Päivi Thitz
80% Lähiopetus, 20% Etäopetus
- Gothóni, R., Helosvuori, R., Kuusimäki, K., & Puuska, K. (2012). Kantakaa toistenne kuormia: Diakoniatyön perusteet ja käytäntö. Kirjapaja. Sivut 1-150, 165-233. (e-kirjan lukijoille tiedoksi, pois jää luku "Kansainvälinen diakonia") - Gothóni, R. (2014). Auttava kohtaaminen: 2, Sielunhoidon menetelmät ja käytäntö. Kirjapaja. Sivut 77-207. (e-kirjan lukijoille tiedoksi, tenttialueeseen kuuluvat pääluvut: "2. Sielunhoito elämän eri vaiheissa ja tilanteissa" sekä "3. Elämän raskaat taakat") - Tallenne: Ilmonen, S., Niemelä, N. & Mertaniemi, E. Taloudellinen auttaminen diakoniatyössä.
1. Lähiopetus: 5-6 päivää + etäjakso: dialogitenttiin valmistautuminen ja menetelmätehtävän tekeminen tallenteiden ja kirjallisuuden pohjalta, diakonian vaikuttamisen tehtävä 2. Lähiopetus: 1 lähipäivä: dialogitentti + 1 lähipäivä menetelmäseminaari
- Pakollinen läsnäolo orientaatioon sekä seminaaripäivään ja aktiivinen osallistuminen lähipäiviin. - Dialogitentti arvioidaan 1-5/täydennettävä. - Menetelmätehtävä (pareittain/ryhmässä) arvioidaan 1-5/täydennettävä. - Diakonian vaikuttamisen tehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Suomi
09.01.2023 - 19.05.2023
19.09.2022 - 09.10.2022
0 - 100
Kirkolliset tutkinnot
Päivi Thitz, Heini Sajalin
Diakoniatyön asiantuntijuus -opintojakso (DTA) toteutuu
- sairaanhoitaja-diakonissa opiskelijoilla yleensä 7. lukukaudella (Osallistava kehittäminen ja vaikuttaminen)
- sosionomi-diakoni opiskelijoilla 4. lukukaudella (Soveltava ja kehittävä ammatillisuus)
Opintojakso antaa valmiudet siirtyä diakoniatyön harjoitteluun.
Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Pieksämäki
0.00 op
1.00 op
0-5
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Vaikuttamistehtävä voi sisältää työelämäyhteistyötä esimerkiksi taustatiedon keräämisessä tai julkaisukanavan hyödyntämisessä.