Elina Johansson
Face-to-face
Soveltuvin osin: Ahjo Communications 2017: Terveysviestintä ansaitsee ajatusjohtajia https://ahjocomms.fi/wp-content/uploads/2017/03/Terveysviestintä-ansaitsee-ajatusjohtajia.pdf Gothóni, R., Hyväri, S., Karjalainen, A. L., Kivirinta, M., Kolkka, M. & Vuokila-Oikkonen, P. (toim.) (2016). Osallistavan ja tutkivan kehittämisen opas. (Diak opetus, 2 ). Helsinki: Diakonia-ammattikorkeakoulu. Saatavilla http://libguides.diak.fi/tutkehopas Haarala, P 2014. Terveydenhoitajan ammatillisen osaamisen kuvaus. Terveydenhoitajakoulutuksesta valmistuvien osaamisalueet, tavoitteet ja keskeiset sisällöt. Huovinen M & Siekkinen A 2016: Sosiaalisen median käyttö terveyden edistämisessä. Kirjallisuuskatsaus. Opinnäytetyö. Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/115818/Huovinen_Miia_Siekkinen_Anu.pdf?sequence=1&isAllowed=y Järvi U. 2014: Tautinen Media. Kustannus Oy Duodecim. (saatavilla myös e-kirjana) Kymäläinen H-R, Lakkala M, Carver E & Kamppari K. 2016: Opas projektityöskentelyyn. Tieteestä toimintaa –verkoston julkaisu. https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/160099/Opas_projektity%C3%B6skentelyyn_2016.pdf?sequence=1 Matikainen J. & Huovila J. 2017: Sosiaalinen media terveyden edistämisessä. Duodecim 133, 1003–1007. http://www.duodecimlehti.fi/api/pdf/duo13732 Salonen K, Eloranta S, Hautala T & Kinos S 2017: Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja 108. Juvenes Print – Suomen yliopistopaino Oy. Tampere. http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522166494.pdf (not translated)
Lähiopetus, ohjattu yksilö- tai pienryhmätyöskentely seuraavien tavoitteiden saavuttamiseksi: - Osaa käyttää ajantasaista ja näyttöön perustuvaa tietoa kehittämistehtävässä - Osaa toimia yhteistyössä työelämän kanssa ja yhdistää teoriatietoa työelämän vaatimuksiin - Osoittaa kekseliäisyyttä ja innovatiivisuutta kehittäessään terveydenhoitajan työtä kehittämistehtävän kautta - Osaa suunnitella ja toteuttaa kehittämistehtävän, joka on toiminnallinen, työelämälähtöinen ja edistää terveyttä - Osaa laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa kehittämistehtävän suunnitelman mukaisesti - Osaa raportoida kehittämistehtävän kirjoittamalla suurelle yleisölle verkossa julkaistavaksi tarkoitetun blogimuotoisen kirjoituksen, jossa osoittaa ammatillisen terveysviestinnän taitoja ja terveyden edistämisen asiantuntijuutta - Osaa esitellä ja julkistaa kehittämistehtävänsä julkistamistilaisuudessa Opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat opintojaksolla työelämälähtöisen, toiminnallisen ja terveyttä edistävän kehittämistehtävän yksin tai pienissä ryhmissä. Kehittämistehtävässä käytetään ajantasaista ja näyttöön perustuvaa tietoa. Opiskelijat laativat projektisuunnitelman, jonka mukaisesti toteuttavat kehittämistehtävän. Lisäksi jokainen opiskelija kirjoittaa kehittämistehtävän raportin lyhyehkönä blogimuotoisena kirjoituksena opintojaksolla annetun ohjeistuksen mukaisesti. Opiskelijat esittelevät ja julkistavat kehittämistehtävät seminaarissa opintojakson päätteeksi. Blogikirjoitukset tarjotaan Diakin oman julkaisukanava Dialogin julkaistavaksi. Julkaisupäätöksen tekee Dialogin toimitus. Opiskelija voi tarjota Dialogissa julkaisemattomia kirjoituksia julkaistavaksi myös muihin kanaviin. (not translated)
Kehittämistehtävän projektisuunnitelma ja toteutus arvioidaan asteikolla hylätty/1-5. Blogikirjoitus arvioidaan asteikolla hylätty/1-5. (not translated)
Tuition in Finnish
09.01.2023 - 26.05.2023
19.09.2022 - 09.10.2022
0 - 200
Terveysalan tutkinnot (not translated)
Elina Johansson, Inga Klen, Jaana Tilli
BA in Health Care, Public Health Care
Helsinki
5.00 credits
0.00 credits
0-5
Kehittämistehtävä on terveyden edistämiseen tai terveydenhoitajatyöhön liittyvää kehittämistoimintaa sekä näihin liittyyvää asiantuntijaviestintää yleisölle. (not translated)
Lähiopetus, ohjaus sekä kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi (projektisuunnitelma) 4 op:n eli 108 tunnin työpanos Blogikirjoitus ja siihen liittyvä ohjaus 1 op:n eli 27 tunnin työpanos (not translated)