Siirry suoraan sisältöön

Työelämäjakso/harjoittelu asiakastyössä / hanketyössä/pedagoginen harjoittelu LTOLaajuus (18 op)

Tunnus: HAR2118A15S

Laajuus

18 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa käyttää ammatillisia menetelmiä asiakastyössä
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- osaa dokumentoida ammatillisesti ja ymmärtää sen merkityksen asiakastyössä
- tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
- osaa toimia eettisesti asiakas- ja työyhteisötilanteissa
- osaa arvioida palveluja käyttäjän ja palvelutarpeiden näkökulmasta ja esittää kehittämishaasteita
- osaa vahvistaa osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja integraatiota yhteiskunnassa ja osallistua alan keskusteluun
- tunnistaa arvoristiriitoja aiheuttavia tilanteita asiakastyössä
- osaa soveltaa sosiaalialan arvoja ja eettisiä periaatteita asiakastyössä
- osaa toimia sosiaalisen oikeudenmukaisuuden edistämiseksi asiakastyössä

LTO-kelpoisuuden harjoittelun tavoitteet
Opiskelija
- osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja kehittää lapsi - ja lapsiryhmän kokonaistoimintaa
- osaa käyttää ammatillisia menetelmiä lasten ja perheiden tukemistyössä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
- osaa toimia kasvatusyhteistyötä vahvistaen
- osaa tukea lapsen osallisuutta sekä ominaista tapaa toimia, leikkiä
- tuntee päivähoidon ja varhaiskasvatuksen yhteistyötahot ja tietää verkostoituvan ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen käytännössä
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
-osaa toimia tavoitteellisesti ja reflektiivisesti valitsemassaan toimintaympäristössä

Esitietovaatimukset

Varhaiskasvatuksen pedagoginen harjoittelu samoin kuin muiden sosiaalialan suuntaavien opintojen
harjoittelu voi toteutua vasta, kun opiskelija on suorittanut hyväksytysti vähintään puolet jakson
teoriaosuudesta.