• LST02VK23DIAK Systemic and relationship-based child protection work LST0205A21S-3002 06.03.2023-31.03.2023  5 credits  (Diak, ...) +-
    Learning outcomes of the course
    Students will be able to
    • understand the starting points of systemic, planned and relationship-based approaches
    and their role in child protection work
    • support a child’s wellbeing, sense of security, agency and positive self-image through a
    relationship-based approach
    • establish confidential and dialogic relationships and understand the role of family-
    therapeutic approaches in child protection
    • work in a child-centred and multi-agency way in intensive family support and
    rehabilitation
    Prerequisites and co-requisites
    Diak degree students: Completion of the thematic modules Assistance and the Service System (1 semester) and Inclusion and Guidance (2 semester), or equivalent accredited prior learning. The Family Work and Welfare (5 ECTS) course must be completed or accredited as prior learning.
    Open UAS students: The course is available in Open UAS. Students are expected to be familiar with social work and the service systems of family support and child welfare, and the basics of customer case work. The course requires the ability to produce written and oral outputs.
    Course contents
    • systemic thinking and the relationship-based approach in child protection
    • dialogic, strengths-focused and narrative-based approaches
    • well-being supportive, child-centred approaches
    • a staged model of family support
    • contents of multi-agency family support in family interventions and rehabilitation in child
    protection
    • approaches and methods of relationship-based work

    Name of lecturer(s)

    Tarja Isomäki

    Mode of delivery

    Distance learning

    Recommended or required reading

    Oppimateriaalit löytyvät Diaklesta sen avauduttua. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Verkkoluennot, reflektoivaa työskentelyä sekä mahdollinen seminaari lopuksi. Jakson lopussa palautettava yksilötyönä tehtävä oppimistehtävä (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Arvioinnissa noudatetaan osaamisen yleisiä AMK arviointikriteerejä, vaatimustasoa II, keskivaiheen opinnot (NQF6). Tarkemmat oppimistehtävän arviointikriteerit löytyvät Diaklesta. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    06.03.2023 - 31.03.2023

    Enrollment date

    19.09.2022 - 09.10.2022

    Group(s)
    • Diak
    • E51sos
    • A51sos
    Seats

    0 - 100

    Unit, in charge

    Sosionomitutkinnot (not translated)

    Teacher(s)

    Tarja Isomäki, Mari Kirkanen

    Further information for students

    Tutustu lastensuojelutyön suuntaaviin opintoihin myös tämän videon kautta: https://www.youtube.com/watch?v=8xtjngcEIb4 (not translated)

    Programme(s)

    BA of Social Services

    Unit location

    Diak joint implementation

    Virtual proportion

    5 credits

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Opiskelija tekee lastensuojelussa työskentelevän perhetyön työntekijän haastattelun ja kirjatentin. Tenttiin tulee valikoidusti lähdemateriaalia opintojaksolta. Tentti on yksilötentti ja se tehdään Diakin yleisenä tenttipäivänä. Valinnaisesta suoritustavasta keskustellaan hyvissä ajoin opiskelijan opinto-ohjaajan ja opintojaksosta vastaavan lehtorin kanssa. (not translated)

    Exam schedule

    Opintojakson lopussa jokainen opiskelija valmistelee ja palauttaa yksilötehtävänä tehtävän oppimistehtävän, jonka tarkempi ohjeistus löytyy Diaklesta sen avauduttua. (not translated)

    Students use of time and load

    Yksi opintopiste on 26,7 h opiskelijan työmääränä. (not translated)

    Content periodicity

    Opintojakso sisältää aikaan sidottuja luentoja ja jakson lopuksi palautetaan oppimistehtävä (not translated)