Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja polun mukaan.
80% Lähiopetus, 20% Etäopetus
Suomi
22.08.2022 - 16.12.2022
01.03.2022 - 18.03.2022
0 - 50
Ville Päivänsalo, Mikko Malkavaara
Koulutus
Arvo- ja yhteisölähtöinen työn kehittäminen
Helsinki
1 op
0-5
80% Lähiopetus, 20% Etäopetus
Oppimateriaali ja kirjallisuus on ilmoitettu Diakle-oppimisalustalla.
Opetusmenetelminä:
Luento
Opetuskeskustelut
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Työpaja
Opintojakso toteutetaan yhdessä opintojakson Monitoimijaisen yhteistyön kehittäminen ja johtaminen (5 op), jossa tavoitteet on kuvattu seuraavasti.
Opiskelija osaa:
- analysoida, arvioida kriittisesti ja hyödyntää tutkimukseen perustuvaa tietoa ja menetelmiä monialaisen yhteistyön johtamisessa
- hyödyntää vaikuttavia työmenetelmiä ja mittareita hallinnolliset toimijarajat ylittävien tavoitteiden saavuttamiseksi ja tiedolla johtamiseksi
- analysoida ja arvioida monitoimijaisen työn kriittisiä muutostarpeita
- muotoilla, kehittää ja johtaa yhteistyöverkostoja tuloksellisen toiminnan saavuttamiseksi
- tukea työhyvinvointia ja johtaa osaamista tavoitteellisesti ja tulevaisuusorientoituneesti
Opintojakso arvioidaan numeraalisesti 1-5
Arvioinnin lähtökohtana on, että opiskelijat:
- osallistuvat aikaan sidottuun opetukseen
- suorittavat hyväksytysti oppimistehtävät osioissa 1,2 ja 3
Tehtävien arviointikriteerit on kirjattu Diakleen kunkin oppimistehtävän yhteyteen.
Suomi
05.09.2022 - 28.10.2022
01.03.2022 - 18.03.2022
0 - 50
Anne Määttä, Reija Paananen, Arja Koski
Opintojakso toteutuu yhteistyössä opintojakson: Monitoimijaisen yhteistyön johtaminen ja kehittäminen kanssa siten, että osallistujina ovat myös opiskelijat ryhmästä Y51Termo.
Koulutus
Arvo- ja yhteisölähtöinen työn kehittäminen
Helsinki
1 op
0-5
-
Oppimistehtävä on työelämälähtöinen.
Opintojaksossa ei ole tenttejä.
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (=134 tuntia)
Opintojaksossa työskentely käynnistyy 7.9. klo 15.00-18.00 orientaatiolla ja aloitusluennolla. Päivän teema: Tutkimukseen perustuva tieto ja menetelmät johtamisessa hyvinvointitavoitteiden saavuttamiseksi
5.10. klo 15.00-18.00 Monitoimijaisen yhteistyöverkoston johtaminen ja kehittäminen
20.10. klo 15.00-18.00 Työpaja: työhyvinvoinnin ja osaamisen johtaminen
90% Lähiopetus, 10% Etäopetus
Itsenäinen opiskelu, verkkotyöskentely, workshopit ja integraatio ammattikorkeakoulun hanke- ja tutkimustoimintaan.
Sisältö:
Aineistojen analyysimenetelmät ja niiden soveltaminen.
Tutkimus- ja kehittämistyön eettisyyden arviointi.
Aineistojen luotettavuuden arviointi.
Tutkimus-, kehittämis- ja innovatiohankkeen raportointi.
Jaksot 1-2 arvioidaan S-merkinnällä, lopullinen työ arvioidaan T1-K5 arvosanalla. Kypsyysnäyte arvioidaan hyväksytty/hylätty.
1.OTT01 10 op:tä merkitään kun ideapaperi on hyväksytty ja tutkimussuunnitelma on hyväksytty (eli aineistonkeruun aloittaminen on mahdollista). (yleensä 1. lukukausi).
2.OTT02 10 op:tä merkitään kun aineisto on (todistetusti) kerätty ja sitä on päästy käsittelemään analyysimenetelmin (yleensä 2. lukukauden lopussa)
3.OTT03 10 op:tä merkitään kun opinnäytetyö on viimeistelty, julkaistu, kypsyysnäyte on hyväksytty ja työstä on annettu arvosana. (3. lukukauden lopussa).
Suomi
22.08.2022 - 25.11.2022
01.03.2022 - 18.03.2022
Minna Valtonen, Jouko Porkka, Marianne Nylund, Helena Kauppila, Sakari Kainulainen, Päivi Thitz, Ville Päivänsalo, Mikko Malkavaara, Eija Pehkonen, Hannu Piiroinen, Sami Ritokoski, Tiina Ikonen
Koulutus
Arvo- ja yhteisölähtöinen työn kehittäminen
Helsinki
10 op
1 op
0-5
Ei
Ryhmäohjaukset ja opinnäytetyötyön viimeistely
50% Lähiopetus, 50% Etäopetus
Oppimistehtävien laatimisen apuna käytettävää kirjallisuutta:
Kortesuo, K. (2014). Sano se someksi 1. Ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
Kortesuo, K. (2014). Sano se someksi 2. Organisaation käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. (2009). Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kinnunen, M. & Löytty, O. (toim.) (2007). Tieteellinen kirjoittaminen. Tampere: Vastapaino.
Gothóni, R., Hyväri, S., Karjalainen, A. L., Kivirinta, M., Kolkka, M & Vuokila-Oikkonen, P. (toim.) (2016). Osallistavan ja tutkivan kehittämisen opas. (Diak opetus, 2). Helsinki: Diakonia-ammattikorkeakoulu. Saatavilla http://libguides.diak.fi/tutkehopas
Roivas, M. & Karjalainen, A.L. (2013). Sosiaali- ja terveysalan viestintä. (27-100, 166-185). Helsinki: Edita
Tämä osasuoritus koostuu lähiopetukseen osallistumisen lisäksi opinnäytetyön tulosten julkistamiseen liittyvästä kirjallisesta ja suullisesta tehtävästä.
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
•Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omia suullisia ja kirjallisia viestintätaitojaan, jotka liittyvät erityisesti asiantuntijuuteen ja asiantuntijana esiintymiseen.
•Opiskelija osaa kirjoittaa tutkimustekstiä ja hallitsee tiedonhankinnan. Hän osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti sekä omasta työstään että tutkimus- ja kehittämishankkeestaan. Hän osaa käyttää viestintää yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa.
•Opiskelija kehittää tavoitteellisesti e-osaamistaan ja verkkopalveluviestinnän taitojaan.
Suomi
22.08.2022 - 16.12.2022
01.03.2022 - 18.03.2022
Atte Kollanus
Koulutus
Arvo- ja yhteisölähtöinen työn kehittäminen
Helsinki
1 op
0-5
Koulutusohjelmaan ei ole liitetty toteutuksia.