Skip to main content

VTS05MS23HKI Interpreting for different client groups (5 cr)

Code: VTS0505A19H-3003

General information


Enrollment

01.03.2023 - 19.03.2023

Timing

02.10.2023 - 17.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Campus

Helsinki

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 333

Degree programmes

  • BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication

Teachers

  • tuntiopettaja Tulkkaukset ja kielet
  • Matleena Messo
  • Virpi Thurén

Groups

  • G51vip
  • 02.10.2023 08:30 - 10:00, VTS05 Opintojakson aloitus LÄHI
  • 04.10.2023 12:30 - 14:00, VTS05 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 04.10.2023 14:15 - 15:45, VTS05 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 11.10.2023 11:00 - 12:00, VTS05 Ohjaus ETÄ
  • 31.10.2023 08:30 - 10:00, VTS05 Luento ja harjoitukset LÄHI Riitta Lahtinen
  • 31.10.2023 10:00 - 14:00, VTS05 Moniaistisen kuvailun ja sosiaalishaptisen kommunikaation mahdollisuudet Riitta Lahtinen
  • 10.11.2023 14:00 - 15:00, VTS05 Ohjaus ETÄ
  • 20.11.2023 12:30 - 14:00, VTS05 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 20.11.2023 14:15 - 15:45, VTS05 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 21.11.2023 10:15 - 11:45, VTS05 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 21.11.2023 12:00 - 14:00, VTS05 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 01.12.2023 12:00 - 13:00, VTS05 Ohjaus ETÄ
  • 13.12.2023 08:30 - 10:00, VTS05 Kokemusasiantuntijat
  • 13.12.2023 10:15 - 11:45, VTS05 Kokemusasiantuntijat
  • 13.12.2023 14:15 - 15:45, VTS05 Vp-tentti LÄHI

Objective

Students will be able to
- interpret for deafened and hard-of-hearing people by various methods
- interpret for deafblind people by various methods
- provide audio description as part of interpreting
- use social-haptic modes of communication
- provide safe guiding

Content

- communication methods of different client groups
- tactile sign language and other communication methods of deafblind people
- audio description
- social-haptic communication
- guiding

Evaluation scale

0-5