Pirkko Kärkkäinen
Lähiopetus
Suositeltava artikkeli: Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa Jari Helminen (toim.) SANOISTA TEKOIHIN. Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina. Diakonia-ammattikorkeakoulu: Katsauksia ja aineistoja 39, sivut 99 – 108. Saatavilla https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/105237/C39_9789524932424.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Pienryhmätapaamiset kaksi kertaa harjoittelun aikana vertaisryhmissä.
Opiskelijana osallistut harjoittelun työnohjauksellisiin pienryhmiin aktiivisesti. Pienryhmien tavoitteena on, että opiskelijana - osaat arvioida oman ammatillisen kasvunsa vaihetta ja asettaa itsellesi kehittämishaasteita ammatillisessa kasvussa - osaat reflektoida omaa ammatillista identiteettiäsi ja toimijuuttasi sosiaalialan ammattilaisena - osaat arvioida omaa toimintaasi ja ammatillisen toiminnan perusteita suhteessa niiden taustalla oleviin ajattelu- ja toimintamalleihin sekä yhteiskunnalliseen kokonaisuuteen sisältäen arvioivan ja tietoisen toiminnan kehittämisen yhdessä muiden toimijoiden kanssa - ymmärrät sosiaalialan työn arvosidonnaisuuden ja osaat reflektoida omia sidonnaisuuksiasi
Suomi
20.09.2021 - 17.12.2021
01.03.2021 - 17.03.2021
0 - 200
Sosionomitutkinnot (temkok 1-3)
Pirkko Kärkkäinen, Tuomo Lyhty, Sirpa Ylönen
Pienryhmät toteutuvat harjoittelun aikana ja sisältyvät harjoittelutunteihin.
Sosionomi (AMK)
Pieksämäki
Hyväksytty/Hylätty
Työnohjauksellisiin pienryhmiin osallistuminen korvataan kirjallisella tehtävällä (6 tekstisivua), mikäli pienryhmät eivät toteutu harjoittelun aikana tai opiskelija ei osallistu niihin. Tarkempi ohjeistus vaihtoehtoiseen tehtävään on oppimisalustalla. Tehtäväänsä varten opiskelija pitää harjoittelujaksollaan oppimispäiväkirjaa. Tehtävässä käytetään lähteinä seuraavia teoksia: Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa J. Helminen (toim.), Sanoista tekoihin – Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina (s. 98-138). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. C Katsauksia ja aineistoja 39). Diakonia-ammattikorkeakoulu. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-242-4 Raatikainen, E., Rahikka, A., Saarnio, T., & Vepsä, P. (2019). Ammattina sosionomi (3. uud. p.). Sanoma Pro Oy. https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-63-5309-8 Teoksesta luvut 1 ja 4.
Pienryhmätyöskentely harjoittelun aikana tukee työelämässä toteutuvaa harjoittelua.