Kehittämis- ja innovaatiotoiminta IIILaajuus (5 op)
Tunnus: KEH0305A20S
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Ilmoittautumisaika
23.09.2024 - 30.04.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 800
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Tiina Lintunen
- Mari Kirkanen
- Titta Riihimäki
- Tarja Tuovinen-Kakko
- Sirpa Salmela
- Sinikka Paukkunen
- Sami Ritokoski
- Anu Hellesuo
- Tiina Ervelius
- Harriet Tervonen
- Eeva Kivelä
- Pia Tauriainen
- Pauliina Kuusisto
- Ella Eronen-Levonen
- Maija Kupsala
- Mari Nieminen
- Linda Hublin
- Minna Partanen-Rytilahti
- Mari Pulkkinen
- Sirpa Ylönen
- Päivi Thitz
- Susanna Kallakorpi
- Julia Sahramäki
- Kirsi Laukkonen
- Sanna-Maija Kohonen
- Satu Keisala
- Tiina Häkkinen
- Ilona Kontinen
- Marjaana Marttila-Ojala
Ryhmät
-
A53shA53sh
-
A53sosdA53sosd
-
E53sosdE53sosd
-
A53shaA53sha
-
A53sosA53sos
-
HKI-S23sosvakaHKI-S23sosvaka
-
E53sosE53sos
-
I53shI53sh
-
E53shE53sh
-
A54sh-lhA54sh-lh
-
F53shF53sh
-
A53sosnA53sosn
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Opintojakso perustuu opinnäytetyön toteutus- ja raportointivaiheen läpiviemiseen, johon tarjotaan tukea oppimisalustan materiaalien, ryhmäohjauksen, työkohtaisen ohjauksen ja opinnäytetyön seminaarien muodossa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
MIkäli opiskelijalla on aiempi korkeakoulututkinto tai opinnäytetyö tehtynä, voi hän hakea osa-AHOTin opintojaksosta. LIsätietoja OSKE-oppaassa: https://libguides.diak.fi/c.php?g=670543&p=4892075
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aiemmin tuotetun opinnäytetyön suunnitelman mukaisen käytännön toteuttamisvaiheen hyväksytyn läpiviemisen ja opinnäytetyön raportin laatimisen. Opinnäytetyön raportin käsikirjoitus esitellään opinnäytetyön seminaariryhmän tapaamisessa. Opiskelijalta edellytetään myös toisen opinnäytetyön käsikirjoituksen opponoimista sekä seminaareihin osallistumista.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.03.2024 - 01.12.2024
Ajoitus
05.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 999
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Tiina Lintunen
- Mari Kirkanen
- Tarja Tuovinen-Kakko
- Titta Riihimäki
- Sirpa Salmela
- Anu Hellesuo
- Teija Kynkäänniemi
- Tiina Ervelius
- Harriet Tervonen
- Paula Ropponen
- Eeva Kivelä
- Pia Tauriainen
- Pauliina Kuusisto
- Ella Eronen-Levonen
- Maija Kupsala
- Aino Maaria Kokkonen
- Mari Nieminen
- Linda Hublin
- Mari Pulkkinen
- Minna Partanen-Rytilahti
- Susanna Kallakorpi
- Sirpa Ylönen
- Päivi Thitz
- Julia Sahramäki
- Sanna-Maija Kohonen
- Satu Keisala
- Hanna-Leena Huttunen
- Ilona Kontinen
- Marjaana Marttila-Ojala
Ryhmät
-
A52thA52th
-
F52sosF52sos
-
F52sosdF52sosd
-
A52sosvA52sosv
-
A52shA52sh
-
A52shdA52shd
-
I52sosdI52sosd
-
I52shdI52shd
-
A52sosnA52sosn
-
A52sosA52sos
-
A52sosdA52sosd
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Opintojakso perustuu opinnäytetyön toteutus- ja raportointivaiheen läpiviemiseen, johon tarjotaan tukea oppimisalustan materiaalien, ryhmäohjauksen, työkohtaisen ohjauksen ja opinnäytetyön seminaarien muodossa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
MIkäli opiskelijalla on aiempi korkeakoulututkinto tai opinnäytetyö tehtynä, voi hän hakea osa-AHOTin opintojaksosta. LIsätietoja OSKE-oppaassa: https://libguides.diak.fi/c.php?g=670543&p=4892075
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aiemmin tuotetun opinnäytetyön suunnitelman mukaisen käytännön toteuttamisvaiheen hyväksytyn läpiviemisen ja opinnäytetyön raportin laatimisen. Opinnäytetyön raportin käsikirjoitus esitellään opinnäytetyön seminaariryhmän tapaamisessa. Opiskelijalta edellytetään myös toisen opinnäytetyön käsikirjoituksen opponoimista sekä seminaareihin osallistumista.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
18.09.2023 - 30.04.2024
Ajoitus
02.01.2024 - 02.06.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tulkkaustutkinnot ja kielet
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 888
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Tiina Lintunen
- Mari Kirkanen
- Tarja Tuovinen-Kakko
- Titta Riihimäki
- Sirpa Salmela
- Sinikka Paukkunen
- Sami Ritokoski
- Anu Hellesuo
- Teija Kynkäänniemi
- Tiina Ervelius
- Harriet Tervonen
- Eeva Kivelä
- Paula Ropponen
- Pia Tauriainen
- Ella Eronen-Levonen
- Pauliina Kuusisto
- Mari Nieminen
- Aino Maaria Kokkonen
- Linda Hublin
- Mari Pulkkinen
- Minna Partanen-Rytilahti
- Sirpa Ylönen
- Susanna Kallakorpi
- Päivi Thitz
- Julia Sahramäki
- Kirsi Laukkonen
- Eveliina Hellas
- Sanna-Maija Kohonen
- Satu Keisala
- Tiina Häkkinen
- Hanna-Leena Huttunen
- Ilona Kontinen
- Marjaana Marttila-Ojala
Ryhmät
-
A51sosnA51sosn
-
F51shF51sh
-
A52sh-lhA52sh-lh
-
A51shaA51sha
-
A51shA51sh
-
I51shI51sh
-
E51sosdE51sosd
-
E51sosE51sos
-
A51sosdA51sosd
-
A51sosA51sos
-
E51shE51sh
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakso perustuu opinnäytetyön toteutus- ja raportointivaiheen läpiviemiseen, johon tarjotaan tukea oppimisalustan materiaalien, ryhmäohjauksen, työkohtaisen ohjauksen ja opinnäytetyön seminaarien muodossa.
Oppimateriaalit
Opintojakso perustuu opinnäytetyön toteutus- ja raportointivaiheen läpiviemiseen, johon tarjotaan tukea oppimisalustan materiaalien, ryhmäohjauksen, työkohtaisen ohjauksen ja opinnäytetyön seminaarien muodossa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Sisällön jaksotus
Osallistuminen ryhmäohjauksiin ja itsenäinen työskentely
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
MIkäli opiskelijalla on aiempi korkeakoulututkinto tai opinnäytetyö tehtynä, voi hän hakea osa-AHOTin opintojaksosta. LIsätietoja OSKE-oppaassa: https://libguides.diak.fi/c.php?g=670543&p=4892075
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aiemmin tuotetun opinnäytetyön suunnitelman mukaisen käytännön toteuttamisvaiheen hyväksytyn läpiviemisen ja opinnäytetyön raportin laatimisen. Opinnäytetyön raportin käsikirjoitus esitellään opinnäytetyön seminaariryhmän tapaamisessa. Opiskelijalta edellytetään myös toisen opinnäytetyön käsikirjoituksen opponoimista sekä seminaareihin osallistumista.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
08.07.2023 - 06.08.2023
Ajoitus
07.08.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Koulutus
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 15
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.03.2023 - 30.11.2023
Ajoitus
07.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 800
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
- Tiina Lintunen
- Mari Kirkanen
- Tarja Tuovinen-Kakko
- Titta Riihimäki
- Sirpa Salmela
- Sinikka Paukkunen
- Sami Ritokoski
- Anu Hellesuo
- Teija Kynkäänniemi
- Tiina Ervelius
- Paula Ropponen
- Pia Tauriainen
- Ella Eronen-Levonen
- Pauliina Kuusisto
- Mari Nieminen
- Aino Maaria Kokkonen
- Jouko Porkka
- Linda Hublin
- Minna Partanen-Rytilahti
- Mari Pulkkinen
- Susanna Kallakorpi
- Sirpa Ylönen
- Päivi Thitz
- Sari Jylli
- Kirsi Laukkonen
- Sanna-Maija Kohonen
- Satu Keisala
- Hanna-Leena Huttunen
- Tiina Häkkinen
- Ilona Kontinen
- Marjaana Marttila-Ojala
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
A50shA50sh
-
A50shdA50shd
-
I50sosdI50sosd
-
A50thA50th
-
F50sosF50sos
-
I50shdI50shd
-
A50sosA50sos
-
F50sosdF50sosd
-
A50sosnA50sosn
-
A50sosdA50sosd
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
06.02.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Titta Riihimäki
- Satu Keisala
- Ilona Kontinen
Ryhmät
-
A49sosA49sos
-
A49sosdA49sosd
-
A49sosnA49sosn
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
30.01.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Pori
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Sari Jylli
- Ella Eronen-Levonen
Ryhmät
-
F49shF49sh
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
23.01.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
Opettaja
- Titta Riihimäki
- Ilona Kontinen
Ryhmät
-
A49shaA49sha
-
A49thA49th
-
A50sh-lhA50sh-lh
-
A49shdA49shd
-
A49shA49sh
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Oulu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Heini Sajalin
- Sirpa Salmela
- Hanna-Leena Huttunen
Ryhmät
-
I49shI49sh
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 07.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Pieksämäki
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Mari Pulkkinen
- Hanna Kolehmainen
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
E49shE49sh
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Pieksämäki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
- Sirpa Ylönen
- Päivi Thitz
- Tiina Häkkinen
- Vesa Vainiomäki
- Seija Utriainen
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
E49sosdE49sosd
-
E49sosE49sos
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajatutkinnot (temkok 5-8)
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Titta Riihimäki
- Ilona Kontinen
- Heini Kapanen
Ryhmät
-
A48shA48sh
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ajoitus
22.08.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot (temkok 1-3)
Kampus
Pori
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
- Mari Kirkanen
- Sari Jylli
- Mirva Heikkilä-Tyni
- Ilona Kontinen
- Hannu Piiroinen
- Anu Hellesuo
Ryhmät
-
F48sosF48sos
-
F48sosdF48sosd
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ajoitus
08.08.2022 - 19.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajatutkinnot (temkok 5-8)
Kampus
Oulu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
- Heini Sajalin
- Tarja Tuovinen-Kakko
- Hanna-Leena Huttunen
Ryhmät
-
I48sosdI48sosd
-
I48shdI48shd
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet löytyvät opintojakson tiedoista.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ajoitus
08.08.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot (temkok 1-3)
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Titta Riihimäki
- Ilona Kontinen
- Heini Kapanen
Ryhmät
-
A48sosdA48sosd
-
A48sosnA48sosn
-
A48sosA48sos
-
A48sosvA48sosv
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty