Seija Utriainen
Distance learning
Palveluohjauksen käsikirja. Artikkelikokoelma taustoista ja käytänteistä. Kanta-Hämeen Pitsi-hanke 2011-2013 http://www.socca.fi/files/4303/Palveluohjaus.pdf Kivelä, S-L, Pahlman, I, Pajunen, T. ja Koivunen, A. 2019. Vanhuusko arvokasta? Mönkkönen, K., Kekoni, T. ja A.Pehkonen (toim.) 2019. Moniammatillinen yhteistyö. Vaikuttava vuorovaikutus sosiaali- ja terveysalalla, Gaudeamus. Räsänen, R. 2018. Käytännönläheistä tietoa vanhusten hoito- ja palvelutyöhön Gothoni, R. 2014. Auttava kohtaaminen II. Sielunhoidon menetelmät ja käytännöt Kiiski, J. 2009. Sielunhoito (not translated)
Opintojen tavoitteet •osaa käyttää palveluohjausta gerontologisessa sosiaalialan ja gerontologisessa työssä •osaa tukea kotona asuvaa ikääntynyttä ja ymmärtää hänen erityistarpeitaan •osaa arvioida ikääntyneen elinoloihin ja elämäntilanteeseen liittyviä palveluntarvetta lisääviä riskitekijöitä •osaa koordinoida palveluja vanhusten hyvinvoinnin edistämiseksi •osaa tukea vanhusta hänen oman vakaumuksensa mukaisesti uskonnollisissa ja hengellisissä tarpeissa •osaa asiakaslähtöisen dokumentoinnin vanhustyössä Opintojen sisältö •palveluohjaus •palvelutarpeen arviointi sekä elinoloihin ja elämäntilanteeseen liittyvät riskitekijät •kotona asumisen ja selviytymisen erityispiirteet •hyvinvointipalvelujen koordinointi •vanhuusiän uskonnolliset ja hengelliset tarpeet •asiakastyön dokumentointi Opinnot sisältävät yhden oppimistehtävän, jota työstetään pari- tai ryhmätyönä. Se arvioidaan 1-5, hylätty asteikolla. Tehtävä ohjeistetaan erikseen. Lisäksi opinnot sisältävät verkkokeskustelun palveluohjauksesta. Se arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla (not translated)
Case -tehtävä ja seminaari 4 op, 1-5/ hylätty Lähiopetus ja verkkokeskustelu 1 op, Suoritettu (S) (not translated)
Tuition in Finnish
10.10.2022 - 11.11.2022
01.03.2022 - 18.03.2022
0 - 50
Sosionomitutkinnot (not translated)
Seija Utriainen, Vesa Vainiomäki
Opintojakson opintojen sijasta vastaava osaaminen voidaan hankkia kansainvälisessä opiskelijavaihdossa ja silloin hankittua osaamista tarkastellaan tutkinnon ydinkompetenssien toteutumisen tasolla.
Innovatiivinen tuottavuusohjelma: Opintojaksoa ei voi toteuttaa suurryhmäopetuksena, koska opintojakson aihepiiri edellyttää mahdollisuutta keskustella ydinsisällöistä syvällisesti. (not translated)
BA of Social Services, BA of Social Services, Diaconal Work, BA of Social Services, Christian Youth Work
Diak joint implementation
5 credits
0-5
Opiskelija työstää omatoimisesti palveluohjaussuunnitelman (teoreettinen ja käytännöllinen kokonaisuus) yhteistyössä työelämän kanssa ja esittää sen työyhteisössä. Lopuksi työstää kokonaisuudesta kirjallisen diakin ohjeiden mukaisen raportin, jossa pohtii myös omaa ammatillista oppimistaan prosessissa. Tehtävä arvioidaan 1-5, hylätty asteikolla. (not translated)
OSKE -toiminta edellyttää mahdollisuutta muuttaa totsuissa esitettyä suoritustapaa edellyttäen, että OPSin osaamisen tavoitteet toteutuvat. Casetehtävä työelämälähtöinen, työelämä antaa palautteen case-tehtävästä ja työelämän edustaja osallistuu seminaariin. Casetehtävä voidaan toteuttaa moniammatillisesti yhteistyössä sairaanhoitajaopiskelijoiden kanssa. (not translated)