Riitta-Liisa Rotinen
80% Lähiopetus, 20% Etäopetus
Opiskeltava materiaali julkaistaan Diaklen oppimisalustalla.
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus Opintojen tavoitteena on, että opiskelija yhteistyössä kuunnellen työelämää ja asiakasta kehittää toimintamalleja ja toimintakäytäntöjä joustaviksi kokonaisuuksiksi. Opintosuorituksen kuvaus Opinnot koostuvat 1) orientaatiosta ja opetuskeskusteluista, 2) oppimistehtävän ohjauksista ja 3) loppuseminaarista. Tehtävä on tiimitehtävä. Opintojen alussa opiskelijat muodostavat tiimit oppimistehtävää varten. Tiimit täyttävät ja palauttavat tiimisopimuksen ennen tiimityöskentelyn alkua. Tehtävässä on mahdollisuus jatkaa jo Työelämäosaaminen (4op) opintojaksossa valittua ilmiötä, projektia, hanketta tai yritysideaa eteenpäin. Oppimistehtävää varten opiskelijat valitsevat ja soveltavat erilaisia kumppanuuslähtöisiä työelämän kehittämismenetelmiä.
Tehtävä arvioidaan arvosanalla 1-5/täydennettävä. Tarkemmat arviointiohjeet löytyvät oppimisalustalta.
Suomi
07.02.2022 - 01.04.2022
13.09.2021 - 05.10.2021
0 - 200
Sosionomitutkinnot (temkok 1-3)
Riitta-Liisa Rotinen, Vesa Vainiomäki
Sosionomi (AMK), Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Pieksämäki
1 op
0-5
Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovitaan hops-keskustelussa opon kanssa. Vaihtoehtoisesta suoritustavasta on sovittava myös toteutuksen vastuuopettajan kanssa. Opinnot voi suorittaa työelämäyhteistyössä mikäli opintojakson tavoitteet ko. työelämäyhteistyössä täyttyvät. Työelämäyhteistyössä suoritetuista opinnoista tulee tehdä opintokokonaisuudesta vaadittava raportti ja toimittaa se vastuuopettajalle.
Opiskelijat voivat ottaa oppimistehtävää varten yhteyttä työelämäkumppaneihin niin että oppimistehtävä vastaisi työelämän tarpeita. Myös opiskelijoiden työ- ja harjoittelupaikat voivat toimia työelämäkumppaneina oppimistehtävssä. Oppimistehtävään liittyvistä työelämäyhteyksistä tulee sopia toteutuksen vastuuopettajan kanssa. Opetus on osa osallistavaa ja tutkivaa kehittämistoimintaa.
Ammatilliset opinnot tai vastaavat tiedot tulee olla suoritettuna.
Oppimistehtävän arviointikriteerit löytyvät MoodleRoomsista.
Opiskelijoiden aktiivisuutta MoodleRoomsissa seurataan ja se vaikuttaa opintojakson arviointiin.