KriminaalityöLaajuus (5 op)
Tunnus: KRT0005A20S
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen
Sisältö
- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio
Ilmoittautumisaika
23.09.2024 - 13.10.2024
Ajoitus
24.02.2025 - 02.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Opettaja
- Harriet Tervonen
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen
Sisältö
- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen case-seminaari ( seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös pari- tai ryhmätyönä.
Aika ja paikka
Orientaatioluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Collaborate-yhteydellä( aikaan sidottua verkko-opetusta). Oppimistehtäväseminaari opintojakson lopussa samoin Collaborate-yhteydellä lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.
Oppimateriaalit
Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson MoodleRooms-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.
Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.
Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.
Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
11.10.2023 - 29.10.2023
Ajoitus
26.02.2024 - 03.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Sirpa Ylönen
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen
Sisältö
- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen seminaari (seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös yksilö, pari- tai ryhmätyönä.
Aika ja paikka
Orientaatioluento ja vierailijaluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Zoomissa (aikaan sidottua verkko-opetusta). Seminaari opintojakson lopussa Zoomissa lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.
Oppimateriaalit
Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson Diakle-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.
Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.
Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.
Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
06.02.2023 - 19.02.2023
Ajoitus
29.05.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Sirpa Ylönen
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen
Sisältö
- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen case-seminaari ( seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös pari- tai ryhmätyönä.
Aika ja paikka
Orientaatioluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Collaborate-yhteydellä( aikaan sidottua verkko-opetusta). Oppimistehtäväseminaari opintojakson lopussa samoin Collaborate-yhteydellä lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.
Oppimateriaalit
Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson MoodleRooms-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.
Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.
Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.
Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
26.02.2023 - 05.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Sirpa Ylönen
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen
Sisältö
- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen seminaari (seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös yksilö, pari- tai ryhmätyönä.
Aika ja paikka
Orientaatioluento ja vierailijaluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Zoomissa (aikaan sidottua verkko-opetusta). Seminaari opintojakson lopussa Zoomissa lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.
Oppimateriaalit
Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson Diakle-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.
Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.
Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.
Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
07.02.2022 - 18.02.2022
Ajoitus
23.05.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Koulutus
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Sirpa Ylönen
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen
Sisältö
- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen case-seminaari (seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös pari- tai ryhmätyönä.
Aika ja paikka
Orientaatioluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Collaborate-yhteydellä (aikaan sidottua verkko-opetusta). Oppimistehtäväseminaari opintojakson lopussa samoin Collaborate-yhteydellä lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.
Oppimateriaalit
Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson MoodleRooms-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.
Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.
Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.
Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ajoitus
28.02.2022 - 06.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Sirpa Ylönen
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- tietää rikollisuuden selitysteorioita ja kriminaalityön periaatteita
- tuntee kriminaalityön kentän eri organisaatiot ja toimijat
- tuntee kuntouttavan kriminaalihuoltotyön kokonaisuuden ja ajankohtaiset lainsäädäntö- ja kehittämishankkeet
- osaa käyttää kuntouttavia työmenetelmiä nuorten rikoksentekijöiden ja vankilasta vapautuvien kanssa
- osaa reflektoida omaa suhdettaan rikoksentekijöihin ja rikollisuuteen
Sisältö
- rikollisuuden selitysmallit
- kriminaalityön toimintaympäristöt, organisaatiot ja toimijat
- kuntouttava kriminaalityö
- rikosseuraamuksiin liittyvä keskeinen lainsäädäntö
- ammatillinen kriittinen reflektio
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, jossa hyödynnettävissä valmis ja monipuolinen oppimateriaali
Oppimista tukevat oppimistehtävien ohjauskeskustelut
Yhteinen case-seminaari ( seminaaria ei kesätoteutuksessa)
Opiskelijan on mahdollisuus tehdä oppimistehtävät myös pari- tai ryhmätyönä.
Aika ja paikka
Orientaatioluento opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaisesti Collaborate-yhteydellä( aikaan sidottua verkko-opetusta). Oppimistehtäväseminaari opintojakson lopussa samoin Collaborate-yhteydellä lukujärjestyksen mukaisesti.
Mahdollisuus oppimistehtävien ohjaukseen erikseen sovittuina aikoina.
Oppimateriaalit
Opintojakso rakentuu eri oppitunneista opintojakson MoodleRooms-oppimisalustalla. Kunkin oppitunnin yhteydestä on löydettävissä siihen liittyvä oppimateriaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen ja se tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa. Oppimispäiväkirjaa työstetään koko kurssin ajan.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi etenee eri osioihin rakennettujen oppituntien kautta itsenäisesti opiskellen. Opiskelijat perehtyvät sieltä löytyviin materiaaleihin; artikkeleihin, kirjallisuuteen sekä videotallenteisiin ja täydentävät oppimispäiväkirjaansa annettujen ohjeiden mukaisesti.
Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan lisäksi kaksi erillistä oppimistehtävää, jotka voi suorittaa oman harkinnan mukaan yksilö- , pari- tai ryhmätyönä. Ensimmäinen oppimistehtävä laaditaan osioiden 1-3 suorittamisen jälkeen. ja sen tulee olla suoritettu ennen toisen oppimistehtävän palauttamista kurssin lopussa.
Kurssin aloituksessa on mahdollisuuksien mukaan myös kokemusasiantuntija paikalla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen opintojakson aikataulun ja tehtäväksiannon mukaisesti.
Oppimistehtävät:
Diaesitys
Casetehtävä ja siihen liittyvä seminaari (seminaaria ei kesätotetuksessa)
Oppimispäiväkirja
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty