• PDA01MK23TKU Learning paradigms and student-centricity PDA0105A19H-3002 09.01.2023-27.01.2023  5 credits  (G49vip) +-
    Learning outcomes of the course
    Students will be able to
    - apply common learning paradigms in their instruction practice
    - identify students’ developmental stages from the teaching perspective
    - identify different types of learners
    - analyse their teacher identities
    - understand the role of teachers’ theories-in-use
    Course contents
    - learning paradigms
    - developmental psychology
    - different types of learners
    - teacher identity
    - theories-in-use

    Name of lecturer(s)

    Matleena Messo

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Recommended or required reading

    Liitä linkki: Stenberg, K. 2011. Riittävän hyvä opettaja. Juva. PS-kustannus. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Ennakkotehtävä, luento, tiimityö, reflektointi, kirjallinen tehtävä (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä. Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/). (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    09.01.2023 - 27.01.2023

    Enrollment date

    19.09.2022 - 09.10.2022

    Group(s)
    • G49vip
    Seats

    0 - 333

    Unit, in charge

    Tulkkaustutkinnot ja kielet (not translated)

    Teacher(s)

    Matleena Messo, Sonja Rostedt

    Programme(s)

    BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication

    Unit location

    Turku

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Ennakkotehtävän voi suorittaa videotehtävänä. (not translated)

    Students use of time and load

    Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste. (not translated)

    Content periodicity

    Opintojakso alkaa ennakkotehtävällä. Ennakkotehtävä käsitellään opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla. Tämän jälkeen työskennellään ryhmissä kirjallisuuden ja keskustelujen perusteella. Kirjallinen tehtävä palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus. (not translated)