Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- soveltaa monitoimijaisen kehittämisyhteistyön malleja ja menetelmiä
- tunnistaa monitoimijaisessa kehittämisyhteisössä erilaisia toimijoita ja toimijuuden rooleja
- nimetä ja selittää palvelumuotoiluprosessin eri vaiheet: asiakasymmärryksen luominen, konseptointi, prototypointi, pilotointi ja arviointi
- soveltaa palvelumuotoilun prosessia ja työskentelytapoja työelämähaasteenratkaisussa
- hyödyntää omaa substanssiomaamistaan monitoimijaisessa kehittämisyhteisössä
- selittää näyttöön perustuvan toimintatavan merkityksen sosiaali- ja terveydenhuollossa
- työskennellä osana ryhmän jäsenenä ja osallistua kehittämistehtävän ratkaisemiseen
- hyödyntää tutkittua tietoa toiminnan kehittämisessä
- ohjata ja uudistaa työyhteisön ja työn toimintaa
Kehittämistehtävässä tavoitteet muodostavat kokonaisuuden, jonka avulla opiskelija voi laventaa osaamistaan sosiaali- ja terveysalan digitaalisten palvelujen kehittämisessä. Erikoistumiskoulutuksessa uutta tietoa rakennetaan monitoimijaisesti oman ydinosaamisen päälle. Tämä luo jokaiselle opiskelijalle oman osaamisen kehittymispolun ja antaa näin mahdollisuuksia hyödyntää osaamista valmistuttuaan erilaisissa sosiaali- ja terveydenhuollon konteksteissa ja tehtävissä.