Pirkko Kärkkäinen
Face-to-face
Suositeltava artikkeli: Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa Jari Helminen (toim.) SANOISTA TEKOIHIN. Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina. Diakonia-ammattikorkeakoulu: Katsauksia ja aineistoja 39, sivut 99 – 108. Saatavilla https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/105237/C39_9789524932424.pdf?sequence=1&isAllowed=y (not translated)
Pienryhmätapaamiset kaksi kertaa harjoittelun aikana vertaisryhmissä. (not translated)
Opiskelijana osallistut harjoittelun työnohjauksellisiin pienryhmiin aktiivisesti. Pienryhmien tavoitteena on, että opiskelijana - osaat arvioida oman ammatillisen kasvunsa vaihetta ja asettaa itsellesi kehittämishaasteita ammatillisessa kasvussa - osaat reflektoida omaa ammatillista identiteettiäsi ja toimijuuttasi sosiaalialan ammattilaisena - osaat arvioida omaa toimintaasi ja ammatillisen toiminnan perusteita suhteessa niiden taustalla oleviin ajattelu- ja toimintamalleihin sekä yhteiskunnalliseen kokonaisuuteen sisältäen arvioivan ja tietoisen toiminnan kehittämisen yhdessä muiden toimijoiden kanssa - ymmärrät sosiaalialan työn arvosidonnaisuuden ja osaat reflektoida omia sidonnaisuuksiasi (not translated)
Tuition in Finnish
19.09.2022 - 16.12.2022
01.03.2022 - 18.03.2022
0 - 300
Sosionomitutkinnot (not translated)
Pirkko Kärkkäinen, Sirpa Ylönen, Vesa Vainiomäki
Pienryhmät toteutuvat harjoittelun aikana ja sisältyvät harjoittelutunteihin. (not translated)
BA of Social Services, BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care, BA of Social Services, Diaconal Work, BA of Social Services, Christian Youth Work
Pieksämäki
Hyväksytty/Hylätty
Työnohjauksellisiin pienryhmiin osallistuminen korvataan kirjallisella tehtävällä (6 tekstisivua), mikäli pienryhmät eivät toteutu harjoittelun aikana tai opiskelija ei osallistu niihin. Tarkempi ohjeistus vaihtoehtoiseen tehtävään on oppimisalustalla. Tehtäväänsä varten opiskelija pitää harjoittelujaksollaan oppimispäiväkirjaa. Tehtävässä käytetään lähteinä seuraavia teoksia: Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa J. Helminen (toim.), Sanoista tekoihin – Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina (s. 98-138). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. C Katsauksia ja aineistoja 39). Diakonia-ammattikorkeakoulu. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-242-4 Raatikainen, E., Rahikka, A., Saarnio, T., & Vepsä, P. (2019). Ammattina sosionomi (3. uud. p.). Sanoma Pro Oy. https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-63-5309-8 Teoksesta luvut 1 ja 4. (not translated)
Pienryhmätyöskentely harjoittelun aikana tukee työelämässä toteutuvaa harjoittelua. (not translated)