Siirry suoraan sisältöön

LAS5EK20HKI Ehkäisevän lastensuojelutyön työmenetelmät ja -käytännöt (5op)

Toteutuksen tunnus: LAS5005E19S-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.09.2019 - 20.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Innovaatiot ja kumppanuudet
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus
Opettajat
Riina Karjalainen
Tarja Isomäki
Jari Helminen
Ryhmät
A47Elasu
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus (A47Elasu)
Opintojakso
LAS5005E19S

Toteutukselle LAS5EK20HKI Ehkäisevän lastensuojelutyön työmenetelmät ja -käytännöt LAS5005E19S-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

- Osallistuja tuntee etsivän ja jalkautuvan sekä yhteisöllisen työn menetelmiä ja käytäntöjä ennaltaehkäisevässä lastensuojelutyössä.
- Osallistuja perehtyy huoltajien kanssa tehtävään yhteistyöhön ja toimintaan, vertaisuuden merkitykseen sekä ryhmän hyödyntämiseen ennaltaehkäisevässä lastensuojelutyössä.
- Osallistuja vahvistaa osaamistaan monialaisista ja moniammatillisista yhteistyöryhmistä, jotka on koottu esimerkiksi alueellisesti.

-> Osallistuja tarkastelee ja täsmentää asettamiaan henkilökohtaisia osaamistavoitteita suoritettavan opintojakson osaamistavoitteiden pohjalta ja työstää kehittämistyönsä teemaa ja sisältöä.
-> Osallistuja jatkaa osaamisensa itsearviointia ja sen näkyväksi tekemistä opintojakson osatehtävissä.

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään
- etsivän, jalkautuvan ja yhteisöllisen työn työnmuotoihin, -menetelmiin ja -käytäntöihin.
- informaatioteknologian tarjoamien mahdollisuuksien hyödyntämiseen etsivässä ja jalkautuvassa sekä yhteisöllisessä työssä.
- käsitteisiin: huoltajien kanssa tehtävä yhteistyö, vertaisuus, osallisuus, varhainen tukeminen, kolmiportaisen tuen malli, huolen puheeksi ottaminen ja myönteinen tunnistaminen sekä työmenetelmiin ja -käytäntöihin, jotka mahdollistavat huoltajien kanssa tehtävän yhteistyön (kasvatuskumppanuuden) ja vertaisuuden toteutumista.
- erilaisten ryhmien ohjaukseen kasvatuskumppanuutta ja vertaisuutta vahvistaen.

Siirry alkuun