Jaana Tilli
67% Face-to-face, 33% Distance learning
•Ohisalo, M. & Saari, J. (2014). Kuka seisoo leipäjonossa? Ruoka-apu 2010-luvun Suomessa. (Kunnallisalan kehittämissäätiön tutkimusjulkaisu-sarjan julkaisu nro 83). Helsinki: KAKS - Kunnallisalan kehittämissäätiö.Saatavilla http://www.kaks.fi/sites/default/files/TutkJulk_83_net.pdf •Sihto, M., Palosuo, H., Topo, P., Vuorenkoski, L. & Leppo, K. (toim.) (2013). Terveyspolitiikan perusta ja käytännöt. Helsinki: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Saatavuus Diakin kirjastoissa Saatavilla http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-245-814-8 •Sosiaalisesti kestävä Suomi 2020: sosiaali- ja terveyspolitiikan strategia. Helsinki: Sosiaali- ja terveysministeriö. Saatavilla http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-3106-0 •Vehviläinen, S. (2014). Ohjaustyön opas, yhteistyössä kohti toimijuutta. Helsinki: Gaudeamus. Saatavuus Diakin kirjastoissa Saatavuus verkkoaineistona (not translated)
Tarkkennettu tavoite- ja sisältökuvaus Opiskelija - oppii ymmärtämään erityisen tuen tarvetta ja tarpeen moninaisuutta eri ikäkausina - tietää ja ymmärtää erityisen tuen tarpeeseen liittyviä ilmiöitä kuten esimerkiksi köyhyys, syrjäytyminen, asunnottomuus, paperittomat siirtolaiset - oppii tukemaan erityisen tuen tarpeessa olevien asiakkaiden terveyttä ja toimintakykyä käyttämällä vaikuttavia terveyden edistämisen toimintamalleja ja työmenetelmiä yhteistyössä muiden toimijoiden (kuten järjestöt, kirkon diakoniatyö, sosiaali-alan toimijat) kanssa - opiskelija oppii toimintansa perustana hyödyntämään sekä olemassa olevaa tutkimustietoa että asiakkaiden omaa kokemus- ja arkitietoa - oppii ymmärtämään omien kokemustensa vaikutuksen omaan ammatilliseen kehittymiseen - oppii kartoittamaan erityistä tukea tarvitsevien palveluita, yksilöllistä palvelun tarvetta sekä ohjaamaan asiakkaita tarjolla olevien palveluiden pariin (terveyspalvelut, sosiaalipalvelut, diakoniatyö, kolmannen sektorin palvelut, vapaaehtoistyö) - osaa tukea asiakkaan voimavaroja ja suojaavia tekijöitä - osaa puhua rohkeasti asiakaskuntansa puolesta Opintosuorituksen kuvaus - Lähiopetus - toiminnallinen opetus - Työelämäpäivä: seminaari - Kansanterveyspäivä 2022 / itsenäinen opiskelu - itsenäisesti tehtävä oppimistehtävä (not translated)
Arvioitava suoritus: Prosessin arviointi, sähköinen oppimateriaalipaketti, seminaariesitys Numeraalinen arviointi: 5-1(hyl) (not translated)
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 09.09.2022
01.03.2022 - 18.03.2022
0 - 200
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajatutkinnot (temkok 5-8) (not translated)
Jaana Tilli, Hanna Hovila, Julia Sahramäki
BA in Health Care, Public Health Care
Helsinki
0.00 credits
1.00 credits
0-5
Vaihtoehtoinen suoritustapa edellyttää opinto-ohjaajan kanssa käytyä hops -keskustelua: Koko ryhmäprosessin toteuttaminen yksin, esitys sovitusti työelämässä tai toisessa opintojaksossa. Muiden oppimateriaalipaketteihin tutustuminen. (not translated)
Työelämäpäivät opintojakson alussa ja lopussa, opintokäynnit opintojakson aikana. Tutkivat ja osallistavat työmenetelmät prosessin aikana (not translated)