Asiakaslähtöinen yhteiskehittäminen ja johtaminen (5op)
Opintojakson tunnus: VAI0305Y26S
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tarkastella kriittisesti asiakaslähtöisyyden ja osallisuuden ulottuvuuksia ja osaa analysoida niiden toteutumista kulttuurisesti monimuotoisissa sosiaali- ja terveyspalveluissa
- käyttää soveltaen vaikuttavan yhteiskehittämisen lähestymistapoja
- hyödyntää yhteiskehittämistä, palvelumuotoilua ja muita asiakaslähtöisiä ja osallistavia menetelmiä sosiaali- ja terveyspalvelujen työkäytäntöjen kehittämisessä
- koordinoida ja johtaa monialaisia yhteiskehittämisprosesseja
Sisältö
- asiakaslähtöisyyden ja osallisuuden ulottuvuudet ja niiden analysointi
- vaikuttavan yhteiskehittämisen lähestymistavat
- yhteiskehittämisen menetelmät, palvelumuotoilu ja muut asiakaslähtöiset ja osallistavat kehittämismenetelmät
- monialaisten yhteiskehittämisprosessien koordinoiminen ja johtaminen