• ASP02VS22DIAK Customer-based development ASP0205A20S-3006 17.10.2022-11.11.2022  5 credits  (Diak) +-
    Learning outcomes of the course
    Students
    • know how to renew the thinking patterns and operating methods of the working life in a partner-oriented and innovative manner
    • know how to analyse the service production models and organisation of social support, education and care in the society
    • know how to apply social, health and church sector strategies in the development of customer work and analysis of the changing operating environment
    • know how to use various customer and partner-based working life development methods
    • know how to plan a seamless service chain by combining the customer’s social security and services to a customer-oriented and flexible system
    Course contents
    • analysis of the current state of citizens’ equality and social justice
    • change analysis of the operating environment
    • methods of promoting sustainable development in customer work
    • customer and partner-based development and innovation methods for services, work methods and practices
    • seamless operating models for the service chain

    Name of lecturer(s)

    Hannu Piiroinen

    Mode of delivery

    80% Face-to-face, 20% Distance learning

    Recommended or required reading

    Opiskeltava materiaali julkaistaan Diaklen oppimisalustalla (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Opintojen tavoitteena on, että opiskelija yhteistyössä kuunnellen työelämää ja asiakasta kehittää toimintamalleja ja toimintakäytäntöjä joustaviksi kokonaisuuksiksi. Opintosuorituksen kuvaus Opinnot koostuvat 1) orientaatiosta ja opetuskeskusteluista, 2) oppimistehtävän ohjauksista ja 3) loppuseminaarista. Tehtävä on tiimitehtävä. Opintojen alussa opiskelijat muodostavat tiimit oppimistehtävää varten. Tiimit täyttävät ja palauttavat tiimisopimuksen ennen tiimityöskentelyn alkua. Tehtävässä on mahdollisuus jatkaa jo Työelämäosaaminen (4op) opintojaksossa valittua ilmiötä, projektia, hanketta tai yritysideaa eteenpäin. Oppimistehtävää varten opiskelijat valitsevat ja soveltavat erilaisia kumppanuuslähtöisiä työelämän kehittämismenetelmiä. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Opintojakso arvioidaan oppimisalustalla julkaistujen arviointikriteereiden mukaan. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    17.10.2022 - 11.11.2022

    Enrollment date

    01.03.2022 - 18.03.2022

    Group(s)
    • Diak
    Seats

    0 - 50

    Unit, in charge

    Sosionomitutkinnot (temkok 1-3) (not translated)

    Teacher(s)

    Hannu Piiroinen, Vesa Vainiomäki

    Programme(s)

    BA of Social Services, BA of Social Services, Diaconal Work, BA of Social Services, Christian Youth Work

    Unit location

    Diak joint implementation

    Virtual proportion

    1 credits

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovitaan hops-keskustelussa opon kanssa. Vaihtoehtoisesta suoritustavasta on sovittava myös toteutuksen vastuuopettajan kanssa. Opinnot voi suorittaa työelämäyhteistyössä mikäli opintojakson tavoitteet ko. työelämäyhteistyössä täyttyvät. Työelämäyhteistyössä suoritetuista opinnoista tulee tehdä opintokokonaisuudesta vaadittava raportti ja toimittaa se vastuuopettajalle. (not translated)

    Work placement(s)

    Opiskelijat voivat ottaa oppimistehtävää varten yhteyttä työelämäkumppaneihin niin että oppimistehtävä vastaisi työelämän tarpeita. Myös opiskelijoiden työ- ja harjoittelupaikat voivat toimia työelämäkumppaneina oppimistehtävssä. Oppimistehtävään liittyvistä työelämäyhteyksistä tulee sopia toteutuksen vastuuopettajan kanssa. Opetus on osa osallistavaa ja tutkivaa kehittämistoimintaa. (not translated)

    Students use of time and load

    Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä tarkoittaa opiskelijan työnä 133 tuntia. (not translated)