittyminen. Työssä ei esitetä tuloksiin perustuvia uusia tutkimus- ja kehittämishaasteita.
KIELI, RAKENNE JA VIESTINTÄ
Kieli:
Opinnäytetyön kieli ei ole sujuvaa ja siinä on virheitä. Ilmaisutapa vaihtelee eikä ole kaikilta osin työn luonteeseen sopiva.
Rakenne:
Opinnäytetyön rakenne on paikoin epäjohdonmukainen. Ulkoasu, tekstin asettelu ja lähteiden merkintä poikkeavat monin paikoin ammattikorkeakoulun ohjeista.
Tulosten viestintä:
Julkistaminen on puutteellinen viestinnän ja ammatillisen (not translated)
TEHTÄVÄN MERKITYS TYÖELÄMÄLLE
Aiheenvalinta
Aihe on ajankohtainen ja sitä on perusteltu työelämän ja alan kehittämisen näkökulmasta. Aiheenvalintaa on perusteltu selkeästi opiskelijan asiantuntijuuden kehittymisen kannalta.
Tehtävänasettelu
Työn tarkoitus ja tavoitteenasettelu on perusteltu selkeästi. Tehtävän rajaaminen on perusteltu tarkoituksenmukaisesti.
TIETOPERUSTA JA TIEDONHANKINTA
Käsitteellistäminen:
Käsitteet ja viitekehys on määritelty selkeästi. Ilmiön yhteyttä laajempaan kontekstiin on käsitelty.
Tietoperusta ja lähteiden hyödyntäminen:
Kotimaisia ja ulkomaisia lähteitä on käytetty tarkoituksenmukaisesti. Lähdekritiikki on asianmukaista.
MENETELMIEN JA PROSESSIN HALLINTA
Metodologiset valinnat:
Menetelmällisen lähestymistavan valinta on perusteltu selkeästi ja se on tarkoituksenmukainen työn aiheen kannalta.
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiomenetelmät:
TKI-menetelmien käyttö sekä eettisyyden ja luotettavuuden arviointi on tarkoituksenmukaista ja työhön soveltuvaa.
Opinnäytetyön prosessi
Prosessi on ollut tavoitteellinen, suunnitelmallinen ja eettinen. Yhteistyö eri tahojen kanssa on ollut tarkoituksenmukaista.
TULOKSET JA NIIDEN HYÖDYNTÄMINEN SEKÄ ASIANTUNTIJUUDEN KEHITTYMINEN
Tulokset ja johtopäätökset:
Tulosten esittäminen, pohdinta ja johtopäätökset ovat argumentoituja ja johdonmukaisia. Eettisiä kysymyksiä on käsitelty monipuolisesti. Työ tuottaa uusia ratkaisuja ja tuloksia, joita voidaan hyödyntää työelämän kehittämisessä.
Tulosten hyödyntäminen:
Tulosten hyödyntämistä työelämän kehittämisessä perustellaan monipuolisesti. Tulosten yhteyttä aikaisempiin tutkimus- ja kehittämishankkeisiin pohditaan eri puolilta.
Asiantuntijuuden kehittyminen:
Työssä näkyy selkeästi oman asiantuntijuuden TKI-osaamisen kehittyminen. Työssä esitetään tuloksiin perustuvia uusia tutkimus- ja kehittämishaasteita.
KIELI, RAKENNE JA VIESTINTÄ
Kieli:
Opinnäytetyön kieli on sujuvaa ja lähes virheetöntä. Ilmaisutapa on yhtenäinen ja työn luonteeseen sopiva.
Rakenne:
Opinnäytetyön rakenne on johdonmukainen. Ulkoasu, tekstin asettelu ja lähteiden merkintä ovat pääsääntöisesti ammattikorkeakoulun ohjeiden mukaiset.
Tulosten viestintä:
Julkistaminen on tarkoituksenmukainen viestinnän ja ammatillisen vaikuttavuuden näkökulmista (not translated)
TEHTÄVÄN MERKITYS TYÖELÄMÄLLE
Aiheenvalinta
Aihe on ajankohtainen ja innovatiivinen ja se on työelämän ja alan kehittämisen näkökulmista merkittävä. Aiheenvalintaa on perusteltu monipuolisesti opiskelijan asiantuntijuuden kehittymisen kannalta.
Tehtävänasettelu
Työn tarkoitus ja tavoitteenasettelu on perusteltu monipuolisesti ja innovatiivisesti. Tehtävän rajaaminen on perusteltu asiantuntevasti.
TIETOPERUSTA JA TIEDONHANKINTA
Käsitteellistäminen:
Käsitteet ja viitekehys on määritelty monipuolisesti ja kriittisesti. Ilmiön yhteyttä laajempaan kontekstiin on käsitelty asiantuntevasti.
Tietoperusta ja lähteiden hyödyntäminen:
Kotimaisia ja ulkomaisia lähteitä on käytetty monipuolisesti. Lähdekritiikki on asiantuntevaa.
MENETELMIEN JA PROSESSIN HALLINTA
Metodologiset valinnat:
Menetelmällisen lähestymistavan valinta on perusteltu monipuolisesti ja kriittisesti ja se on toimiva työn aiheen kannalta.
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiomenetelmät:
TKI-menetelmien käyttö sekä eettisyyden ja luotettavuuden arviointi on asiantuntevaa ja hallittua.
Opinnäytetyön prosessi
Prosessi on ollut tavoitteellinen, suunnitelmallinen ja vastuullinen. Prosessissa näkyy syvällinen eettinen ajattelu. Yhteistyö eri tahojen kanssa on ollut suunnitelmallista ja aktiivista.
TULOKSET JA NIIDEN HYÖDYNTÄMINEN SEKÄ ASIANTUNTIJUUDEN KEHITTYMINEN
Tulokset ja johtopäätökset:
Tulosten esittäminen, pohdinta ja johtopäätökset ovat analyyttisiä, hyvin argumentoituja ja johdonmukaisia. Eettisiä kysymyksiä on käsitelty syvällisesti. Työn tulokset ja ratkaisut soveltuvat sellaisinaan työelämän kehittämiseen.
Tulosten hyödyntäminen:
Tulosten hyödyntämistä työelämän kehittämisessä perustellaan monipuolisesti ja innovatiivisesti. Tulosten yhteyttä aikaisempiin tutkimus- ja kehittämishankkeisiin pohditaan ja analysoidaan monipuolisesti.
Asiantuntijuuden kehittyminen:
Työssä näkyy monipuolisesti oman asiantuntijuuden ja TKI-osaamisen kehittyminen. Työssä esitetään ja innovoidaan tuloksiin perustuvia tutkimus- ja kehittämishaasteita
KIELI, RAKENNE JA VIESTINTÄ
Kieli:
Opinnäytetyön kieli on sujuvaa ja virheetöntä. Ilmaisutapa on yhtenäinen ja selkeä.
Rakenne:
Opinnäytetyön rakenne on johdonmukainen ja selkeä. Ulkoasu, tekstin asettelu ja lähteiden merkintä ovat ammattikorkeakoulun ohjeiden mukaiset.
Tulosten viestintä:
Julkistaminen on innovatiivinen viestinnän ja ammatillisen vaikuttavuuden näkökulmista. (not translated)
Distance learning
Tuition in Finnish
17.08.2023 - 15.12.2023
01.03.2023 - 19.03.2023
0 - 333
Atte Kollanus, Lena Segler-Heikkilä
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Master’s Degree in Development of Interpreting Practices
Diak joint implementation
3 credits
0-5
Distance learning
Tuition in Finnish
17.08.2023 - 15.12.2023
01.03.2023 - 19.03.2023
Atte Kollanus
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Effective case management and councelling in social and health services
Diak joint implementation
2 credits
0-5
Distance learning
Kirjallisuuskatsaus:
Kangasniemi, M., Utriainen, K., Ahonen. S-M., Pietilä, A-M., Jääskeläinen. P. & Liikanen, E. (2013). Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: Eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291?301.
Salminen A. 2011. Mikä kirjallisuuskatsaus? Johdatus kirjallisuuskatsauksen tyyppeihin ja hallintotieteellisiin sovelluksiin. Vaasan yliopiston julkaisuja. Vaasa. https://www.univaasa.fi/materiaali/pdf/isbn_978-952-476-349-3.pdf
Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) (2016). Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. (2. korjattu painos). Turun yliopisto.
Laadullinen tutkimusmenetelmä:
Puusa, A., Juuti, P. & Aaltio, I. (2020). Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus.
Ryynänen, S., Rannikko, A., Hakoköngäs, E., Hohenthal, J., Hänninen, V., Hätilä, J., . . . Varjonen, S. (2021). Tutkiva mielikuvitus: Luovat, osallistuvat ja toiminnalliset tutkimusmenetelmät yhteiskuntatieteissä. Gaudeamus.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (Uud.lait.). Kustannusosakeyhtiö Tammi.
Määrällinen tutkimusmenetelmä:
Heikkilä, T. (2014). Tilastollinen tutkimus. Edita.
Nummenmaa, L., Holopainen, M., Pulkkinen, P. & Kimpimäki, K. (2014). Tilastollisten menetelmien perusteet (1. p.). Sanoma Pro.
Tähtinen, J., Laakkonen, E., Broberg, M. & Tähtinen, R. (2020). Tilastollisen aineiston käsittelyn ja tulkinnan perusteita (2. uudistettu painos.). Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8091-8
Muu Diaklessa osoitettu materiaali. (not translated)
1) Kirjallisuuskatsaus (tutkimuskysymyksen asettaminen, hakustrategia, kirjallisuushaku)
2) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus (tutkimusasetelma, tutkimuskysymyksen asettaminen, otosstrategia, aineistonkeruu, analyysimenetelmät)
3) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus (tutkimusasetelma, tutkimuskysymyksen asettaminen, otosstrategia, aineistonkeruu, analyysimenetelmät
4) Tutkimusetiikka
5) Tutkimuksen luotettavuus
Menetelmät:
Opintojakson infoluento
Avainluennot 5 kpl
Luentotallenteet
Oppimistehtävä kirjallisuuskatsauksesta (palautus 3.12.2023 mennessä)
Verkkotentit 4 kpl
Itsenäinen työskentely (not translated)
Verkkotentit (4) arviointiasteikko: 0-5
Kirjallisuuskatsauksen oppimistehtävä: hyväksytty/ hylätty
Opintojakson arvosana muodostuu neljän verkkotentin keskiarvosta.
Vaihtoehtoinen suoritustapa (soveltava kirjallinen tehtävä): Tehtävä sisältää kaksi osiota, jotka kummatkin arvioidaan 0-5 Diakin arviointikriteerien mukaisesti (https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/). Molempien osioiden tulee olla vähintään 1, jotta tehtävä on kokonaisuudessaan hyväksytty.
Opintojakson arvosana vaihtoehtoisen suoritustavan valinneilla muodostuu kahden verkkotentin ja oppimistehtävän kahden osion keskiarvosta. (not translated)
Tuition in Finnish
27.09.2023 - 31.12.2023
01.03.2023 - 19.03.2023
Marja Katisko, Satu Kajander-Unkuri, Eveliina Hellas, Arja Suikkala
Opiskelijan katsotaan osallistuvan opintojakson opetukseen toteutussuunnitelman vaatimusten mukaisesti, kun hän osallistuu aloitusinfoon ja suorittaa hyväksytysti yhden opintojakson suoritteen. (Tutkintosääntö 15§) (not translated)
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Master’s Degree in Development of Interpreting Practices
Diak joint implementation
5 credits
0-5
Laadullisen ja määrällisen tutkimusmenetelmien verkkotenttien (2 kpl) vaihtoehtoisena suoritustapana opiskelija voi tehdä kirjallisen soveltavan tehtävän. (not translated)
Verkossa olevat tentit opiskelijan oman aikataulun mukaisesti, viimeistään 31.12.2023
Oppimistehtävä kirjallisuuskatsauksesta, palautus 3.12.2023.
Vaihtoehtoisen suoritustavan valinneilla kirjallisen tehtävän palautus 3.12.2023. (not translated)
Opintojakson aloitusinfo 27.9.2023 klo 15-16 Zoomissa. Aloitusinfo on pakollinen.
Opiskelijan katsotaan osallistuvan opintojakson opetukseen toteutussuunnitelman vaatimusten mukaisesti, kun hän osallistuu aloitusinfoon ja suorittaa hyväksytysti yhden opintojakson suoritteen. (Tutkintosääntö 15§)
Avainluennot Zoomissa:
4.10. klo 15-16
10.10. klo 15-16
23.10. klo 15-16
24.10. klo 15-16
31.10. klo 15-16
Itsenäinen työskentely 129 tuntia:
1) Kirjallisuuskatsaus 27 tuntia
2) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus 27 tuntia
3) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus 27 tuntia
4) Tutkimusetiikka 24 tuntia
5) Tutkimuksen luotettavuus 24 tuntia (not translated)
Opintojakso alkaa 27.9.2022 aloitusinfolla Zoomissa klo 15-16. Aloitusinfo on pakollinen.
Opiskelija suorittaa opintojaksoa Diaklessa itsenäisesti edeten seuraavasti:
1) Kirjallisuuskatsaus (oppimistehtävän palautus 3.12. mennessä)
2) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus
3) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus
4) Tutkimusetiikka
5) Tutkimuksen luotettavuus (not translated)
1: verkkotenttien keskiarvo 50-59.9% oikein
2: verkkotenttien keskiarvo 60-69.9% oikein
Kirjallisuuskatsauksen oppimistehtävä: hyväksytty (not translated)
3: verkkotenttien keskiarvo 70-79.9% oikein
4: verkkotenttien keskiarvo 80-89.9% oikein
Kirjallisuuskatsauksen oppimistehtävä: hyväksytty (not translated)
5: verkkotenttien keskiarvo 90-100% oikein
Kirjallisuuskatsauksen oppimistehtävä: hyväksytty (not translated)
Distance learning
Heikkilä (2014). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita Publishing Oy.
Nummenmaa, Holopainen, & Pulkkinen (2014). Tilastollisten menetelmien perusteet. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Toikko, T. & Rantanen, T. (2009). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: Näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (Uudistettu laitos.). Tammi.
Valli, R., Aaltola, J., Laajalahti, A. & Herkama, S. (2018). Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin (5., uudistettu ja täydennetty painos.). PS-kustannus
Diaklessa oleva materiaali (not translated)
Sisältö:
Kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten aineistojen analyysimenetelmät ja niiden soveltaminen käytännössä
Osallistavan tutkimuksen menetelmät ja soveltaminen käytännössä
Hyvä tieteellisen käytäntö, tietosuoja, eettisyys ja luotettavuus käytännössä
Avoin tiede ja tutkimus
Menetelmät:
Luentotallenteet
Oppimistehtävät
Työpajatyöskentely
Opintopiirityöskentely
Itsenäinen työskentely (not translated)
Opintojaksosta annetaan numeroarvosana.
Diakin yleiset arviointikriteerit (YAMK).
https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/#ba5d9f7a (not translated)
Tuition in Finnish
29.02.2024 - 19.05.2024
11.10.2023 - 29.10.2023
Marianne Nylund, Eveliina Hellas, Hannu Piiroinen, Arja Suikkala
Opiskelijan katsotaan osallistuvan opintojakson opetukseen toteutussuunnitelman mukaisesti, kun hän osallistuu aloitusinfoon ja vastaa 13.3. mennessä Diaklessa olevaan kyselyyn opinnäytetyönsä menetelmistä. (Tutkintosääntö 15§) (not translated)
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
5 credits
0-5
Itsenäinen työskentely oman aikataulun mukaisesti.
Opinnäytetyössä käytettyihin menetelmiin liittyvä kysely on tehtävä 13.3. mennessä.
Tehtävien palautuspäivät:
9.4. Etiikka-tehtävä
19.5. Analyysitehtävä
Myöhässä palautettavien tehtävien palautuspäivät menevät Diakin rästitenttipäivien mukaan. (not translated)
Aloitusinfo on pakollinen.
Opiskelijan katsotaan osallistuvan opintojakson opetukseen toteutussuunnitelman mukaisesti, kun hän osallistuu aloitusinfoon ja vastaa 13.3. mennessä Diaklessa olevaan kyselyyn opinnäytetyönsä menetelmistä. (Tutkintosääntö 15§)
Aloitusinfo: 2 tuntia
Opintopiirityöskentely: 6 tuntia
Työpajatyöskentely: 3 tuntia
Itsenäinen työskentely 124 tuntia (not translated)
Opintojakson aloitusinfo Zoomissa. Aloitusinfo on pakollinen.
Orientaatioluennon jälkeen työskentely tapahtuu sekä itsenäisesti että opiskelijoista koostuvissa opintopiireissä. Opintopiireissä valmistellut tuotokset esitellään ja käydään läpi työpajassa, jossa on mukana opintojakson lehtori.
Opiskelijat tuottavat itsenäisesti kaksi omaan opinnäytetyöhön liittyvää tehtävää, joiden palautuspäivät sijoittuvat hutikuulle ja toukokuulle. (not translated)
Distance learning
Tuition in Finnish
01.08.2024 - 31.12.2024
02.07.2024 - 31.07.2024
Arja Koski
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
2 credits
0-5
Distance learning
Tuition in Finnish
01.08.2024 - 31.12.2024
02.07.2024 - 31.07.2024
Sakari Kainulainen, Anne Määttä, Reija Paananen, Arja Koski
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
5 credits
0-5
Distance learning
Tuition in Finnish
01.08.2024 - 31.12.2024
02.07.2024 - 31.07.2024
Sakari Kainulainen, Anne Määttä, Reija Paananen, Arja Koski, Keijo Piirainen
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
5 credits
0-5
Distance learning
Tuition in Finnish
01.08.2024 - 31.12.2024
02.07.2024 - 31.07.2024
Minna Valtonen, Marianne Nylund, Jaana Tilli, Ari Nieminen, Sosiaalialan YAMK virtuaaliopettaja Sosiaalialan YAMK, Susanna Kallakorpi, Päivi Thitz, Reija Paananen, Hannu Piiroinen, virtuaali kirkonala, Marja Katisko, Sakari Kainulainen, Lena Segler-Heikkilä, Arja Koski, Ville Päivänsalo, Hanna-Leena Huttunen, Keijo Piirainen, Miina Kaartinen, Jari Helminen, Arja Suikkala
MasterSchool
Eco-social work and global competence, Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Effective case management and councelling in social and health services
Diak joint implementation
10 credits
0-5
Distance learning
Tuition in Finnish
01.08.2024 - 31.12.2024
02.07.2024 - 31.07.2024
Minna Valtonen, Varpu Wiens, Marianne Nylund, Jaana Tilli, Ari Nieminen, Päivi Thitz, Susanna Kallakorpi, Reija Paananen, Heidi Zitting, Hannu Piiroinen, Marja Katisko, Sakari Kainulainen, Lena Segler-Heikkilä, Ville Päivänsalo, Arja Koski, Hanna-Leena Huttunen, Keijo Piirainen, Miina Kaartinen, Jari Helminen, Arja Suikkala
MasterSchool
Eco-social work and global competence, Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Values, communities, and ethics
Diak joint implementation
10 credits
0-5
Distance learning
Tuition in Finnish
01.08.2024 - 31.12.2024
02.07.2024 - 31.07.2024
Atte Kollanus
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Effective case management and councelling in social and health services
Diak joint implementation
3 credits
0-5
Distance learning
Tuition in Finnish
01.08.2024 - 31.12.2024
02.07.2024 - 31.07.2024
Atte Kollanus
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Master’s Degree in Development of Interpreting Practices
Diak joint implementation
2 credits
0-5
Distance learning
Tuition in Finnish
01.08.2024 - 31.12.2024
02.07.2024 - 31.07.2024
Satu Kajander-Unkuri, Eveliina Hellas, Arja Suikkala
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
5 credits
0-5