Siirry suoraan sisältöön

KVA03PS18HKI Jumalanpalvelus ja spiritualiteetin tukeminen (1op)

Toteutuksen tunnus: KVA0301A15S-3002

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
06.08.2018 - 20.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
KOULUTUS
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
Opettajat
Tiina Häkkinen
Ryhmät
A44sosv
A44sosv
Opintojakso
KVA0301A15S

Toteutukselle KVA03PS18HKI Jumalanpalvelus ja spiritualiteetin tukeminen KVA0301A15S-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa kehittää jumalanpalvelus- ja hartauselämää yhdessä perheiden ja työntekijöiden kanssa

Sisältö

- jumalanpalvelus- ja hartauselämän kehittäminen varhaiskasvatuksen näkökulmasta

Oppimateriaalit

Tehtävässä käytetään vähintään kahta alla olevista teoksista:Ahtiainen, A. (2012). Tytöt ja pojat ehtoollisella. Helsinki: Lasten keskus.Ahtiainen, A., Paananen, T., Tiirola, K. &Tiirola, K. (2016). Jyvemmälle messuun. Helsinki: Lasten Keskus.Eerola, K. & Vuorio, R-L. (2007). Taaperokirkko. Helsinki: Lasten keskus.Issakainen, T. (2005). Kotikirkko tutuksi viidellä aistilla. Kirkkopedagogiikan opas. Helsinki: Lasten keskus.

Opetusmenetelmät

Tarkoitettu nopeuttajille, joille tämä hopsattu jo syksyyn 2018.
Opiskelijaperehtyy jumalanpalvelus- ja hartauselämän kehittämiseen varhaiskasvatuksen ja perheiden näkökulmasta.Opiskelija osallistuu etäjaksolla paikallisseurakunnassa messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Hän kiinnittää erityistä huomiota messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin varhaiskasvatuksen ja perheiden näkökulmasta.Verkkokeskustelussa opiskelijat jakavat tiimeittäin messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin liittyviä kokemuksia sekä tekevät kehittämisehdotuksia. He valmistelevat tiimeittäinyhteisen esityksen jossa prosessin aikana havaittua ja opittua peilataan suoritettavaan kirjallisuuteen.Tiimit esittelevät pohdintansa tulokset joko verkko-opetuksen tai lähiopetuspäivien (viikolla 45) yhteydessä. Esitysten ajankohdasta sovitaan yhteisesti opintojakson orientaation yhteydessä.Tehtävän tarkempi ohjeistus löytyy MoodleRooms-oppimisalustalta.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tämä osasuoritus soveltuu kokonaan suoritettavaksi yhteisöpajatoiminnassa tai omassa seurakunnassa.Opiskelija tekee kirjallisen raportin messun suunnittelusta, toteutuksesta, arvioinnista ja kehittämisehdotuksista ja hyödyntää siinä suoritettavaa kirjallisuutta.

Kansainvälisyys

Ei vaadittavaa aikaisempaa osaamista

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelija osallistuu seurakunnan messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Opiskelija palauttaa kirjallisen raportin, jossa hän käyttää suoritettavaa kirjallisuutta ja messuun osallistuneiden haastatteluja (myös lasten). Raportissa tulee olla mukana messuihin liittyvä kehittämisehdotus.

Esitietovaatimukset

Ei vaadittavaa aikaisempaa osaamista

Lisätiedot

Minna Valtonen: minna.valtonen(at)diak.fiAiempi työkokemus, joka osoittaa, että opiskelija on ollut suunnittelemassa ja toteuttamassa seurakunnassa messuja ja osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida niitä varhaiskasvatuksen ja perheiden näkökulmasta.

Siirry alkuun