Siirry suoraan sisältöön

PDA01MK23TKU Oppimiskäsitykset ja oppijakeskeisyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: PDA0105A19H-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.09.2022 - 09.10.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 27.01.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tulkkaustutkinnot ja kielet

Kampus

Turku

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 333

Koulutus

  • Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus

Opettaja

  • Sonja Heinonen
  • Matleena Messo

Ryhmät

  • G49vip
    G49vip

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa oppimiskäsityksiä ohjaustyössä
- tunnistaa oppijan kehitysvaiheen ohjauksen näkökulmasta
- tunnistaa erilaiset oppijat
- osaa analysoida identiteettiään opettajana
- ymmärtää opettajan käyttöteorian merkityksen

Sisältö

- oppimiskäsitykset
- kehityspsykologia
- erilaiset oppijat
- opettajan identiteetti
- käyttöteoria

Opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä, luento, tiimityö, reflektointi, kirjallinen tehtävä

Oppimateriaalit

Liitä linkki:
Stenberg, K. 2011. Riittävän hyvä opettaja. Juva. PS-kustannus.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ennakkotehtävän voi suorittaa videotehtävänä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa ennakkotehtävällä. Ennakkotehtävä käsitellään opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla. Tämän jälkeen työskennellään ryhmissä kirjallisuuden ja keskustelujen perusteella. Kirjallinen tehtävä palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).

Arviointiasteikko

0-5