Siirry suoraan sisältöön

PDA01PK22TKU Oppimiskäsitykset ja oppijakeskeisyys (5op)

Toteutuksen tunnus: PDA0105A19H-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2022 - 04.02.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tulkkaus, kielet, viestintä ja koulutuksen kehittäminen
Kampus
Turku
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettajat
Ulla Niittyinperä
Sanna Kirjonen
Matleena Messo
Ryhmät
G47vip
G47vip
Opintojakso
PDA0105A19H

Toteutukselle PDA01PK22TKU Oppimiskäsitykset ja oppijakeskeisyys PDA0105A19H-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa ennakkotehtävällä. Ennakkotehtävä käsitellään opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla. Tämän jälkeen työskennellään ryhmissä kirjallisuuden ja keskustelujen perusteella. Kirjallinen tehtävä palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa oppimiskäsityksiä ohjaustyössä
- tunnistaa oppijan kehitysvaiheen ohjauksen näkökulmasta
- tunnistaa erilaiset oppijat
- osaa analysoida identiteettiään opettajana
- ymmärtää opettajan käyttöteorian merkityksen

Sisältö

- oppimiskäsitykset
- kehityspsykologia
- erilaiset oppijat
- opettajan identiteetti
- käyttöteoria

Oppimateriaalit

Liitä linkki:
Stenberg, K. 2011. Riittävän hyvä opettaja. Juva. PS-kustannus.

Opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä, luento, tiimityö, reflektointi, kirjallinen tehtävä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ennakkotehtävän voi suorittaa videotehtävänä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Siirry alkuun