Marjaana Marttila-Ojala
80% Lähiopetus, 20% Etäopetus
Heikka, J., Fonsen, E., Elo, J. & Leinonen, J. (toim.) (2014). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa TAI Hujala, E. & Turja, L. (toim.) (2017). Varhaiskasvatuksen käsikirja. Löytyy myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/fi/book/978-952-451-763-8 Verkkotentti arvioidaan asteikolla 1-5/hylätty.
- luento-opetus - lakitesti arviointi hyv - hyl - oppituntiaktiviteetit Diaklessa suoritettava - verkkotentti arviointi 1-5 - kasvatuksen osa-aluetehtävä hyv - hyl
Opiskelija • osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsilähtöistä pedagogista toimintaa lapselle ja lapsiryhmälle varhaiskasvatuksen keskeiset periaatteet ja tavoitteet huomioiden • osaa rakentaa lapsille yhteisöllisiä ja osallistavia oppimisympäristöjä • tuntee varhaiskasvatusta ohjaavat ja velvoittavat asiakirjat sekä lainsäädännön ja osaa soveltaa niitä • osaa tehdä sitoutuneesti kasvatusyhteistyötä huoltajien kanssa • osaa toimia kulttuuri- ja katsomussensitiivisesti, yhdenvertaisuutta ja moninaisuutta tukien lasten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä • tuntee varhaiskasvatuksen merkityksen ennaltaehkäisevänä lastensuojelu- ja perhetyönä. YDINSISÄLLÖT lapsilähtöinen pedagogiikka ja kasvatusyhteistyö • yhteisölliset ja osallistavat oppimisympäristöt • varhaiskasvatusta ohjaavat ja suuntaavat asiakirjat sekä lainsäädäntö • kulttuuri- ja katsomussensitiivisyys sekä yhdenvertaisuuden ja moninaisuuden tukeminen • varhaiskasvatuksen merkitys ennaltaehkäisevänä lastensuojelu- ja perhetyönä
Suomi
05.09.2022 - 07.10.2022
01.03.2022 - 18.03.2022
0 - 333
Sosionomitutkinnot
Marjaana Marttila-Ojala, Sari Jylli, Mari Nieminen
Sosionomi (AMK), Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
Helsinki, Pori
0.00 op
1.00 op
0-5
VAIHTOEHTOINEN SUORITUSTAPA: *) opiskelija sopii vaihtoehtoisesta suoritustavasta opinto-ohjaajan kanssa ja se kirjataan HOPSiin *) opiskelija ilmoittaa vähintään 2 viikkoa ennen opintojakson alkua lehtorille vaihtoehtoisesta suoritustavasta *) vaihtoehtoinen suoritus käynnsityy opintojakson aloitusajankohtana ja päättyy lehtorin kanssa sovitun mukaisesti *) tarkemmat suoritustiedot opintojakson Diakle-alustalla
- Haastattelu suoritetaan varhaiskasvatusympäristössä esim. päiväkodissa osana kasvatuksen osa-aluetehtävää
Diakin yleiset uusintatenttipäivät ovat opintojaksossa käytössä.
Opintojakso on 5 op ja sen eteneminen ja kuormitus on kuvattu opintojakson Diaklessa viikkotasoisen etenemisen mukaan.
Opintojakso on 5 op ja sen eteneminen ja kuormitus on kuvattu opintojakson Diaklessa viikkotasoisen etenemisen mukaan.