• OMA02MS22DIAK Oman äidinkielen opetus 2 OMA0205A19H-3001 26.09.2022-18.11.2022  5 op  (A47astu) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija
    - tuntee ja osaa soveltaa äidinkielen opetuksen pedagogiikkaa ja kielididaktiikan menetelmiä oman äidinkielen opetuksessa
    - ymmärtää tavoitteen asettelun ja suunnittelun merkityksen sekä periaatteet ohjaus- ja opetustyössä
    - osaa suunnitella oman kielen opetusta
    Opintojakson sisältö
    - äidinkielen opetuksen pedagogiikan ja kielididaktiikan perusteet
    - suunnittelu ohjaus- ja opetustyössä
    - kielitaidon arviointi

    Opettajan/vastuuopettajan nimi

    Jaana Puurunen

    Toteutustapa

    60% Lähiopetus, 40% Etäopetus

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Opintojakso koostuu luentomuotoisesta kontaktiopetuksesta ja harjoituksista lähiopetusviikoilla sekä itsenäisestä työskentelystä etäviikoilla monikampustoteutuksen mukaisesti: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/opiskelumuodot/ Lähiopetusviikoilla olevassa kontaktiopetuksessa on 100 %:n läsnäolovaatimus.

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja -kriteerit (opintojakso)

    Arvioinnissa noudatetaan Diakonia-ammattikorkeakoulun opiskelijan osaamisen arvioinnin kriteerejä. Toteutuksella sovelletaan loppuvaiheen opintojen arviointikriteerejä: https://www.diak.fi/wp-content/uploads/2017/12/Diak_Osaamisen_arviointikriteerit_AMK.pdf Arviointiin vaikuttavat läsnäolo ja osallistuminen opetukseen sekä kurssin oppimistehtävät.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    26.09.2022 - 18.11.2022

    Ilmoittautumisaika

    01.03.2022 - 18.03.2022

    Ryhmä(t)
    • A47astu
    Paikkoja

    0 - 100

    Vastuuyksikkö

    Tulkkaustutkinnot ja kielet

    Opettaja(t)

    Jaana Puurunen

    Koulutus

    Tulkki (AMK), asioimistulkkaus

    Toimipiste

    Diakin yhteinen toteutus

    T&K osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    2.00 op

    Arviointiasteikko

    Hyväksytty/Hylätty

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Opintojakso on 5 opintopistettä eli noin 130 tuntia opiskelijan työtä. Suurin osa työskentelystä on verkkopohjaista itsenäistä työskentelyä ja itsenäisten oppimistehtävien tekemistä.