Please select the curriculum by the start year of studies and track.
Distance learning
Oppimateriaali on luettavissa Diakle-oppimisalustalla. (not translated)
Opetusmenetelminä
- luento
- ryhmäkeskustelut
- ryhmätyöskentely
- itsenäinen työskentely (not translated)
Opintojakson arvioinnin perusteina ovat:
- opiskelijan osallistuminen aikaan sidottuun ohjaukseen, opetukseen ja työpajaan
- ryhmätyöskentelyyn osallistuminen
- blogikirjoitus ryhmässä
- työelämämentorointiprosessin toteutuminen oman työelämämentorin kanssa (not translated)
Tuition in Finnish
30.08.2023 - 26.11.2023
01.03.2023 - 19.03.2023
Jari Helminen, Hanna Hovila
MasterSchool
Effective case management and councelling in social and health services
3 credits
Hyväksytty/Hylätty
Opintojaksossa ei ole valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Työelämäyhteistyö toteutuu:
- työelämämentorointiprosessissa
- alumnipaneelissa
- yksilöllisessä työskentelyssä (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttejä. (not translated)
- (not translated)
Opintojakson laajuus on 3 opintopistettä (3 x 26,7 tuntia = 80 tuntia) (not translated)
Opintojakson sisältö jaksottuu seuraavasti:
- lukukausivastaavan ja opon tunnit kerran kuukaudessa
- kansalliset ja kansainväliset kompetenssit, yhteistyö ja verkostot - luento ja materiaalit
- ryhmätyöskentely liittyen ammatilliseen kehittymiseen, jossa tuotetaan blogikirjoitus ryhmän yhteisessä prosessissa
- urasuunnittelun työpaja
- työelämämentorointiprosessi (not translated)
Hyväksytty suoritus: Opiskelija on hyväksytysti suorittanut opintojakson eri osiot.
Hylätty suoritus:
-Opiskelija ei ole osallistunut opintojakson ohjaukseen, opetukseen, ryhmätyöskentelyyn
-Opiskelija ei ole kirjoittanut ryhmässä blogikirjoitusta
-Opiskelija ei ole toiminut mentorointiprosessissa aktorina (not translated)
Distance learning
Tuition in Finnish
17.08.2023 - 15.12.2023
01.03.2023 - 19.03.2023
Atte Kollanus
MasterSchool
Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Effective case management and councelling in social and health services
Diak joint implementation
2 credits
0-5
Distance learning
Opintojakson keskeinen kirjallisuus
Klemola, K. (2015). Tuottavuuden, vaikuttavuuden, ja kustannusvaikuttavuuden arviointi alueellisesti integroiduissa sosiaali- ja terveyspalveluissa – palvelujen käyttöön perustuva malli ja esimerkkejä [Lappeenrannan tekninen yliopisto, väitöskirja]. (Acta Universitatis Lappeenrantaensis 664). Lappeenrannan teknillinen yliopisto. (väitöskirja). https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-265-859-3
Pitkänen, L., Torkki, P., Tolkki, H., Valtakari, M., & Leskelä, R-L. (2020). (toim.). Reittiopas vaikuttavuuteen. Vaikuttavuusperustainen ohjaus sote- ja työllisyyspalveluissa. (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja 2020:1). Valtioneuvoston kanslia. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-287-820-5
Lisäksi vaihtoehtoista kirjallisuutta ja tutkimuksia, jota opiskelija käyttää ennakko-oppimistehtävässä ja oppimistehtävässä. (not translated)
- Verkkovälitteinen opetus ja ohjaus (Zoom)
- Ohjattu itsenäinen työskentely (ennakko-oppimistehtävä ja oppimistehtävä)
- Ryhmätyöskentely (oppimistehtävä)
- Muu yhteistoiminnallinen työskentely ja osaamisen jakaminen opintojakson opiskelijoiden välillä (not translated)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi perustuu Diakonia-ammattikorkeakoulun YAMK-tutkinto-ohjelmien yhteisiin arviointikriteereihin.
Diakonia-ammattikorkeakoulu. (10.1.2020). Diakonia-ammattikorkeakoulu, osaamisen yleiset arviointikriteerit YAMK-tutkinnot. Vaativuustaso IV, YAMK (NQF7). Saatavilla https://www.diak.fi/wp-con-tent/uploads/2021/04/Diak_yleiset_osaamisen_arviointikriteerit_2020_YAMK_ERKO.pdf
Opintojakso arvioidaan numeerisesti (1–5) Opintojakson arvosana perustuu opintojakson oppimistehtävän arviointiin. (not translated)
Tuition in Finnish
21.08.2023 - 15.10.2023
14.08.2023 - 20.08.2023
0 - 50
Jari Helminen, Hannu Piiroinen
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida sosiaali- ja terveyspalvelujen arvioinnin lähestymistapoja
- analysoida näyttöön perustuvia menetelmiä ja niiden soveltamista sosiaali- ja terveyspalveluissa
- dokumentoida asiakas- ja palveluohjauksen työkäytäntöjä ja -menetelmiä
- kehittää osallistavia asiakas- ja palveluohjauksen arvioinnin menetelmiä (not translated)
MasterSchool
Effective case management and councelling in social and health services
Diak joint implementation
5 credits
0-5
Opintojakso on mahdollista suorittaa käyttäen työn ja / tai tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan (TKI) opinnollistamista. Opiskelija suorittaa opintojakson ennakko-oppimistehtävän ja oppimistehtävän joko omassa työssä, vapaaehtoistoiminnassa ja / tai esimerkiksi Diakonia-ammattikorkeakoulun hankkeessa. Opiskelija tekee lomakkeen "Opinnollistamisen suunnitelma TKI-toiminnassa ja työelämäyhteistyössä": https://www.diak.fi/wp-content/uploads/2021/08/Opinnollistamisen-suunnitelma-TKi-toiminnassa_230821.pdf Lomake toimii vaihtoehtoisen suoritustavan suunnitelmana ja sopimuksena. Ennakko-oppimistehtävän ja oppimistehtävä tehdään kiinteässä yhteydessä työhön ja / TKI-toimintaan; olennaista on myös vahvan yhteyden luominen tutkimukseen ja ammatilliseen tietoon. (not translated)
Opintojakson ennakko-oppimistehtävä ja oppimistehtävä linkittyvät sosiaali- ja terveysalan työyhteisöihin, esimerkiksi opintojakson osallistujan omaan työhön
- Ennakko-oppimistehtävä: Sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämisen siirtyminen hyvinvointialueelle asiakkaiden näkökulmasta – vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat (opiskelijakohtaisesti tehtävä ennakko-oppimistehtävä)
- Oppimistehtävä (tehdään toinen kahdesta vaihtoehdosta):
1. Sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistarpeet – PESTEL-analyysi kehittämistoiminnan lähtökohtana (opiskelijaryhmänä tehtävä oppimistehtävä)
2. Valittuun kehittämiskohteeseen vaikutusten arviointisuunnitelman laatiminen, jossa kuvataan, mitä arvioidaan, miksi arvioitaan, miten arvioidaan (arvioinnin käytännöt, menetelmät ja välineet), miten arviointi toteutetaan (mm. kuka ja milloin), miten arviointitieto analysoidaan ja mihin ja miten arviointitietoa käytetään (opiskelijaryhmänä tehtävä oppimistehtävä) (not translated)
- Aikaan sidottu opetus ja ohjaus sekä niihin liittyvä työskentely (Zoom) 0,5 op
- Ennakko-oppimistehtävä ja siihen liittyvä tutkimukseen ja kirjallisuuteen perehtyminen sekä itsenäinen työskentely 1 op
- Oppimistehtävä, ryhmätyöskentely ja siihen liittyvät vertaiskeskustelut sekä tutkimukseen ja kirjallisuuteen perehtyminen 3 op
- Oman oppimisen arviointi ja reflektio 0,5 op (not translated)
- Opetus ja ohjaus
- Ennakko-oppimistehtävän palautus
- Opetus ja ohjaus
- Oppimistehtävän ohjaus (kyselytunti)
- Opetus ja ohjaus
- Oppimistehtävän palautus (not translated)
There is no implementations attached to this degree programme.