Siirry suoraan sisältöön

Kehittämis- ja innovaatiotoiminta IIILaajuus (5 op)

Tunnus: KEH0305A20S

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Ilmoittautumisaika

23.09.2024 - 30.04.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveysalan tutkinnot

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 800

Koulutus
  • Terveydenhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
  • Tiina Lintunen
  • Mari Kirkanen
  • Titta Riihimäki
  • Tarja Tuovinen-Kakko
  • Sirpa Salmela
  • Sinikka Paukkunen
  • Sami Ritokoski
  • Anu Hellesuo
  • Tiina Ervelius
  • Harriet Tervonen
  • Eeva Kivelä
  • Pia Tauriainen
  • Pauliina Kuusisto
  • Ella Eronen-Levonen
  • Maija Kupsala
  • Mari Nieminen
  • Linda Hublin
  • Minna Partanen-Rytilahti
  • Mari Pulkkinen
  • Sirpa Ylönen
  • Päivi Thitz
  • Susanna Kallakorpi
  • Julia Sahramäki
  • Kirsi Laukkonen
  • Sanna-Maija Kohonen
  • Tiina Häkkinen
  • Ilona Kontinen
  • Marjaana Marttila
Ryhmät
  • A53sh
    A53sh
  • A53sosd
    A53sosd
  • E53sosd
    E53sosd
  • A53sha
    A53sha
  • A53sos
    A53sos
  • HKI-S23sosvaka
    HKI-S23sosvaka
  • E53sos
    E53sos
  • I53sh
    I53sh
  • E53sh
    E53sh
  • A54sh-lh
    A54sh-lh
  • F53sh
    F53sh
  • A53sosn
    A53sosn

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Opintojakso perustuu opinnäytetyön toteutus- ja raportointivaiheen läpiviemiseen, johon tarjotaan tukea oppimisalustan materiaalien, ryhmäohjauksen, työkohtaisen ohjauksen ja opinnäytetyön seminaarien muodossa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
MIkäli opiskelijalla on aiempi korkeakoulututkinto tai opinnäytetyö tehtynä, voi hän hakea osa-AHOTin opintojaksosta. LIsätietoja OSKE-oppaassa: https://libguides.diak.fi/c.php?g=670543&p=4892075

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aiemmin tuotetun opinnäytetyön suunnitelman mukaisen käytännön toteuttamisvaiheen hyväksytyn läpiviemisen ja opinnäytetyön raportin laatimisen. Opinnäytetyön raportin käsikirjoitus esitellään opinnäytetyön seminaariryhmän tapaamisessa. Opiskelijalta edellytetään myös toisen opinnäytetyön käsikirjoituksen opponoimista sekä seminaareihin osallistumista.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

01.03.2024 - 01.12.2024

Ajoitus

05.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveysalan tutkinnot

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 999

Koulutus
  • Terveydenhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
  • Tiina Lintunen
  • Mari Kirkanen
  • Titta Riihimäki
  • Tarja Tuovinen-Kakko
  • Sirpa Salmela
  • Anu Hellesuo
  • Teija Kynkäänniemi
  • Tiina Ervelius
  • Harriet Tervonen
  • Paula Ropponen
  • Eeva Kivelä
  • Pia Tauriainen
  • Ella Eronen-Levonen
  • Pauliina Kuusisto
  • Maija Kupsala
  • Mari Nieminen
  • Aino Maaria Kokkonen
  • Linda Hublin
  • Mari Pulkkinen
  • Minna Partanen-Rytilahti
  • Susanna Kallakorpi
  • Sirpa Ylönen
  • Päivi Thitz
  • Julia Sahramäki
  • Sanna-Maija Kohonen
  • Satu Keisala
  • Hanna-Leena Huttunen
  • Ilona Kontinen
  • Marjaana Marttila
Ryhmät
  • A52th
    A52th
  • F52sos
    F52sos
  • F52sosd
    F52sosd
  • A52sosv
    A52sosv
  • A52sh
    A52sh
  • A52shd
    A52shd
  • I52sosd
    I52sosd
  • I52shd
    I52shd
  • A52sosn
    A52sosn
  • A52sos
    A52sos
  • A52sosd
    A52sosd

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Opintojakso perustuu opinnäytetyön toteutus- ja raportointivaiheen läpiviemiseen, johon tarjotaan tukea oppimisalustan materiaalien, ryhmäohjauksen, työkohtaisen ohjauksen ja opinnäytetyön seminaarien muodossa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
MIkäli opiskelijalla on aiempi korkeakoulututkinto tai opinnäytetyö tehtynä, voi hän hakea osa-AHOTin opintojaksosta. LIsätietoja OSKE-oppaassa: https://libguides.diak.fi/c.php?g=670543&p=4892075

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aiemmin tuotetun opinnäytetyön suunnitelman mukaisen käytännön toteuttamisvaiheen hyväksytyn läpiviemisen ja opinnäytetyön raportin laatimisen. Opinnäytetyön raportin käsikirjoitus esitellään opinnäytetyön seminaariryhmän tapaamisessa. Opiskelijalta edellytetään myös toisen opinnäytetyön käsikirjoituksen opponoimista sekä seminaareihin osallistumista.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

18.09.2023 - 30.04.2024

Ajoitus

02.01.2024 - 02.06.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveysalan tutkinnot

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 888

Koulutus
  • Terveydenhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
  • Tiina Lintunen
  • Mari Kirkanen
  • Tarja Tuovinen-Kakko
  • Titta Riihimäki
  • Sirpa Salmela
  • Sinikka Paukkunen
  • Sami Ritokoski
  • Anu Hellesuo
  • Teija Kynkäänniemi
  • Tiina Ervelius
  • Harriet Tervonen
  • Paula Ropponen
  • Eeva Kivelä
  • Pia Tauriainen
  • Ella Eronen-Levonen
  • Pauliina Kuusisto
  • Aino Maaria Kokkonen
  • Mari Nieminen
  • Linda Hublin
  • Mari Pulkkinen
  • Minna Partanen-Rytilahti
  • Sirpa Ylönen
  • Päivi Thitz
  • Susanna Kallakorpi
  • Julia Sahramäki
  • Kirsi Laukkonen
  • Eveliina Hellas
  • Sanna-Maija Kohonen
  • Satu Keisala
  • Tiina Häkkinen
  • Hanna-Leena Huttunen
  • Ilona Kontinen
  • Marjaana Marttila
Ryhmät
  • A51sosn
    A51sosn
  • F51sh
    F51sh
  • A52sh-lh
    A52sh-lh
  • A51sha
    A51sha
  • A51sh
    A51sh
  • I51sh
    I51sh
  • E51sosd
    E51sosd
  • E51sos
    E51sos
  • A51sosd
    A51sosd
  • A51sos
    A51sos
  • E51sh
    E51sh

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakso perustuu opinnäytetyön toteutus- ja raportointivaiheen läpiviemiseen, johon tarjotaan tukea oppimisalustan materiaalien, ryhmäohjauksen, työkohtaisen ohjauksen ja opinnäytetyön seminaarien muodossa.

Oppimateriaalit

Opintojakso perustuu opinnäytetyön toteutus- ja raportointivaiheen läpiviemiseen, johon tarjotaan tukea oppimisalustan materiaalien, ryhmäohjauksen, työkohtaisen ohjauksen ja opinnäytetyön seminaarien muodossa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Sisällön jaksotus

Osallistuminen ryhmäohjauksiin ja itsenäinen työskentely

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
MIkäli opiskelijalla on aiempi korkeakoulututkinto tai opinnäytetyö tehtynä, voi hän hakea osa-AHOTin opintojaksosta. LIsätietoja OSKE-oppaassa: https://libguides.diak.fi/c.php?g=670543&p=4892075

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aiemmin tuotetun opinnäytetyön suunnitelman mukaisen käytännön toteuttamisvaiheen hyväksytyn läpiviemisen ja opinnäytetyön raportin laatimisen. Opinnäytetyön raportin käsikirjoitus esitellään opinnäytetyön seminaariryhmän tapaamisessa. Opiskelijalta edellytetään myös toisen opinnäytetyön käsikirjoituksen opponoimista sekä seminaareihin osallistumista.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

08.07.2023 - 06.08.2023

Ajoitus

07.08.2023 - 22.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Koulutus

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 15

Koulutus
  • Terveydenhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

01.03.2023 - 30.11.2023

Ajoitus

07.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveysalan tutkinnot

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 800

Koulutus
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
  • Tiina Lintunen
  • Mari Kirkanen
  • Tarja Tuovinen-Kakko
  • Titta Riihimäki
  • Sirpa Salmela
  • Sinikka Paukkunen
  • Sami Ritokoski
  • Anu Hellesuo
  • Teija Kynkäänniemi
  • Tiina Ervelius
  • Paula Ropponen
  • Pia Tauriainen
  • Ella Eronen-Levonen
  • Pauliina Kuusisto
  • Mari Nieminen
  • Aino Maaria Kokkonen
  • Jouko Porkka
  • Linda Hublin
  • Minna Partanen-Rytilahti
  • Mari Pulkkinen
  • Susanna Kallakorpi
  • Sirpa Ylönen
  • Päivi Thitz
  • Sari Jylli
  • Kirsi Laukkonen
  • Sanna-Maija Kohonen
  • Satu Keisala
  • Hanna-Leena Huttunen
  • Tiina Häkkinen
  • Ilona Kontinen
  • Marjaana Marttila-Ojala
  • Taina Kilpeläinen
Ryhmät
  • A50sh
    A50sh
  • A50shd
    A50shd
  • I50sosd
    I50sosd
  • A50th
    A50th
  • F50sos
    F50sos
  • I50shd
    I50shd
  • A50sos
    A50sos
  • F50sosd
    F50sosd
  • A50sosn
    A50sosn
  • A50sosd
    A50sosd

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

19.09.2022 - 09.10.2022

Ajoitus

06.02.2023 - 26.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosionomitutkinnot

Kampus

Helsinki

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Sosionomi (AMK)
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
  • Titta Riihimäki
  • Satu Keisala
  • Ilona Kontinen
Ryhmät
  • A49sos
    A49sos
  • A49sosd
    A49sosd
  • A49sosn
    A49sosn

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

19.09.2022 - 09.10.2022

Ajoitus

30.01.2023 - 26.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Terveysalan tutkinnot

Kampus

Pori

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
  • Sari Jylli
  • Ella Eronen-Levonen
Ryhmät
  • F49sh
    F49sh

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

19.09.2022 - 09.10.2022

Ajoitus

23.01.2023 - 26.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Terveysalan tutkinnot

Kampus

Helsinki

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Terveydenhoitaja (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
Opettaja
  • Titta Riihimäki
  • Ilona Kontinen
Ryhmät
  • A49sha
    A49sha
  • A49th
    A49th
  • A50sh-lh
    A50sh-lh
  • A49shd
    A49shd
  • A49sh
    A49sh

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

19.09.2022 - 09.10.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 26.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Terveysalan tutkinnot

Kampus

Oulu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
  • Heini Sajalin
  • Sirpa Salmela
  • Hanna-Leena Huttunen
Ryhmät
  • I49sh
    I49sh

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

19.09.2022 - 09.10.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 07.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Terveysalan tutkinnot

Kampus

Pieksämäki

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
  • Mari Pulkkinen
  • Hanna Kolehmainen
  • Taina Kilpeläinen
Ryhmät
  • E49sh
    E49sh

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

19.09.2022 - 09.10.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 26.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Sosionomitutkinnot

Kampus

Pieksämäki

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Sosionomi (AMK)
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
  • Sirpa Ylönen
  • Päivi Thitz
  • Tiina Häkkinen
  • Vesa Vainiomäki
  • Seija Utriainen
  • Taina Kilpeläinen
Ryhmät
  • E49sosd
    E49sosd
  • E49sos
    E49sos

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

01.03.2022 - 18.03.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajatutkinnot (temkok 5-8)

Kampus

Helsinki

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
  • Titta Riihimäki
  • Ilona Kontinen
  • Heini Kapanen
Ryhmät
  • A48sh
    A48sh

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

01.03.2022 - 18.03.2022

Ajoitus

22.08.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Sosionomitutkinnot (temkok 1-3)

Kampus

Pori

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosionomi (AMK)
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
  • Mari Kirkanen
  • Sari Jylli
  • Mirva Heikkilä-Tyni
  • Ilona Kontinen
  • Hannu Piiroinen
  • Anu Hellesuo
Ryhmät
  • F48sos
    F48sos
  • F48sosd
    F48sosd

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

01.03.2022 - 18.03.2022

Ajoitus

08.08.2022 - 19.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajatutkinnot (temkok 5-8)

Kampus

Oulu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
  • Heini Sajalin
  • Tarja Tuovinen-Kakko
  • Hanna-Leena Huttunen
Ryhmät
  • I48sosd
    I48sosd
  • I48shd
    I48shd

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet löytyvät opintojakson tiedoista.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

01.03.2022 - 18.03.2022

Ajoitus

08.08.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Sosionomitutkinnot (temkok 1-3)

Kampus

Helsinki

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Sosionomi (AMK)
  • Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
  • Titta Riihimäki
  • Ilona Kontinen
  • Heini Kapanen
Ryhmät
  • A48sosd
    A48sosd
  • A48sosn
    A48sosn
  • A48sos
    A48sos
  • A48sosv
    A48sosv

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Sisältö

- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Opetusmenetelmät

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan menetelmiä työhönsä ja kehittää omaa toimintaansa työelämässä
- osaa tehdä opinnäytetyötä tutkivana, kehittävänä, innovatiivisena ja reflektiivisenä yhteistyöprosessina sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- ymmärtää tulosten ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- osaa antaa ja vastaanottaa kehittävää ja kriittistä palautetta tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyöstä
- osaa tehdä opinnäytetyöraportin

Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatitoiminnan menetelmien soveltaminen
- opinnäytetyön toteutus sosiaali-, terveys- ja/ tai kirkon alan toimintaympäristössä
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tulosten ja vaikuttavuuden arviointi
- kehittävä ja kriittinen palaute
- opinnäytetyöraportti

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan oppimisalustalla ja kontaktiopetuksissa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyötä työstetään työelämäyhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää runsaasti opiskelijan itseohjautuvaa työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.

Lisätiedot

AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty - täydennettävä -asteikolla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty