Siirry suoraan sisältöön

HAR21K19KJN Työelämäjakso/harjoittelu asiakastyössä / hanketyössä/pedagoginen harjoittelu LTO (18op)

Toteutuksen tunnus: HAR2118A15S-3019

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
21.01.2019 - 03.05.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
18 op
Lähiosuus
18 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
KOULUTUS
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Sirpa Ylönen
Seija Utriainen
Tuomo Lyhty
Ajoitusryhmät
GER (Koko: 50 . Avoin AMK : 0.)
MIE (Koko: 50 . Avoin AMK : 0.)
MON (Koko: 50 . Avoin AMK : 0.)
VAM (Koko: 50 . Avoin AMK : 0.)
VAR (Koko: 50 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
E42sosk
E42sosk
Pienryhmät
GER
MIE
MON
VAM
VAR
Opintojakso
HAR2118A15S

Toteutukselle HAR21K19KJN Työelämäjakso/harjoittelu asiakastyössä / hanketyössä/pedagoginen harjoittelu LTO HAR2118A15S-3019 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa käyttää ammatillisia menetelmiä asiakastyössä
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- osaa dokumentoida ammatillisesti ja ymmärtää sen merkityksen asiakastyössä
- tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
- osaa toimia eettisesti asiakas- ja työyhteisötilanteissa
- osaa arvioida palveluja käyttäjän ja palvelutarpeiden näkökulmasta ja esittää kehittämishaasteita
- osaa vahvistaa osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja integraatiota yhteiskunnassa ja osallistua alan keskusteluun
- tunnistaa arvoristiriitoja aiheuttavia tilanteita asiakastyössä
- osaa soveltaa sosiaalialan arvoja ja eettisiä periaatteita asiakastyössä
- osaa toimia sosiaalisen oikeudenmukaisuuden edistämiseksi asiakastyössä

LTO-kelpoisuuden harjoittelun tavoitteet
Opiskelija
- osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja kehittää lapsi - ja lapsiryhmän kokonaistoimintaa
- osaa käyttää ammatillisia menetelmiä lasten ja perheiden tukemistyössä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
- osaa toimia kasvatusyhteistyötä vahvistaen
- osaa tukea lapsen osallisuutta sekä ominaista tapaa toimia, leikkiä
- tuntee päivähoidon ja varhaiskasvatuksen yhteistyötahot ja tietää verkostoituvan ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen käytännössä
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
-osaa toimia tavoitteellisesti ja reflektiivisesti valitsemassaan toimintaympäristössä

Opetusmenetelmät

Opiskelija
- osaa käyttää ammatillisia menetelmiä asiakastyössä
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- osaa dokumentoida ammatillisesti ja ymmärtää sen merkityksen asiakastyössä
- tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
- osaa toimia eettisesti asiakas- ja työyhteisötilanteissa
- osaa arvioida palveluja käyttäjän ja palvelutarpeiden näkökulmasta ja esittää kehittämishaasteita
- osaa vahvistaa osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja integraatiota yhteiskunnassa ja osallistua alan keskusteluun
- tunnistaa arvoristiriitoja aiheuttavia tilanteita asiakastyössä
- osaa soveltaa sosiaalialan arvoja ja eettisiä periaatteita asiakastyössä
- osaa toimia sosiaalisen oikeudenmukaisuuden edistämiseksi asiakastyössä

LTO-kelpoisuuden harjoittelun tavoitteet
Opiskelija
- osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja kehittää lapsi - ja lapsiryhmän kokonaistoimintaa
- osaa käyttää ammatillisia menetelmiä lasten ja perheiden tukemistyössä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
- osaa toimia kasvatusyhteistyötä vahvistaen
- osaa tukea lapsen osallisuutta sekä ominaista tapaa toimia, leikkiä
- tuntee päivähoidon ja varhaiskasvatuksen yhteistyötahot ja tietää verkostoituvan ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen käytännössä
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
-osaa toimia tavoitteellisesti ja reflektiivisesti valitsemassaan toimintaympäristössä

Esitietovaatimukset

Varhaiskasvatuksen pedagoginen harjoittelu samoin kuin muiden sosiaalialan suuntaavien opintojen
harjoittelu voi toteutua vasta, kun opiskelija on suorittanut hyväksytysti vähintään puolet jakson
teoriaosuudesta.

Siirry alkuun