ASP4ES20HKI Vuorovaikutus ja osallisuus moniammatillisessa asiakastyössä (5op)
Toteutuksen tunnus: ASP4005E20S-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Innovaatiot ja kumppanuudet
- Kampus
- Helsinki
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Toteutukselle ASP4ES20HKI Vuorovaikutus ja osallisuus moniammatillisessa asiakastyössä ASP4005E20S-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Erikoistuja
1. Osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa
2. Osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa asiakas- ja palveluohjauksen eri rooleissa
3. Osaa käyttää digitaalisia palveluja ja ohjata asiakasta digitaalisten palveluiden käytössä
4. Osaa hyödyntää digitaalisia välineitä ja robotologiaa asiakas- ja palveluohjauksessa ja edistää niiden kehittämistä monialaisessa ja -ammatillisessa yhteistyössä
Toteutustavat
- Flipped learning + kontaktiopetus (verkossa tai lähiopetuksena)
- Asiantuntija-alustukset
- Itsenäinen opiskelu ja tiedonhankinta
- Yhteistoiminnallinen työskentely
- Mahdollistetaan erilaiset tavat tuottaa oppimistehtäviä
- Oppimistehtävät: 1) Ennakkotehtävä, 2) Simulaatioharjoitukset, 3) Itsearviointi
Suoritustavat
Ennakko-oppimistehtävät
Digitaaliset keinot asiakastyössä. Tehtävän tavoitteena on ohjata opiskelijaa digitaalisten keinojen tarkasteluun asiakastyössä.
Perehdy oheiskirjallisuuteen digitaalisuuden käytöstä asiakastyössä sekä robotologiasta koulutuksesi ja ammatillinen taustasi huomioon ottaen. Kirjoita aiheesta tiivis kuvaus. Pituus noin 2–3 sivua. Palautus käytössä olevalle oppimisalustalle.
Arviointi hyväksytty / täydennettävä / hylätty
Simulaatioharjoitukset, havainnointikäynnit tai videotallenteet
Simulaatioharjoitukset kontaktiopetuksessa tai havainnointikäynnit työelämän toimin-taympäristöissä tai videotallenteet, joissa aidot case-tilanteet taustalla. Tarkasteltavat teemat tulevat opintojakson tavoitteista (vastavuoroisuus ja dialogisuus vuorovaikutuksessa, moniammatillisen vuorovaikutuksen erityiskysymykset, asiakaslähtöisyys ja osallisuus sekä digitaalisten keinojen toteutuminen)
Simulaatiotilanteet toimivat herätteenä yhteiselle reflektiolle ja keskustelulle. Oppimisen näkökulmasta painottuu debriefing keskustelu. Simulaatioharjoitteet antavat mahdollisuuden moniammatillisessa pienryhmässä, oman asiantuntijuuden syventämiseen sekä aiheiden kriittiseen tarkasteluun.
Arviointi hyväksytty/ täydennettävä/ hyväksytty
Itsearviointi
Itsearviointi oman osaamisen kehittymisestä.
Kirjallinen tuotos, noin 2–3 sivua. Palautus käytössä olevalle oppimisalustalle.
Arviointi hyväksytty / täydennettävä / hylätty
Sisältö
- Vastavuoroisuus ja dialogisuus asiakas- ja palveluohjauksen ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja ohjaamisessa
- Moniammatillisen vuorovaikutuksen ja kohtaamisen teoreettiset lähtökohdat ja asiakaskeskeinen orientaatio
- Roolit asiakas- ja palveluohjauksessa sekä moniammatillisessa verkostotyössä
- Vuorovaikutus ja tiimityötaidot moniammatillisessa verkostotyössä
- Sähköisen asioinnin palvelut
- Digitaalisten palvelujen saavutettavuus
- Digitalisaatio ja robotologian palvelumuotoilun mahdollisuudet asiakas- ja palvluohjauksessa
Aika ja paikka
Vuorovaikutus ja osallisuus moniammatillisessa yhteistyössä (5 opintopistettä): 3–4.9.2020 klo 8.30–16, etäohjaus 1.10.2020 klo 16.30–19
* Lähityöskentely: 2 päivää
* Tilat: Diak ja Arcada (Helsinki)
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.