Siirry suoraan sisältöön

HAR22HS21HKI (SOS) Työohjaukselliset pienryhmät ja ammatillisuuden kriittinen reflektio (2op)

Toteutuksen tunnus: HAR2202A15S-3036

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.03.2021 - 17.03.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.08.2021 - 19.11.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
KOULUTUS
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
Sosionomi (AMK)
Opettajat
Tiina Lintunen
Vilhelmiina Vuori
Jaana Rintala
Eija Pehkonen
Seija Utriainen
Marjaana Marttila
Hanna Lamberg
Marianne Neuvonen
Mari Nieminen
Ajoitusryhmät
GER (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
MIE (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
MON (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
VAM (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
VAR (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
A47sos
A47sos
Pienryhmät
GER
MIE
MON
VAM
VAR
Opintojakso
HAR2202A15S

Toteutukselle HAR22HS21HKI (SOS) Työohjaukselliset pienryhmät ja ammatillisuuden kriittinen reflektio HAR2202A15S-3036 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa arvioida oman ammatillisten kasvunsa vaihetta ja asettaa itselleen kehittämishaasteita ammatillisessa kasvussa
- osaa reflektoida omaa ammatti-identiteettiä ja toimijuutta sosiaalialan ammattilaisena
- osaa arvioida omaa toimintaansa ja ammatillisen toiminnan perusteita suhteessa niiden taustalla oleviin ajattelu- ja toimintamalleihin sekä yhteiskunnalliseen kokonaisuuteen sisältäen arvioivan ja tietoiseen toiminnan kehittämisen yhdessä muiden toimijoiden kanssa
- ymmärtää sosiaalialan työn arvosidonnaisuuden ja osaa reflektoida omia sidonnaisuuksiaan

Opetusmenetelmät

Jakso on osa HAR1118A15S Työelämäjakso/ harjoittelu asiakastyössä / hanketyössä jakson suorittamista.
Opiskelija osallistuu pienryhmiin ennen harjoittelua, harjoittelun aikana ja harjoittelun jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tehtävä korvaa työnohjaukselliset pienryhmät ja ammatillisen kriittisen reflektion opiskelijalla, jos harjoittelu suoritetaan muulloin kuin opsin tai opintojakson toteutuksen mukaisena ajankohtana eikä opiskelija pysty osallistumaan opintojaksoon kuuluviin pienryhmäohjauksiin.

Tehtävän avulla opiskelija lisää itsetuntemustaan ammatillisen asiakastyön toteuttajana ja moniammatillisen työryhmän jäsenenä sekä harjaantuu työnohjauksen hyödyntämisessä. Lisäksi opiskelija harjaantuu ammatillisen kriittisen reflektion metodin omaksumiseen osana sosiaalialan ammatillisuutta.

•Tehtäväänsä varten opiskelija pitää harjoittelujaksollaan oppimispäiväkirjaa. Siihen hän kirjaa asiakastyöhön ja työryhmän jäsenenä toimimiseen liittyviä kokemuksiaan ja pohdintojaan sekä toiminnastaan saamaansa palautetta.

•Opiskelija selvittää työohjauksen toteutumista yksikössään (käytännöt, toteutuksen muodot ja sisältö) ja pohtii oppimispäiväkirjassaan omia työnohjaukseen liittyviä tarpeitaan jakson aikana.

Tehtäväänsä opiskelija hyödyntää oppimispäiväkirjaansa ja seuraavia lähteitä:

Karvinen-Niinikoski Synnöve, Rantalaiho Ulla-Maija, Salonen Jari. 2007. Työnohjaus sosiaalityössä. Helsinki: Edita JA

Näkki, Pirjo 2014. Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa Jari Helminen (toim.)

Sanoista tekoihin - Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina. Helsinki: Diakonia-ammattikorkeakoulu.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op

Siirry alkuun