Anu Hellesuo
Face-to-face
Oppimateriaali löytyy Diaklesta. Lainsäädännön osalta keskeisiä ovat sosiaalihuoltolaki ja lastensuojelulaki. (not translated)
Luennot, seminaari/vierailevat luennoitsijat, menetelmätori, kirjallinen paritehtävä Opintosuorituksen kuvaus Opintojakso muodostuu tavoitteiden kannalta keskeisten sisältöalueiden luennoista, menetelmätorista, jonka opiskelijatiimit toteuttavat sekä paritehtävästä. Paritehtävässä opiskelijat syventyvät case-tehtävän avulla lapsiperheiden asiakasprosessin ja lastensuojeluprosessin etenemiseen ja perhetyön merkitykseen niiden osana. Paritehtävässä on kolme osiota, joista yksi on kaikille yhteinen ja yksi vaihtoehtoinen osio. Menetelmätorilla tiimit esittelevät (toiminnallisesti toteutettuna) erilaisia perhetyössä ja lastensuojelussa käytettäviä menetelmiä/välineitä. (not translated)
Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään alkuvaiheen osaamisen kriteerejä. https://www.diak.fi/wp-content/uploads/2017/12/Diak_Osaamisen_arviointikriteerit_AMK.pdf Tarkempi kuvaus arvioinnin perusteista: - opiskelija ymmärtää kasvuolojen merkityksen suojaavat- ja riskitekijät - opiskelija tuntee sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain keskeiset sisällöt ja osaa soveltaa niitä - opiskelija tuntee perhetyön prosessin ja lastensuojeluprosessin - opiskelija ymmärtää monitoimijaisen yhteistyön merkityksen lapsi- ja perhetyössä - opiskelija ymmärtää perhetyön osana varhaista, ennaltaehkäisevää tukea ja lastensuojeluprosessia - opiskelija ymmärtää työmenetelmien ja työvälineiden tavoitteellisen käytön asiakastyössä - opiskelija ymmärtää suunnitelmallisen ja osallistavan dokumentoinnin merkityksen perhetyössä ja lastensuojelussa Arviointi pohjautuu paritehtävän arvosanaan sekä hyväksyttyyn menetelmätorille tehtävien menetelmien suunnitteluun ja toteutukseen. (not translated)
Tuition in Finnish
12.09.2022 - 14.10.2022
01.03.2022 - 18.03.2022
0 - 333
Koulutus (not translated)
Anu Hellesuo, Mari Kirkanen
AHOT, noudatetaan ahot-ohjeita ja opiskelija osallistuu etukäteen järjestettävään AHOT-infoon.
AHOT-hakemuksessa opiskelijan tulee osoittaa, että hän hallitsee lapsiperheiden asiakasprosessin ja lastensuojeluprosessin etenemisen ja perhetyön merkityksen niiden osana.
Sekä osaa hyödyntää erilaisia perhetyössä ja lastensuojelussa käytettäviä menetelmiä/välineitä. (not translated)
BA of Social Services, BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care, BA of Social Services, Diaconal Work, BA of Social Services, Christian Youth Work
Pori
0.00 credits
0.00 credits
0-5
VAIHTOEHTOINEN SUORITUSTAPA, sovitaan aina etukäteen: Opiskelija, jolla on aiempaa koulutusta ja/tai työkokemusta, voivat korvata paritehtävän testillä, joka tehdään opintojakson aikana. Tästä sovitaan aina erikseen opintojakson vastaavan kanssa opintojakson alussa. (not translated)
Opiskelijat voivat hyödyntää tehtävien tekemisessä työelämäyhteistyötahoja. (not translated)
Paritehtävä palautetaan opintojakson lopussa. Vaihtoehtoinen testi suoritetaan opintojakson aikana. (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 27 h / opintopiste. (not translated)
Opintojakso sisältää lähi- ja etäopetusta, joka jaksottuu koko ajanjaksolle. Opintojakson lopussa opiskelijat toteuttavat menetelmätorin. Paritehtävän palautus opintojakson lopussa. (not translated)