• AOS01VS22DIAK-TERMO Professional development and expertise, part I AOS0102Y21S-3002 08.08.2022-31.07.2023  2 credits  (Y53termo) +-
    Learning outcomes of the course
    The student
    • is able to analyse national and international competence requirements in diverse, continuously changing interdisciplinary environments.
    • is able to recognise professional development needs, strengths and priorities and create a personal development plan.
    • is committed to life-long learning and continuous professional development.
    • promotes the philosophical and ethical foundations of decision-making in interdisciplinary collaboration.
    • develops self-management skills and acts actively as an expert at the regional, national and international level.

    Name of lecturer(s)

    Arja Koski

    Mode of delivery

    Distance learning

    Recommended or required reading

    Dijkman, B., Mikkonen, I., Roodbol, P. 2019. Older People: Improving Health and Social Care. Focus on the European Core Competences Framework. Springer International Publishing. 10.1007/978-3-319-976 Nummela O., Juujärvi S., Sinervo T., (2019). Competence needs of integrated care in the transition of health care and social Serviceä in Finland. International Journal of Care Coordination 2019, Vol. 22(1) 36–45. http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904124928 Yhtenäiset kiireettömän hoidon perusteet 2019. 2019. Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisuja 2019:2. Helsinki: Sosiaali- ja terveysministeriö. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-4036-9 Opetushallitus, 2019. Osaaminen 2035. Osaamisen ennakointifoorumin ensimmäisiä ennakointituloksia. Raportit ja selvitykset 2019:3. https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/osaaminen_2035.pdf Zitting, J., Laulainen, S. & Niiranen, V. 2019. Lähi- ja keskijohdon osaamisvaatimukset sosiaali- ja terveyspalvelujen integraatiossa. Yhteiskuntapolitiikka 84(4), 380-392 http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019091828780 (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Syyslukukausi 2022 1. Itseohjautuvan oppimisen itsearviointi (Self-Rating Scale for Self-Directed Learning (SRSSDL) Tool 2. Lukukausivastaavan ryhmätapaamiset 3. Itsenäinen työskentely: esittelyvideon tekeminen itsestä ja oma kehittymissuunnitelma 4. Pienryhmän vertaismentorointitapaamiset (3 krt 2t) 5. Opintojakson materiaalien opiskelu (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Opintojakson arviointi on hyväksytty-hylätty. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    08.08.2022 - 31.07.2023

    Enrollment date

    01.03.2022 - 18.03.2022

    Group(s)
    • Y53termo
    Unit, in charge

    Koulutus (not translated)

    Teacher(s)

    Arja Koski, Arja Suikkala

    Programme(s)

    Interdisciplinary and Collaborative Leadership

    Unit location

    Helsinki

    Virtual proportion

    2 credits

    Evaluation scale

    Hyväksytty/Hylätty

    Completion alternatives

    Toteutuksessa ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja (not translated)

    Work placement(s)

    Alumnipaneeli Vertaismentorointiryhmät (not translated)

    Exam schedule

    Opintojaksossa ei ole tenttejä (not translated)

    International connections

    - (not translated)

    Students use of time and load

    Syksyllä 2022 opintojakson laajuus on 2 op, joka on 2 x 26,7 tuntia = 53 tuntia. (not translated)

    Content periodicity

    Koko opintojakson tavoitteena on, että opiskelija - osaa analysoida kansallisia ja kansainvälisiä osaamisvaatimuksia erilaisissa, jatkuvasti muuttuvissa monialaisissa ympäristöissä. - tunnistaa omat ammatillisen kehittymisen tarpeet, vahvuudet ja painopistealueet sekä laatii henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman. - on sitoutunut elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. - edistää ammattieettisiä periaatteita päätöksenteossa ja moniammatillisessa yhteistyössä. - kehittää itsensä johtamisen taitoja ja toimii aktiivisesti asiantuntijana alueellisella, kansallisella ja kansainvälisellä tasolla. Sisällöt ja työskentely opintojaksossa Syksyn 2022 työskentelyssä painottuu opiskelijan omien ammatillisen kehittymisen tarpeiden, vahvuuksien ja painopistealueiden tunnistaminen sekä niiden näkyväksi tekeminen ja oman kehittämissuunnitelman laatiminen. Omien vahvuuksien ja kehittämishaasteiden tunnistaminen oppijana vahvistaa sitoutumista myös elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Ryhmässä toteutuva vertaismentorointi tukee osaltaan osaamisen kehittämistä ja oppimista. Asiantuntijuus, asiantuntijuuden ja osaamisen arviointi ja kehittämistavoitteet vahvistuvat opintojakson ja koko koulutuksen aikana kun opiskelija tutustuu asiantuntijuutta ja osaamista ohjaaviin kansallisiin ja kansainvälisiin säädöksiin ja suosituksiin. (not translated)

    Assessment criteria
    Approved / Failed

    Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on:

    - tehnyt itseohjautuvan oppimisen itsearvioinnin
    - tehnyt esittelyvideon itsestä ja tutustunut opiskelijakollegoiden videoihin sekä käynyt keskustelua vertaisryhmässä
    - laatinut henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman
    - työskennellyt pienryhmän vertaismentorointiryhmässä (3 krt á 2 tuntia)
    - opiskellut opintojakson materiaalin (not translated)