• HAR12HK23HKI-SOSKIR Supervisory small groups and critical professional reflection HAR1201A20S-3024 02.01.2023-26.05.2023  1 credits  (A52sosv, ...) +-
    Learning outcomes of the course
    Students
    • know how to assess their professional growth phase and set development challenges for their professional growth
    • know how to reflect on their professional identity and actions as a professional in social work
    • know how to assess their activities and the basis of their professional actions in relation to the underlying thinking patterns and operating models as well as the social big picture including an evaluative and conscious development of activities together with other actors
    • understand the value-laden nature of social work and know how to reflect on their own dependencies.
    Prerequisites and co-requisites
    Edellytyksenä hopsin mukaisesti harjoittelua edeltävät opinnot (1-3 lk) suoritettu. (not translated)
    Further information
    AHOT 5/2021:
    Diakin AHOT-ohjeet ja käytännöt (not translated)

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Recommended or required reading

    Suositeltava artikkeli: Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa Jari Helminen (toim.) SANOISTA TEKOIHIN. Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina. Diakonia-ammattikorkeakoulu: Katsauksia ja aineistoja 39, sivut 99 – 108. Saatavilla https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/105237/C39_9789524932424.pdf?sequence=1&isAllowed=y (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Pienryhmätapaamiset kaksi kertaa harjoittelun aikana vertaisryhmissä. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Opiskelijana osallistut harjoittelun työnohjauksellisiin pienryhmiin aktiivisesti. Pienryhmien tavoitteena on, että opiskelijana - osaat arvioida oman ammatillisen kasvunsa vaihetta ja asettaa itsellesi kehittämishaasteita ammatillisessa kasvussa - osaat reflektoida omaa ammatillista identiteettiäsi ja toimijuuttasi sosiaalialan ammattilaisena - osaat arvioida omaa toimintaasi ja ammatillisen toiminnan perusteita suhteessa niiden taustalla oleviin ajattelu- ja toimintamalleihin sekä yhteiskunnalliseen kokonaisuuteen sisältäen arvioivan ja tietoisen toiminnan kehittämisen yhdessä muiden toimijoiden kanssa - ymmärrät sosiaalialan työn arvosidonnaisuuden ja osaat reflektoida omia sidonnaisuuksiasi (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    02.01.2023 - 26.05.2023

    Enrollment date

    19.09.2022 - 09.10.2022

    Group(s)
    • A52sosv
    • A52sosn
    • A52sosd
    Seats

    0 - 333

    Unit, in charge

    Koulutus (not translated)

    Small group(s)
    • Ryhmä 1: Harjoittelun 2.1.-12.3.2023 suorittavat (Size: 200. Open university: 0.)
    • Ryhmä 2: Harjoittelun 27.2.-7.5.2023 suorittavat (Size: 200. Open university: 0.)
    Further information for students

    Ennen harjoittelua opiskelijan tulee olla suorittanut YHT3-5 -opinnot. Riittää, että kyseisten kurssien kaikki tehtävät on tehty (arviointi voi tulla myöhemminkin)

    Pienryhmät toteutuvat harjoittelun aikana ja sisältyvät harjoittelutunteihin. (not translated)

    Programme(s)

    BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care, BA of Social Services, Diaconal Work, BA of Social Services, Christian Youth Work

    Unit location

    Helsinki

    Evaluation scale

    Hyväksytty/Hylätty

    Completion alternatives

    Työnohjauksellisiin pienryhmiin osallistuminen korvataan kirjallisella tehtävällä (6 tekstisivua), mikäli pienryhmät eivät toteutu harjoittelun aikana tai opiskelija ei osallistu niihin. Tarkempi ohjeistus vaihtoehtoiseen tehtävään on oppimisalustalla. Tehtäväänsä varten opiskelija pitää harjoittelujaksollaan oppimispäiväkirjaa. Tehtävässä käytetään lähteinä seuraavia teoksia: Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa J. Helminen (toim.), Sanoista tekoihin – Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina (s. 98-138). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. C Katsauksia ja aineistoja 39). Diakonia-ammattikorkeakoulu. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-242-4 Raatikainen, E., Rahikka, A., Saarnio, T., & Vepsä, P. (2019). Ammattina sosionomi (3. uud. p.). Sanoma Pro Oy. https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-63-5309-8 Teoksesta luvut 1 ja 4. (not translated)

    Work placement(s)

    Pienryhmätyöskentely harjoittelun aikana tukee työelämässä toteutuvaa harjoittelua. (not translated)