KEH03MK23HKI-TERV Kehittämis- ja innovaatiotoiminta III (5 op)
Toteutuksen tunnus: KEH0305A20S-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
23.01.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
Opettaja
- Titta Riihimäki
- Ilona Kontinen
Ryhmät
-
A49shaA49sha
-
A49thA49th
-
A50sh-lhA50sh-lh
-
A49shdA49shd
-
A49shA49sh
- 10.05.2023 08:00 - 11:30, OT-seminaari, ryhmä 4
- 10.05.2023 08:00 - 11:30, OT-seminaari, ryhmä 2
- 10.05.2023 08:00 - 11:30, OT-seminaari, ryhmä 1
- 10.05.2023 08:00 - 11:30, OT-seminaari, ryhmä 3
- 10.05.2023 12:30 - 15:00, KEH03 / Ot-seminaari
- 11.05.2023 15:30 - 19:00, OT-seminaari, ryhmä 6
- 11.05.2023 15:30 - 19:00, OT-seminaari, ryhmä 9
- 12.05.2023 13:00 - 14:00, KEH-kyselytunti Tilastollisten aineistojen käyttö ja kyselytutkimus
- 16.05.2023 14:00 - 15:00, KEH-kyselytunti Produkti opinnäytetyönä
- 24.05.2023 08:00 - 11:30, OT-seminaari, ryhmä 3
- 24.05.2023 08:00 - 11:30, OT-seminaari, ryhmä 1
- 24.05.2023 08:00 - 11:30, OT-seminaari, ryhmä 2
- 24.05.2023 08:00 - 11:30, OT-seminaari, ryhmä 4
- 25.05.2023 09:00 - 10:30, KEH-kyselytunti Toteuttamisen kautta raportointiin
- 25.05.2023 13:00 - 14:00, KEH-kyselytunti Haastattelututkimus opinnäytetyössä
- 25.05.2023 15:30 - 19:00, OT-seminaari, ryhmä 9
- 25.05.2023 15:30 - 19:00, OT-seminaari, ryhmä 6
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty