• HAR2HK23HKI-SH Supporting and guiding the ability to function - work placement HAR2006A20S-3020 23.01.2023-28.04.2023  6 credits  (A53sh) +-
    Learning outcomes of the course
    Students
    - know how to consider the significance of the diversity, multiculturality and life history of patients/customers in their nursing and guidance
    - know how to act according to the operating environment’s data security and protection practices and patient and customer safety practices
    - know how to execute a verbal and visual patient guidance presentation under supervision and consider the life history and living environment of the patient in the guidance
    - know how to identify the nursing needs of a patient and customer as well as act and assess their own competence according to the national nursing process model
    - know how to document nursing and communicate orally
    - know how to observe infection risks in the work placement environment and work in an aseptic way
    - know how to identify pharmacotherapy risks in their own operations and act according to pharmacotherapy competence requirements and responsibility
    - know how to assess the realisation of their objectives and work placement plan and set professional development objectives
    Prerequisites and co-requisites
    Terveysalan koulutuksessa 2. lukukauden harjoitteluun ja sen jälkeisiin harjoitteluihin osallistuminen edellyttää, että opiskelija on suorittanut Turvallinen lääkehoito ja -laskenta (LÄÄ01) -opintojakson hyväksytysti ja aina ennen seuraavia harjoitteluja niihin sisällöllisesti liittyvät lääkehoidon ja lääkelaskut hyväksytysti. (not translated)
    Further information
    AHOT 5/2021:
    Diakin AHOT-ohjeet ja käytännöt (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Erja Eskelinen

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Planned learning activities and teaching methods

    Harjoitteluiden tavoitteena on perehdyttää opiskelija ohjatusti ammattiopintojen kannalta keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä lukukaudella opittujen tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä. TAVOITTEET: -osaa huomioida potilaiden / asiakkaiden moninaisuuden, monikulttuurisuuden sekä elämänhistorian merkityksen hoidossa ja ohjauksessa -osaa toimia toimintaympäristön tietoturva ja -suoja sekä potilas- ja asiakasturvallisuus käytäntöjen mukaisesti -osaa ohjatusti toteuttaa suullisen ja visuaalisen potilasohjausesityksen sekä huomioida potilaan elämänhistorian ja -olosuhteet ohjauksessa -osaa tunnistaa potilaan ja asiakkaan hoitotyön tarpeita, toimia ja arvioida osaamistaan hoitotyön kansallisen prosessimallin mukaisesti -osaa dokumentoida hoitotyötä sekä viestittää suullisesti -osaa havainnoida harjoitteluympäristön infektioriskejä sekä työskennellä aseptisesti -osaa tunnistaa lääkehoitoprosessin riskikohtia omassa toiminnassaan ja toimii lääkehoidon osaamisvaatimusten ja vastuun mukaisesti -osaa arvioida omien tavoitteidensa ja harjoittelusuunnitelmansa toteutumista sekä asettaa itselleen ammatillisia kehittymishaasteita HARJOITTELUN YDINALUEET: Potilaan ja asiakkaan kokonaisvaltainen kohtaaminen ja hoitosuhde Potilasohjausteorian käytännönsovellus Dokumentointi, rakenteinen kirjaaminen ja raportointi Lääkehoidon prosessi ohjattuna ja valvottuna - p.o lääkitys - injektioiden antaminen (s.c, i.m) - hengitettävät lääkkeet - ihon kautta annosteltavat lääkkeet - potilasohjaus Toimintakyvyn arviointi ja tukeminen - kuntouttavan hoitotyön menetelmät ja arviointi Näyttöön perustuva hoitotyö Peruselintoimintojen tarkkailu ja hoito -hengitys -verenkierto -erittäminen -ensiapu Ergonomia ja ergonominen työskentely, apuvälineet Aseptinen toiminta - aseptinen työskentely päivittäisissä perustoiminnoissa - infektioriskien havainnointi ja torjunta - suoja- ja tartuntaeristykset Osaamisen kehittymisen arviointi ja reflektointi (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Harjoittelujen arvioinnnissa huomioidaan opiskeluvaiheen osaamistavoitteet ja koulutuksen osaamisvaatimukset. Lisäksi harjoittelujen arvioinnissa huomioidaan opiskelijan omat tavoitteet harjoittelujaksolle. . Diakin nettisivuilta löytyy tietoa harjoittelun arvioinnista. https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/harjoittelu/ohjeita-ja-tietoa-harjoittelijalle/ (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    23.01.2023 - 28.04.2023

    Enrollment date

    19.09.2022 - 09.10.2022

    Group(s)
    • A53sh
    Seats

    0 - 333

    Unit, in charge

    Terveysalan tutkinnot (not translated)

    Teacher(s)

    Erja Eskelinen, Suvi Vierelä

    Programme(s)

    BA in Health Care

    Unit location

    Helsinki

    Evaluation scale

    Hyväksytty/Hylätty

    Completion alternatives

    Harjoittelu voidaan suorittaa myös lukukauden ulkopuolella hopsin mukaisesti ja noudattaen Diakin harjoitteluohjeita. Harjoittelu voidaan suorittaa myös lukukauden aikana tai ulkopuolella työsuhteessa. Kts. erilliset ohjeet Diakin www-sivuilta; https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/harjoittelu/harjoittelu-tyosuhteessa/#5129adad Harjoittelua ei voi suorittaa lähihoitajan työsuhteessa. (not translated)

    Work placement(s)

    Mahdollisia harjoittelupaikkoja ovat: - erilaiset hoivayksiköt (yksityiset ja kaupungin), - pienryhmäkodit, - monipuoliset palvelukeskukset, - terveyskeskuksen vuodeosastot. - maahanmuuttajille suunnatut palvelut sekä erilaiset vammaispalvelut (not translated)

    Students use of time and load

    6 op, yhteensä 160 tuntia. Suositellaan suoritettavan 4 viikon jaksossa. (not translated)

    Content periodicity

    Harjoittelutunteihin sisältyy: - Harjoitteluinfot, väli- ja loppureflektiot (not translated)