Siirry suoraan sisältöön

PDA03PK22TKU Pedagogiikka kommunikaatio-ohjauksessa (5 op)

Toteutuksen tunnus: PDA0305A19H-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.09.2021 - 05.10.2021

Ajoitus

28.02.2022 - 15.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tulkkaustutkinnot ja kielet

Kampus

Turku

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 100

Koulutus

  • Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus

Opettaja

  • Karoliina Kivimies
  • Sanna Kirjonen
  • Matleena Messo
  • Riia Lamminmäki

Ryhmät

  • G47vip
    G47vip

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa opettaa puhetta tukevia ja korvaavia kommunikointimenetelmiä
- osaa viestiä asiantuntevasti opetustilanteessa
- osaa toteuttaa kommunikaatio-ohjauksen oppimistilanteita käytännössä
- osaa analysoida omaa toimintaansa ohjaajana
- osaa arvioida oppimista

Sisältö

- pedagogiikka, digipedagogiikka ja didaktiikka
- esiintymistaito, viestintä
- harjoittelu, opetuksen suunnittelu, toteutus, arviointi
- reflektio
- oppimisen arviointi

Opetusmenetelmät

Luento, harjoitukset, opetusharjoittelu, oppimistehtävä

Aika ja paikka

Opetusharjoittelu saattaa ajoittua iltoihin ja viikonloppuihin.

Oppimateriaalit

Lisää linkki:
Materiaalit löytyvät kurssin Moodle-alustalta

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

TKI-opintoja. Opetusharjoittelu toteutetaan aidoissa oppimisympäristöissä työelämässä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Mikäli opiskelija ei saa hyväksyttyä suoritusta opetusharjoittelusta, hän järjestää itse oppimisympäristön, jossa voi tehdä harjoittelun, kuvaa opetuksensa ja toimittaa tallenteen ohjaavan lehtorin käyttöön.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa luennolla. Lähiopetuksessa opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat opetusharjoittelun sekä arvioivat oppimistuloksia ja omaa toimintaansa kommunikaatio-ohjauksessa. Opetusharjoittelussa toteutetaan tukiviittomakommunikaation tai muun puhetta tukevan ja korvaavan menetelmän opetus. Opetusharjoittelun jälkeen opiskelijat analysoivat omaa toimintaansa pedagogisten opintojen näkökulmasta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).

Arviointiasteikko

0-5