Arja Koski
Distance learning
Dijkman, B., Mikkonen, I., Roodbol, P. 2019. Older People: Improving Health and Social Care. Focus on the European Core Competences Framework. Springer International Publishing. 10.1007/978-3-319-976 Nummela O., Juujärvi S., Sinervo T., (2019). Competence needs of integrated care in the transition of health care and social Serviceä in Finland. International Journal of Care Coordination 2019, Vol. 22(1) 36–45. http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904124928 Yhtenäiset kiireettömän hoidon perusteet 2019. 2019. Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisuja 2019:2. Helsinki: Sosiaali- ja terveysministeriö. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-4036-9 Opetushallitus, 2019. Osaaminen 2035. Osaamisen ennakointifoorumin ensimmäisiä ennakointituloksia. Raportit ja selvitykset 2019:3. https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/osaaminen_2035.pdf Zitting, J., Laulainen, S. & Niiranen, V. 2019. Lähi- ja keskijohdon osaamisvaatimukset sosiaali- ja terveyspalvelujen integraatiossa. Yhteiskuntapolitiikka 84(4), 380-392 http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019091828780 (not translated)
Syyslukukausi 2022 1. Itseohjautuvan oppimisen itsearviointi (Self-Rating Scale for Self-Directed Learning (SRSSDL) Tool 2. Lukukausivastaavan ryhmätapaamiset 3. Itsenäinen työskentely: esittelyvideon tekeminen itsestä ja oma kehittymissuunnitelma 4. Pienryhmän vertaismentorointitapaamiset (3 krt 2t) 5. Opintojakson materiaalien opiskelu (not translated)
Opintojakson arviointi on hyväksytty-hylätty. (not translated)
Tuition in Finnish
08.08.2022 - 31.07.2023
01.03.2022 - 18.03.2022
Koulutus (not translated)
Arja Koski, Arja Suikkala
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Helsinki
2 credits
Hyväksytty/Hylätty
Toteutuksessa ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja (not translated)
Alumnipaneeli Vertaismentorointiryhmät (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttejä (not translated)
- (not translated)
Syksyllä 2022 opintojakson laajuus on 2 op, joka on 2 x 26,7 tuntia = 53 tuntia. (not translated)
Koko opintojakson tavoitteena on, että opiskelija - osaa analysoida kansallisia ja kansainvälisiä osaamisvaatimuksia erilaisissa, jatkuvasti muuttuvissa monialaisissa ympäristöissä. - tunnistaa omat ammatillisen kehittymisen tarpeet, vahvuudet ja painopistealueet sekä laatii henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman. - on sitoutunut elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. - edistää ammattieettisiä periaatteita päätöksenteossa ja moniammatillisessa yhteistyössä. - kehittää itsensä johtamisen taitoja ja toimii aktiivisesti asiantuntijana alueellisella, kansallisella ja kansainvälisellä tasolla. Sisällöt ja työskentely opintojaksossa Syksyn 2022 työskentelyssä painottuu opiskelijan omien ammatillisen kehittymisen tarpeiden, vahvuuksien ja painopistealueiden tunnistaminen sekä niiden näkyväksi tekeminen ja oman kehittämissuunnitelman laatiminen. Omien vahvuuksien ja kehittämishaasteiden tunnistaminen oppijana vahvistaa sitoutumista myös elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Ryhmässä toteutuva vertaismentorointi tukee osaltaan osaamisen kehittämistä ja oppimista. Asiantuntijuus, asiantuntijuuden ja osaamisen arviointi ja kehittämistavoitteet vahvistuvat opintojakson ja koko koulutuksen aikana kun opiskelija tutustuu asiantuntijuutta ja osaamista ohjaaviin kansallisiin ja kansainvälisiin säädöksiin ja suosituksiin. (not translated)
Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on:
- tehnyt itseohjautuvan oppimisen itsearvioinnin
- tehnyt esittelyvideon itsestä ja tutustunut opiskelijakollegoiden videoihin sekä käynyt keskustelua vertaisryhmässä
- laatinut henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman
- työskennellyt pienryhmän vertaismentorointiryhmässä (3 krt á 2 tuntia)
- opiskellut opintojakson materiaalin (not translated)