• ASP02PK23HKI-SOS Customer-based development ASP0205A20S-3008 06.02.2023-31.03.2023  5 credits  (A49sos) +-
    Learning outcomes of the course
    Students
    • know how to renew the thinking patterns and operating methods of the working life in a partner-oriented and innovative manner
    • know how to analyse the service production models and organisation of social support, education and care in the society
    • know how to apply social, health and church sector strategies in the development of customer work and analysis of the changing operating environment
    • know how to use various customer and partner-based working life development methods
    • know how to plan a seamless service chain by combining the customer’s social security and services to a customer-oriented and flexible system
    Course contents
    • analysis of the current state of citizens’ equality and social justice
    • change analysis of the operating environment
    • methods of promoting sustainable development in customer work
    • customer and partner-based development and innovation methods for services, work methods and practices
    • seamless operating models for the service chain

    Name of lecturer(s)

    Mika Alavaikko

    Mode of delivery

    80% Face-to-face, 20% Distance learning

    Recommended or required reading

    Hyvinvointia työstä. Kuinka työelämää voi kehittää kestävällä tavalla? Uhka vai mahdollisuus? Moniammattillista yhteistyötä kehittämässä Työ 2040 Skenaarioita työn tulevaisuudesta Asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistoiminnallisen työskentelyn merkitykset ja seuraukset Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi. Anneli Pohjola (toim.); Maarit Kairala (toim.); Asta Niskala (toim.); Hannu Lyly (toim.) Kustannusosakeyhtiö Vastapaino 2017. Vuokila-Oikkonen P., Pätynen P., (2017). Osallistavan yhteiskehittämisen prosessi : Esimerkkinä Osallisuutta ja uusia palvelumalleja moniammatillisen palveluohjauksen keinoin (OSUMA) -projekti. Outi Hietala: Sosiaalisen kuntoutuksen yhteiskehittämisessä osallisuus avautuu kaikille. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Lähi- ja verkko-opetus (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Tehtävä arvioidaan arvosanalla 1-5 / täydennettävä. Arvioinnissa noudatetaan Diakin keskivaiheen arviointikriteereitä. Lisäksi tarkemmat kriteeri julkaistaan oppimisalustalla. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    06.02.2023 - 31.03.2023

    Enrollment date

    19.09.2022 - 09.10.2022

    Group(s)
    • A49sos
    Seats

    0 - 333

    Unit, in charge

    Sosionomitutkinnot (temkok 1-3) (not translated)

    Teacher(s)

    Mika Alavaikko, Hannu Piiroinen

    Programme(s)

    BA of Social Services

    Unit location

    Helsinki

    Virtual proportion

    1 credits

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovitaan hops-keskustelussa opon kanssa. Opinnot voi suorittaa työelämäyhteistyössä mikäli opintojakson tavoitteet ko. työelämäyhteistyössä täyttyvät. Työelämäyhteistyössä suoritetuista opinnoista tulee tehdä opintokokonaisuudesta vaadittava raportti ja toimittaa se vastuuopettajalle. (not translated)

    Work placement(s)

    Opiskelijat voivat ottaa halutessaan oppimistehtävää varten yhteyttä työelämäkumppaneihin, jotta oppimistehtävä vastaisi työelämän tarpeita. Diakin hankkeita ja työelämäkumppaneita on mahdollista löytää esim. OSKE -torilta ja muita kanavia pitikin. Myös opiskelijoiden työ- ja harjoittelupaikat voivat toimia työelämäkumppaneina oppimistehtävssä. Oppimistehtävään liittyvistä työelämäyhteyksistä tulee sopia toteutuksen vastuuopettajan kanssa. Opetus on osa osallistavaa ja tutkivaa kehittämistoimintaa. (not translated)

    Content periodicity

    Tiimitehtävä Luentotallenteiden kuunteleminen (not translated)