HAR21HK20DIAK Työelämäjakso/harjoittelu asiakastyössä / hanketyössä/pedagoginen harjoittelu LTO (18op)
Toteutuksen tunnus: HAR2118A15S-3030
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.09.2019 - 30.09.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 18 op
- Lähiosuus
- 18 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Kampus
- Diakin yhteinen toteutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 100
- Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Opettajat
- Riitta-Liisa Rotinen
- Pirkko Kärkkäinen
- Riina Karjalainen
- Aki Kaskinen
- Seija Utriainen
- Marjaana Marttila
- Tuomo Lyhty
- Marianne Neuvonen
- Ajoitusryhmät
- GER (Koko: 100 . Avoin AMK : 0.)
- MIE (Koko: 100 . Avoin AMK : 0.)
- MON (Koko: 100 . Avoin AMK : 0.)
- VAM (Koko: 100 . Avoin AMK : 0.)
- VAR (Koko: 100 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
- Pienryhmät
- GER
- MIE
- MON
- VAM
- VAR
- Opintojakso
- HAR2118A15S
Toteutukselle HAR21HK20DIAK Työelämäjakso/harjoittelu asiakastyössä / hanketyössä/pedagoginen harjoittelu LTO HAR2118A15S-3030 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää ammatillisia menetelmiä asiakastyössä
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- osaa dokumentoida ammatillisesti ja ymmärtää sen merkityksen asiakastyössä
- tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
- osaa toimia eettisesti asiakas- ja työyhteisötilanteissa
- osaa arvioida palveluja käyttäjän ja palvelutarpeiden näkökulmasta ja esittää kehittämishaasteita
- osaa vahvistaa osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja integraatiota yhteiskunnassa ja osallistua alan keskusteluun
- tunnistaa arvoristiriitoja aiheuttavia tilanteita asiakastyössä
- osaa soveltaa sosiaalialan arvoja ja eettisiä periaatteita asiakastyössä
- osaa toimia sosiaalisen oikeudenmukaisuuden edistämiseksi asiakastyössä
LTO-kelpoisuuden harjoittelun tavoitteet
Opiskelija
- osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja kehittää lapsi - ja lapsiryhmän kokonaistoimintaa
- osaa käyttää ammatillisia menetelmiä lasten ja perheiden tukemistyössä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
- osaa toimia kasvatusyhteistyötä vahvistaen
- osaa tukea lapsen osallisuutta sekä ominaista tapaa toimia, leikkiä
- tuntee päivähoidon ja varhaiskasvatuksen yhteistyötahot ja tietää verkostoituvan ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen käytännössä
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
-osaa toimia tavoitteellisesti ja reflektiivisesti valitsemassaan toimintaympäristössä
Opetusmenetelmät
Harjoittelu, itsenäinen työskentely ja reflektio.
LTO-kelpoisuutta suorittavilla harjoittelu on pedagoginen harjoittelu
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Harjoittelupaikka valitaan sen mukaan, mitkä suuntaavat opinnot opiskelija on valinnut:
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kaikkien suuntautumisvaihtoehtojen harjoittelu voidaan suorittaa myös lukukauden ulkopuolella hopsin mukaisesti noudattaen Diakin harjoitteluohjeita.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
18 op, suoritetaan 13-14 viikon aikana
Esitietovaatimukset
Varhaiskasvatuksen pedagoginen harjoittelu samoin kuin muiden sosiaalialan suuntaavien opintojen
harjoittelu voi toteutua vasta, kun opiskelija on suorittanut hyväksytysti vähintään puolet jakson
teoriaosuudesta.