• AMM01MK23PMK-SOS Tools for developing the professional field I AMM0103A20S-3046 13.02.2023-26.05.2023  3 credits  (E53sosd, ...) +-
    Learning outcomes of the course
    Students
    - are familiar with the concepts of knowledge and various kinds of knowledge
    - know the basis of development work within social, health and church sectors
    - know the basics of project work
    - know the basic terms and practices of service design and conceptualisation
    - identify development objects in a changing working life and their professional competence
    - know the basics of research writing and are familiar with research reports as a text type
    Course contents
    - concepts and types of knowledge
    - data sources, databases and source criticism
    - basis of development work within social, health and church sectors
    - project work
    - service design
    - conceptualisation
    - data sources, databases and source criticism
    - research writing and research reports as a text type
    Further information
    AHOT 5/2021: Ahotointi, ahot-vastaavat.
    Mikäli opiskelijalla vastaavat korkeakouluopinnot, ahotoinnin tekee oma opinto-ohjaaja (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Tiina Häkkinen

    Mode of delivery

    67% Face-to-face, 33% Distance learning

    Recommended or required reading

    Goodson, L., & Phillimore, J. (eds.) (2012). Community research for participation: From theory to method. Policy. Tiihonen, A., Rovio, E., & Syrjälä, L. (toim.) (2007 tai uudempi). Toiminnasta tietoon: Toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat (2. tark. p.). Kansanvalistusseura. Hyväri, S., & Laine, T. (2012). Osallistavan kehittämisen perusteita. Teoksessa H. Kotila, & A. Mutanen (toim.), Käytäntöä tutkimassa (s. 48–62). (Haaga-Helian julkaisusarja. Puheenvuoroja, 2/2012). Haaga-Helia ammattikorkeakoulu. Keskitalo, E. (2015). Osallistava tutkimus ja kehittäminen ylempien ammattikorkeakoulututkintojen TKI-toiminnan viitekehyksenä. Teoksessa R. Gothoni, S. Hyväri, & P. Vuokila-Oikkonen (toim.), Osallisuutta, oppimista ja arviointia. Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 2015 (s. 191–204). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. B, Raportteja, 60). Diakonia-ammattikorkeakoulu. Piirainen, K., & Kettunen, A. (2015). Arviointitutkimus ja kehittävä arviointi ammattikorkeakoulussa. Teoksessa R. Gothoni, S. Hyväri, & P. Vuokila-Oikkonen (toim.), Osallisuutta, oppimista ja arviointia. Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 2015 (s. 263–272). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. B, Raportteja, 60). Diakonia-ammattikorkeakoulu. Vuokila-Oikkonen P., & Hyväri S. (2015). Toimijoita osallistava kehittämisprosessi - esimerkkinä Oulun mielenterveyspalvelujen rajapintatyön mallintaminen. Teoksessa R. Gothoni, S. Hyväri, & P. Vuokila-Oikkonen (toim.), Osallisuutta, oppimista ja arviointia. Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 2015 (s. 60–80). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. B, Raportteja, 60). Diakonia-ammattikorkeakoulu. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Opintosuorituksen kuvaus Lähipäivä opintojakson alussa (orientaatio, tehtävät ja aikataulut; osallistavan kehittämisen peruskäsitteet ja prosessi; informaatikon luento/työpaja & informaatiolukutaidon osaamiskoe; Diakin hankkeiden ja työelämäkumppanuuksien esittely) Oppimista tukevat tallenteet oppimisalustalla Osallistuminen OSKE -torille Tiedot Diakin hankkeista ja työelämäkumppanuksista Diakin ulkoisilla nettisivuilla Tarkempi ohjeistus oppimisalustalla (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Tarkempi ohjeistus oppimisalustalla (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    13.02.2023 - 26.05.2023

    Enrollment date

    19.09.2022 - 09.10.2022

    Group(s)
    • E53sosd
    • E53sos
    Seats

    0 - 100

    Unit, in charge

    Sosionomitutkinnot (not translated)

    Teacher(s)

    Tiina Häkkinen, Mervi Kivirinta, Atte Kollanus, Sirpa Ylönen

    Programme(s)

    BA of Social Services, BA of Social Services, Diaconal Work

    Unit location

    Pieksämäki

    R&D proportion

    3 credits

    Virtual proportion

    1 credits

    Evaluation scale

    Hyväksytty/Hylätty

    Completion alternatives

    Opiskelija soveltaa osallistavan kehittämisen käsitteistöä ja prosessia Diakin hankkeessa tai työelämäyhteistyössä käyttäen opintojakson kirjallisuutta ja materiaaleja. (not translated)

    Work placement(s)

    Opintojakson aikana opiskelija tutustuu Diakin OSKE- ja Yhteisöpajoihin. (not translated)

    Content periodicity

    Opintosuorituksen kuvaus Lähipäivä opintojakson alussa (orientaatio, tehtävät ja aikataulut; osallistavan kehittämisen peruskäsitteet ja prosessi; informaatikon luento/työpaja & informaatiolukutaidon osaamiskoe; Diakin hankkeiden ja työelämäkumppanuuksien esittely) Oppimista tukevat tallenteet oppimisalustalla Osallistuminen OSKE -torille Tiedot Diakin hankkeista ja työelämäkumppanuksista Diakin ulkoisilla nettisivuilla (not translated)