LUOPS22HKI (SOSKIR) Luovuus ja toiminnallisuus voimavarana ja ammatillisuutena (5op)
Toteutuksen tunnus: LUO0005A20S-3022
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.03.2022 - 18.03.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.10.2022 - 02.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sosiaali- ja kirkonala
- Kampus
- Helsinki
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 333
- Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Opettajat
- Severi Saihomaa
- Jaana Rintala
- Ajoitusryhmät
- pienryhmä A (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- pienryhmä B (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
A53sosdA53sosd
-
A53sosnA53sosn
- Pienryhmät
- pienryhmä A
- pienryhmä B
- Opintojakso
- LUO0005A20S
Toteutukselle LUOPS22HKI (SOSKIR) Luovuus ja toiminnallisuus voimavarana ja ammatillisuutena LUO0005A20S-3022 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opiskelija
- tunnistaa luovuutensa ja voimavaransa osana hyvinvointia ja ammatillisuutta
- osaa käyttää luovuuttaan ja voimavarojaan sosiaalialan työssä
- ymmärtää luovan, taidelähtöisen ja toiminnallisen työskentelyn lähtökohdat ja tavoitteet sosiaalialan työssä
- tietää ja osaa soveltaen käyttää luovia, taidelähtöisiä ja toiminnallisia menetelmiä erilaisten asiakkaiden kanssa tehtävässä työssä
- osaa tukea ihmisen sosiaalista toimijuutta
Sisältö
- luovuuden ja voimavarojen osa-alueet
- luovan, taidelähtöisen ja toiminnallisen työskentelyn lähtökohdat ja tavoitteet
- hyvinvointia ja voimavaroja lisäävät luovat, taidelähtöiset ja toiminnalliset menetelmät
- ihmisen sosiaalisen toimijuuden tukeminen ohjauksen keinoin
- oman luovuuden, voimavarojen sekä toimijuuden tarkastelu ja niiden vahvistaminen
Oppimateriaalit
Karjalainen, A. L. (toim.). (2019). Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. PS-kustannus.
Diaklessa muut suositeltavat lähteet
Opetusmenetelmät
Opetusmenetelmät:
Lähiopetus, itsenäinen työskentely, tiimitehtävä, reflektiotehtävä, tentti
Lähiopetukseen osallistuminen välttämätöntä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Lukujärjestyksen mukaisesti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ensisijaisesti osallistuminen seuraavan lukukauden toteutukseen tai toiminnallisen osuuden suunnittelu, toteutus, arviointi ja raportointi reflektointeineen (yksilötehtävänä)
ja yksilötentti yleisenä tenttipäivänä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 26,7t
Lisätiedot
Opiskelija hakee AHOTia, jos kokee, että hänen osaamisensa vastaa opintojakson tavoitteita. Opiskelijan tulee perustella ja osoittaa osaamisensa AHOT-hakemuksessa.
Osallistuminen opetukseen on välttämätöntä. Ensisijaisesti opiskelijat korvaavat mahdolliset poissaolonsa rinnakkaisryhmän opetukseen osallistumalla. Jos korvaaminen ei ole mahdollista, tekee opiskelija korvaavan tehtävän opettajien ohjeistuksen mukaisesti.