Siirry suoraan sisältöön

LAS3ES19HKI Osallistavat asiakastyön menetelmät ja käytännöt lastensuojelutyössä (2op)

Toteutuksen tunnus: LAS3002E19S-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 31.07.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Innovaatiot ja kumppanuudet
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus
Opettajat
Riina Karjalainen
Tarja Isomäki
Jari Helminen
Ryhmät
A47Elasu
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus (A47Elasu)
Opintojakso
LAS3002E19S

Toteutukselle LAS3ES19HKI Osallistavat asiakastyön menetelmät ja käytännöt lastensuojelutyössä LAS3002E19S-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

- Osallistuja syventää osaamistaan voimaantumiseen ja valtaistumiseen sekä voimavaralähtöiseen ja ratkaisujen hakemiseen perustuvasta asiakastyöstä. Tarkastelussa painottuu muun muassa ilmaisujen osallisuus, osallistuminen ja osallistaminen merkityksen jäsentäminen asiakastyön käytännöissä. Osallistuja tutustuu kokemusasiantuntijatoimintaan. Lisäksi osallistuja syventää osaamistaan käsitteistä dialogi ja reflektio ja osaa soveltaa asiakastyössä dialogisia ja reflektiivisiä työkäytäntöjä.
- Osallistuja tarkastelee ja täsmentää asettamiaan henkilökohtaisia osaamistavoitteita suoritettavan opintojakson osaamistavoitteiden pohjalta ja työstää kehittämistyönsä teemaa ja sisältöä. Osallistuja jatkaa osaamisensa itsearviointia ja sen näkyväksi tekemistä opintojakson osatehtävissä.

Sisältö

- Opintojaksolla jäsennetään ilmaisuja voimaantuminen ja valtaistuminen, voimavaralähtöisyys ja ratkaisulähtöisyys, osallisuus, osallistuminen ja osallistaminen sekä dialogi ja reflektio. Lisäksi analysoidaan, mitä mainitut lähtökohdat merkitsevät lastensuojelun työmuodoissa, menetelmissä ja -käytännöissä. Opintojaksolla syvennetään osaamista kohtaamistaidoista sekä työntekijän ja asiakkaan/ asiakkaiden vastavuovuoroisuuteen perustuvasta työskentelystä (mm. kunnioitus, arvostus ja luottamus
sekä yhteistoiminta lastensuojelun asiakastyössä).

Siirry alkuun