• AMM02MS22HKI (SH-LH) Tools for developing the professional field II AMM0202A20S-3022 15.08.2022-23.09.2022  2 credits  (A51sosn, ...) +-
    Learning outcomes of the course
    Students
    - understand the significance of customer inclusion in development within social, health and church sectors
    - are familiar with the development process phases within social, healthcare and church sectors
    - are familiar with various development and impact assessment methods within social, healthcare and church sectors
    - know how to retrieve and use information from national and international sources
    - identify the ethical questions related to using databases and collecting data
    - know how to draft a data collection plan for development work
    Course contents
    - customer inclusion in development activities
    - the development process, methods and impact assessment
    - national and international data sources
    - ethical questions related to development as well as good scientific praxis and the basis of open science and research
    - data collection plans
    Further information
    AHOT 5/2021: Ahotointi, ahot-vastaavat.
    mikäli opiskelijalla vastaavat korkeakouluopinnot, ahotoinnin tekee oma opinto-ohjaaja (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Satu Keisala

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Recommended or required reading

    Opintomateriaali ilmoitetaan opintojakson aloituksen yhteydessä. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus Tavoitteet: • ymmärtää asiakasosallisuuden merkityksen sosiaali- terveys- ja kirkon alan kehittämisessä • tietää sosiaali-, terveys- ja kirkon alalla toteutettavan kehittämisprosessin vaiheet • tuntee erilaisia sosiaali-, terveys- ja kirkon alan työn kehittämisen ja vaikuttavuuden arvioinnin menetelmiä • osaa hankkia ja käyttää tietoa kansallisista ja kansainvälisistä tietolähteistä • tunnistaa tietokantojen käytön ja tiedon keräämisen eettiset kysymykset • osaa laatia tiedonhankintasuunnitelman kehittämistyötä varten Ydinsisällöt •tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta •kehittämis- ja tutkimusprosessi ja menetelmät •kansalliset ja kansainväliset tietolähteet Opiskelija •tuntee tutkimus- ja innovaatiotoimintaa •tuntee erilaisia työelämän tutkimus- ja kehittämistyön strategioita ja menetelmiä •tietää tutkimus- ja kehittämisprosessin toteutuksen •osaa hankkia tietoa kansallisista ja kansainvälisistä tietolähteistä Opintojakso koostuu lähipäivästä, oppimateriaaleista ja ryhmätehtävästä. Lähipäivän sisällön muodostavat seuraavat elementit: •opintojakson orientaatio, aikataulut ja tehtävä •kehittämisprosessin kulku ja eteneminen ryhmän prosessi ja ryhmäprosessin periaatteet •osallistuminen OSKE-torille (mahdollinen) Näiden lisäksi opiskelijoilla on käytössään oppimateriaalia, johon tulee tutustua opintojakson aikana. Lisäksi opiskelijoilla on käytössään tiedot Diakin hankkeista ja työelämäkumppanuuksista Diakin ulkoisilla nettisivuilla. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Hyväksytty - täydennettävä. Arvioinnin perusteena on tehtävänannon ja aikataulun mukaisesti (monialaisissa) tiimeissä toteutettu oppimistehtävä. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    15.08.2022 - 23.09.2022

    Enrollment date

    01.03.2022 - 18.03.2022

    Group(s)
    • A51sosn
    • A52sh-lh
    • A51sosd
    Seats

    0 - 333

    Unit, in charge

    Koulutus (not translated)

    Teacher(s)

    Satu Keisala, Ilona Kontinen, Susanna Kallakorpi

    Programme(s)

    BA in Health Care, Public Health Care, BA of Social Services, BA in Health Care, BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care, BA in Health Care, Diaconal Nursing, BA of Social Services, Diaconal Work, BA of Social Services, Christian Youth Work

    Unit location

    Helsinki

    R&D proportion

    2 credits

    Evaluation scale

    Hyväksytty/Hylätty

    Work placement(s)

    Opiskelija ymmärtää analyyttisen, tutkivan ja reflektoivan työskentelyotteen merkityksen ammatillisessa kehittämistoiminnassa (not translated)