Arja Suikkala
Distance learning
Kirjallisuuskatsaus: Kangasniemi, M., Utriainen, K., Ahonen. S-M., Pietilä, A-M., Jääskeläinen. P. & Liikanen, E. (2013). Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: Eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291?301. Salminen A. 2011. Mikä kirjallisuuskatsaus? Johdatus kirjallisuuskatsauksen tyyppeihin ja hallintotieteellisiin sovelluksiin. Vaasan yliopiston julkaisuja. Vaasa. https://www.univaasa.fi/materiaali/pdf/isbn_978-952-476-349-3.pdf Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) (2016). Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. (2. korjattu painos). Turun yliopisto. Laadullinen tutkimusmenetelmä: Puusa, A., Juuti, P. & Aaltio, I. (2020). Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus. Ryynänen, S., Rannikko, A., Hakoköngäs, E., Hohenthal, J., Hänninen, V., Hätilä, J., . . . Varjonen, S. (2021). Tutkiva mielikuvitus: Luovat, osallistuvat ja toiminnalliset tutkimusmenetelmät yhteiskuntatieteissä. Gaudeamus. Tuomi, J. & Sarajärvi, A. (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (Uud.lait.). Kustannusosakeyhtiö Tammi. Määrällinen tutkimusmenetelmä: Heikkilä, T. (2014). Tilastollinen tutkimus. Edita. Nummenmaa, L., Holopainen, M., Pulkkinen, P. & Kimpimäki, K. (2014). Tilastollisten menetelmien perusteet (1. p.). Sanoma Pro. Tähtinen, J., Laakkonen, E., Broberg, M. & Tähtinen, R. (2020). Tilastollisen aineiston käsittelyn ja tulkinnan perusteita (2. uudistettu painos.). Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8091-8 Muu Diaklessa osoitettu materiaali. (not translated)
1) Kirjallisuuskatsaus (tutkimuskysymyksen asettaminen, hakustrategia, kirjallisuushaku) 2) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus (tutkimusasetelma, tutkimuskysymyksen asettaminen, otosstrategia, aineistonkeruu, analyysimenetelmät) 3) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus (tutkimusasetelma, tutkimuskysymyksen asettaminen, otosstrategia, aineistonkeruu, analyysimenetelmät 4) Tutkimusetiikka 5) Tutkimuksen luotettavuus Menetelmät: Opintojakson infoluento Avainluennot 5 kpl Luentotallenteet Oppimistehtävä kirjallisuuskatsauksesta (palautus 3.12.2023 mennessä) Verkkotentit 4 kpl Itsenäinen työskentely (not translated)
Verkkotentit (4) arviointiasteikko: 0-5 Kirjallisuuskatsauksen oppimistehtävä: hyväksytty/ hylätty Opintojakson arvosana muodostuu neljän verkkotentin keskiarvosta. Vaihtoehtoinen suoritustapa (soveltava kirjallinen tehtävä): 0-5 Diakin arviointikriteerien mukaisesti (https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/) Vaihtoehtoisen suoritustavan valinneilla opintojakson kokonaisarvosana muodostuu kirjallisen tehtävän ja kahden verkkotentin keskiarvosta. (not translated)
Tuition in Finnish
27.09.2023 - 31.12.2023
01.03.2023 - 19.03.2023
MasterSchool (not translated)
Arja Suikkala, Satu Kajander-Unkuri, Lena Segler-Heikkilä, Eveliina Hellas
Opiskelijan katsotaan osallistuvan opintojakson opetukseen toteutussuunnitelman vaatimusten mukaisesti, kun hän osallistuu aloitusinfoon ja suorittaa ensimmäisen verkkotentin. (Tutkintosääntö 15§) (not translated)
Interdisciplinary and Collaborative Leadership, Master’s Degree in Development of Interpreting Practices
Diak joint implementation
5 credits
0-5
Laadullisen ja määrällisen tutkimusmenetelmien verkkotenttien (2 kpl) vaihtoehtoisena suoritustapana opiskelija voi tehdä kirjallisen soveltavan tehtävän. (not translated)
Verkossa olevat tentit opiskelijan oman aikataulun mukaisesti Oppimistehtävä kirjallisuuskatsauksesta, palautus 3.12.2023. Vaihtoehtoisen suoritustavan valinneilla kirjallisen tehtävän palautus 31.12.2023. (not translated)
Opintojakson aloitusinfo 27.9.2023 klo 15-16 Zoomissa. Aloitusinfo on pakollinen. Opiskelijan katsotaan osallistuvan opintojakson opetukseen toteutussuunnitelman vaatimusten mukaisesti, kun hän osallistuu aloitusinfoon ja suorittaa ensimmäisen verkkotentin. (Tutkintosääntö 15§) Avainluennot Zoomissa: 4.10. klo 15-16 10.10. klo 15-16 23.10. klo 15-16 24.10. klo 15-16 31.10. klo 15-16 Itsenäinen työskentely 129 tuntia: 1) Kirjallisuuskatsaus 27 tuntia 2) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus 27 tuntia 3) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus 27 tuntia 4) Tutkimusetiikka 24 tuntia 5) Tutkimuksen luotettavuus 24 tuntia Opintojakson aikana järjestetään Zoomissa QA-tunnit viikoilla 45-48 tiistaisin klo 15-16, johon opiskelija voi osallistua oman tarpeen mukaan. (not translated)
Opintojakso alkaa 27.9.2022 aloitusinfolla Zoomissa klo 15-16. Aloitusinfo on pakollinen. Opiskelija suorittaa opintojaksoa Diaklessa itsenäisesti edeten seuraavasti: 1) Kirjallisuuskatsaus (oppimistehtävän palautus 3.12. mennessä) 2) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus 3) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus 4) Tutkimusetiikka 5) Tutkimuksen luotettavuus (not translated)
1: verkkotenttien keskiarvo 50-59.9% oikein 2: verkkotenttien keskiarvo 60-69.9% oikein Kirjallisuuskatsauksen oppimistehtävä: hyväksytty (not translated)
3: verkkotenttien keskiarvo 70-79.9% oikein 4: verkkotenttien keskiarvo 80-89.9% oikein Kirjallisuuskatsauksen oppimistehtävä: hyväksytty (not translated)
5: verkkotenttien keskiarvo 90-100% oikein Kirjallisuuskatsauksen oppimistehtävä: hyväksytty (not translated)