Siirry suoraan sisältöön

KEH1MS17HKI Kehittämis- ja innovaatiotoiminta I (3op)

Toteutuksen tunnus: KEH0103A15S-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.07.2017 - 20.08.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.08.2017 - 19.12.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
KOULUTUS
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Titta Riihimäki
Tarja Tuovinen-Kakko
Anna Liisa Karjalainen
Elina Pekonen
Elina Johansson
Mika Alavaikko
Hannu Piiroinen
Ryhmät
A40th
A40th
A40sosv
A40sosv
A40sos
A40sos
A40shd
A40shd
A40sh
A40sh
Opintojakso
KEH0103A15S

Toteutukselle KEH1MS17HKI Kehittämis- ja innovaatiotoiminta I KEH0103A15S-3015 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Opiskelija
- tunnistaa muuttuvan työelämän ja osaamisen kehittämiskohteita
- osaa tiedonhankinnan suunnittelua tutkimus- ja kehittämistyötä varten
- osaa käyttää erilaisia tulevaisuuden ennakoimiseen kehitettyjä menetelmiä
- osaa käyttää valitsemaansa tutkimusstrategiaa ja -menetelmää
- osaa reflektoida ja käyttää eri alojen tietoa ja monialaisen yhteistyön ulottuvuuksia

Toteutustavat

Opintosuoritus koostuu opintojakson lähipäivästä, menetelmätyöpajoista, oppimistehtävästä sekä opinnäytetyön ryhmäohjaukseen osallistumisesta.

Pääsisällöt:
(i) orientaatio KEH-opintojaksoihin;
(ii) kuvaileva kirjallisuuskatsaus ammatillisena ja kehittämistyön menetelmänä;
(iii) tilastoaineistot ammatillisena ja kehittämistyön menetelmänä;
(iv) tiedonhankinta kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä sekä tiedonhankinnan lomakkeen hyödyntäminen oppimistehtävässä ja opinnäytetyöprosessissa
(v) liittyminen opinnäytetyön ohjausryhmään
(vi) menetelmä-, kieli- ja informaatio-ohjaukseen osallistuminen erillisten pajojen muodossa

Mikäli opiskelijan opinnäytetyön aihe määrittyy tässä vaiheessa, päivittää hän opinnäytetyön suunnitelman (AMM2-oppimistehtävä) ja esittelee sen opinnäytetyön ohjausryhmässä.

Oppimistehtävässä opiskelija tai opiskelijaryhmä tarkastelee valitsemaansa ilmiötä tai aihepiiriä kahdella eri lähestymistavalla. Nämä ovat (i) kuvaileva kirjallisuuskatsaus ja (ii) tilastolliset aineistot. Oppimistehtävää ohjataan menetelmätyöpajoissa.

Oppimistehtävän tulee olla työelämälähtöinen. Se tuottaa kriittistä ja hyödyllistä tietoa Diakin hankkeisiin ja/tai työelämäkumppaneille, OSKE- tai Yhteisöpajoihin.

Opiskelijan opinnäytetyöprosessia ohjataan opinnäytetyöohjausryhmässä. Opinnäytetyön ryhmäohjauksessa opinnäytetyölle nimetään ohjaaja. Opiskelija esittelee AMM1- ja AMM2-jaksoilla kehittämänsä opinnäytetyön suunnitelman opinnäytetyöryhmässä.

Suomen kielen ja viestinnän ohjaus tapahtuu erillisellä sähköisellä oppimisalustalla (Suomen kielen ja viestinnän pajat).

Ohjausta tiedonhankintaan opiskelija saa informaatikoilta Diakin kirjastosta.

Suoritustavat

Opiskelija on soveltanut kirjallisuuskatsausta ja tilastoaineistojen käyttöä ammattialaan kuuluvan ilmiön kuvaamisessa. Vaihtoehtoisesti opiskelija kuvaa vastaavan toiminnan ja sen raportoinnin AHOT-portfoliossa.

Sisältö

- muuttuvan työelämän haasteet
- tiedonhankintasuunnitelma
- tutkimusmenetelmät (kirjallisuuskatsaus ja tilastolliset menetelmät)
- monialainen tieto

Esitietovaatimukset

Valmius tuottaa Osallistavan ja tutkivan kehittämisen oppaan (Liitteet->, Opinnäytetyön suunnitelman ohje) mukaan laadittu opinnäytetyön suunnitelma.

Siirry alkuun