Siirry suoraan sisältöön

OMA1MK19DIAK Oman äidinkielen opetus 1 (OMA14 Oman kielen ohjaus ja opetus) (2op)

Toteutuksen tunnus: OMA1402A12H-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.09.2018 - 21.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.03.2019 - 29.05.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tulkkaus, kielet, viestintä ja koulutuksen kehittäminen
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tulkki (AMK), asioimistulkkaus
Opettajat
Ahmed Cherifi
Ryhmät
A41astu
A41astu
Opintojakso
OMA1402A12H

Toteutukselle OMA1MK19DIAK Oman äidinkielen opetus 1 (OMA14 Oman kielen ohjaus ja opetus) OMA1402A12H-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Opiskelija
- tuntee oman kielen ohjauksen ja opetuksen tavoitteet
- ymmärtää oman kielen ohjauksen ja opetuksen merkityksen kotoutumisprosessissa
- tuntee oman kielen ohjaajan työtehtävät ja työympäristön
- tuntee kielellisen kehityksen ja sen ohjaamisen ja tukemisen perusteet
- tietää kaksikielisyyteen kasvamisen problematiikka ja osaa tukea kaksikielisyyttä

Sisältö

Ydinsisällöt
- oman kielen ohjauksen ja opetuksen tavoitteet ja merkitys
- oman kielen ohjaajan ja opettajan työtehtävät ja työympäristö
- oman kielen ohjaus ja opetus
- kielellisen kehityksen ja sen ohjaamisen ja tukemisen perusteet
- kaksikielisyys

Opetusmenetelmät

Opiskelija
- tuntee oman kielen ohjauksen ja opetuksen tavoitteet
- ymmärtää oman kielen ohjauksen ja opetuksen merkityksen kotoutumisprosessissa
- tuntee oman kielen ohjaajan työtehtävät ja työympäristön
- tuntee kielellisen kehityksen ja sen ohjaamisen ja tukemisen perusteet
- tietää kaksikielisyyteen kasvamisen problematiikka ja osaa tukea kaksikielisyyttä.
Ydinsisällöt
- oman kielen ohjauksen ja opetuksen tavoitteet ja merkitys
- oman kielen ohjaajan ja opettajan työtehtävät ja työympäristö
- oman kielen ohjaus ja opetus
- kielellisen kehityksen ja sen ohjaamisen ja tukemisen perusteet
- kaksikielisyys

Siirry alkuun