Aino-Maaria Kokkonen
Distance learning
Aromaa, A., Heikkinen, E., Jyrkämä, J. & Rantanen, T. (2013). Gerontologia. Duodecim. https://anna.diak.fi/login?url=https://www.oppiportti.fi/op/opk04630 Jyväkorpi, S. K., Strandberg, T., Urtamo, A., Pitkälä, K., Suominen, M., Kokko, K., & Heimonen, S. (2020). Ikääntyneiden terveys, elämänlaatu, toimintakyky ja mielen hyvinvointi. Gerontologia, 34(4), 339-344. https://journal.fi/gerontologia/article/download/99624/57593 Kelo, S., Launiemi, H., Takaluoma, M., & Tiittanen, H. (2015). Ikääntynyt ihminen ja hoitotyö (1. p.) Sanoma Pro Oy. Koivuranta-Vaara, P. (2019). Terveydenhuollon laatuopas. Suomen kuntaliitto. https://www.kuntaliitto.fi/julkaisut/2019/1996-terveydenhuollon-laatuopas Paltamaa J. (2018). Ikääntyneen asiakkaan toimintakyky ja sen arviointi asiakaslähtöisessä tavoitteellisessa kotihoidossa. Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-830-499-2 Pikkarainen A. (2013). Gerontologisen kuntoutuksen käsikirja: OSA 1. Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-830-285-1 Saarnio R., & Tuomikoski A. (2019). Gerontologisen hoitotyön osaamisella ja näyttöön perustuvan toiminnan kehittämisellä laatua ikäihmisten hoitoon. Oulun ammattikorkeakoulu. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019111838515 Voutilainen, P., & Tiikkanen, P. (2015). Gerontologinen hoitotyö. WSOY Oppimateriaalit. Schwab, U. (2020). Ikääntyneiden ravitsemus. Teoksessa Lääkärikirja Duodecim. Ikääntyneiden ravitsemussuositukset. https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01086 Schwab, U. & Hielm, S. (2020). Vireyttä seniorivuosiin: Ikääntyneiden ruokasuositus. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. https://www.julkari.fi/handle/10024/139415 Lahti, T., Pikkarainen, L., Partanen, J. P., Stenman, T., & Turunen, H. (2020). Päivystystilanteet kotihoidossa [Verkkokurssi]. Oppiportti. Duodecim. https://www.oppiportti.fi/op/dvk00209 (not translated)
- orientoiva luento/aloitusinfo - itsenäinen aineistoon perehtyminen - oppiportin kurssi: Päivystystilanteet kotihoidossa 2021 (Haka-tunnuksilla) - interaktiivinen verkkokeskustelu - kehittämistehtävä työelämäyhteistyössä, opponointi ja seminaari (not translated)
GHO0105A20S Gerontologinen kliininen hoitotyö 5 op Verkkokeskustelu ja etukäteistehtävät lääkäriluentoon (2 op): hyv-hyl Kehittämistehtävä (3 op): 1-5 Opponointi hyv-hyl Osallistuminen seminaariin hyv-hyl (kesäkurssilla sovelletusti) Diakin yleiset arviointikriteerit: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi (not translated)
Tuition in Finnish
09.01.2023 - 17.02.2023
19.09.2022 - 09.10.2022
0 - 80
Terveysalan tutkinnot (not translated)
Aino-Maaria Kokkonen, Tiina Takku
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Soveltuu sairaanhoitajille, terveydenhoitajille ja kätilöille osaamisen syventämiseen ja päivittämiseen tai terveysalan amk-opiskelijalle, joka on suorittanut jo omassa tutkinnossaan aiheeseen liittyvät ammatilliset perusopinnot.
Opintojakson voi valita itsenäisenä 5 op osiona tai osana 30 op:n kokonaisuutta (GHO01-GHO04). (not translated)
BA in Health Care
Diak joint implementation
5 credits
0-5
Artikkeli kehittämistehtävän tilalla (sovitaan vastuulehtorin kanssa) (not translated)
Kehittämistehtävä tehdään työelämäyhteistyössä Aloitusinfossa on mahdollisia työelämävieraita (not translated)
Ei tenttiä (not translated)
Mahdollista tehdä vaihdon aikana (kv-työelämäyhteistyötaho) (not translated)
Verkkokeskustelu ja aineistoon perehtyminen 2 op Kehittämistehtävä ja seminaari 3 op (not translated)
Diaklessa on kuvattu tehtävien ja toteutuksen jaksotus (not translated)