Siirry suoraan sisältöön

KriminaalityöLaajuus (5 op)

Tunnus: KRT0005A20S

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen

Sisältö

- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio

Ilmoittautumisaika

23.09.2024 - 13.10.2024

Ajoitus

24.02.2025 - 02.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosionomitutkinnot

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 60

Opettaja
  • Harriet Tervonen
  • Taina Kilpeläinen
Ryhmät
  • Diak
    Diak yhteinen

Tavoitteet

Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen

Sisältö

- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen case-seminaari ( seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös pari- tai ryhmätyönä.

Aika ja paikka

Orientaatioluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Collaborate-yhteydellä( aikaan sidottua verkko-opetusta). Oppimistehtäväseminaari opintojakson lopussa samoin Collaborate-yhteydellä lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.

Oppimateriaalit

Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson MoodleRooms-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.

Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.

Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.

Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

11.10.2023 - 29.10.2023

Ajoitus

26.02.2024 - 03.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosionomitutkinnot

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 60

Koulutus
  • Terveydenhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
  • Sirpa Ylönen
  • Taina Kilpeläinen
Ryhmät
  • Diak
    Diak yhteinen

Tavoitteet

Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen

Sisältö

- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen seminaari (seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös yksilö, pari- tai ryhmätyönä.

Aika ja paikka

Orientaatioluento ja vierailijaluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Zoomissa (aikaan sidottua verkko-opetusta). Seminaari opintojakson lopussa Zoomissa lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.

Oppimateriaalit

Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson Diakle-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.

Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.

Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.

Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

06.02.2023 - 19.02.2023

Ajoitus

29.05.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosionomitutkinnot

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Sosionomi (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
  • Sirpa Ylönen
  • Taina Kilpeläinen
Ryhmät
  • Diak
    Diak yhteinen

Tavoitteet

Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen

Sisältö

- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen case-seminaari ( seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös pari- tai ryhmätyönä.

Aika ja paikka

Orientaatioluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Collaborate-yhteydellä( aikaan sidottua verkko-opetusta). Oppimistehtäväseminaari opintojakson lopussa samoin Collaborate-yhteydellä lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.

Oppimateriaalit

Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson MoodleRooms-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.

Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.

Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.

Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

19.09.2022 - 09.10.2022

Ajoitus

26.02.2023 - 05.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosionomitutkinnot

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 60

Koulutus
  • Terveydenhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
  • Sirpa Ylönen
  • Taina Kilpeläinen
Ryhmät
  • Diak
    Diak yhteinen

Tavoitteet

Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen

Sisältö

- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen seminaari (seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös yksilö, pari- tai ryhmätyönä.

Aika ja paikka

Orientaatioluento ja vierailijaluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Zoomissa (aikaan sidottua verkko-opetusta). Seminaari opintojakson lopussa Zoomissa lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.

Oppimateriaalit

Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson Diakle-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.

Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.

Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.

Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

07.02.2022 - 18.02.2022

Ajoitus

23.05.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Koulutus

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Sosionomi (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
  • Sirpa Ylönen
  • Taina Kilpeläinen
Ryhmät
  • Diak
    Diak yhteinen

Tavoitteet

Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen

Sisältö

- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen case-seminaari (seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös pari- tai ryhmätyönä.

Aika ja paikka

Orientaatioluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Collaborate-yhteydellä (aikaan sidottua verkko-opetusta). Oppimistehtäväseminaari opintojakson lopussa samoin Collaborate-yhteydellä lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.

Oppimateriaalit

Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson MoodleRooms-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.

Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.

Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.

Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

13.09.2021 - 05.10.2021

Ajoitus

28.02.2022 - 06.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosionomitutkinnot

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Terveydenhoitaja (AMK)
  • Sosionomi (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
  • Sosionomi (AMK), diakoniatyö
  • Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
  • Sirpa Ylönen
  • Taina Kilpeläinen
Ryhmät
  • Diak
    Diak yhteinen

Tavoitteet

Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen

Sisältö

- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen case-seminaari ( seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös pari- tai ryhmätyönä.

Aika ja paikka

Orientaatioluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Collaborate-yhteydellä( aikaan sidottua verkko-opetusta). Oppimistehtäväseminaari opintojakson lopussa samoin Collaborate-yhteydellä lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.

Oppimateriaalit

Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson MoodleRooms-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.

Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.

Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.

Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty