Sari Jylli
Face-to-face
Kirjallisessa tehtävässä käytetään lähteenä seuraavia pakollisia materiaaleja: - kahta suomalaista ja yhtä englanninkielistä tieteellistä artikkelia, jotka tiimi itse valitsee ilmiöön liittyen - yhtä seuraavista teoksista: Saari, J., Eskelinen, N., & Björklund, L. (2020). Raskas perintö: Ylisukupolvinen huono-osaisuus Suomessa. Gaudeamus. tai Niemelä, M., & Saari, J. (toim.). (2013). Huono-osaisten hyvinvointi Suomessa. (Teemakirja 10). Kelan tutkimusosasto. http://hdl.handle.net/10138/40230 (not translated)
Tavoitteena on, että opiskelijana - tunnet köyhyyteen ja huono-osaisuuteen liittyviä ilmiöitä sekä syrjäytymistä aiheuttavia rakenteita ja prosesseja - tunnet aikuis- ja nuorisososiaalityön mahdollisuudet ja haasteet ennaltaehkäisevässä, etsivässä ja kuntouttavassa työssä - ymmärrät arkielämän hallinnan ja osallisuuden edistämisen merkityksen asiakastyössä - osaat analysoida ihmisoikeuksien toteutumista työskennellessään erilaisissa elämäntilanteissa olevien ihmisten kanssa. Ydinsisällöt - köyhyys ja huono-osaisuus sekä ylisukupolvinen huono-osaisuus - sosiaaliset ongelmat - syrjäytymistä aiheuttavat rakenteet ja prosessit - ennaltaehkäisevän, etsivän ja kuntouttavan aikuis- ja nuorisososiaalityön lähtökohdat - arkielämän hallinta ja osallisuus - ihmisoikeudet Opetuksena järjestetään luentoja, vierailijaluentoja ja ohjaus tiimeille sekä ilmiötehtävän seminaari. Opintojaksoon liittyvä kirjallinen oppimistehtävä ja siihen liittyvä esitys tehdään tiiminä ja oppimistehtävään liittyy opintokäynti työelämään. Työelämäkäyntiin liittyvä opintokäynti voi sisältää vapaaehtoistyötä. Toisen lukukauden opinnoissa sama opiskelijatiimi toimii tämän lukukauden aikana pitkäkestoisesti useiden opintojaksojen aikana. (not translated)
Arvioinnin perusteet: Opiskelijana osallistut opetukseen.Työskentelet tiimissä aktiivisesti kirjallisen ilmiötehtävän ja esityksen osalta sekä osallistut tehtävään liittyvään työskentelyyn työelämässä. Kirjallinen oppimistehtävä arvioidaan Diakin arviointikriteerien mukaisesti. Opiskelijatiimin jäsenten arviointi voi olla yksilöllinen. Arvosana muodostuu ilmiötehtävän arvosanan perusteella. (not translated)
Tuition in Finnish
22.08.2022 - 30.09.2022
01.03.2022 - 18.03.2022
0 - 200
Koulutus (not translated)
Sari Jylli, Anu Hellesuo, Mari Kirkanen
Sinulla tulee olla valmiuksia tiimityöskentelyyn, sähköisen oppimisalustan käyttöön sekä kirjallisen tehtävän tekemisen perusteisiin.
AHOT-hakemuksessa sinun tulee osoittaa monipuolinen opintojakson teemojen hallinta teoriassa ja käytännössä. AHOT-hakemus tehdään Diakin käytänteiden mukaisesti. (not translated)
BA of Social Services, BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care, BA of Social Services, Diaconal Work, BA of Social Services, Christian Youth Work
Pori
0.00 credits
0.00 credits
0-5
Opiskelijan vaihtoehtoinen suoritustapa edellyttää opinto-ohjaajan kanssa perusteiden selvittämistä. Vaihtoehtoinen toteutus on kirjallinen yksilötehtävä, jonka teema sovitaan työelämän yhteistyötahon kanssa. Tehtävän pakolliset materiaalit ovat em. artikkelit ja teokset. (not translated)
Opiskelijatiimi tutustuu oppimistehtävässä valitsemaansa köyhyyden ja huono-osaisuuden ilmiöön myös työelämäyhteistyössä. (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttiä. Arviointiperusteena on ilmiötehtävä. (not translated)
Opintojakso ei toteudu kv-yhteistyössä (not translated)
Opinnot sijoittuvat toisen opiskelulukukauden alkupuolelle (not translated)