Siirry suoraan sisältöön

ATI03MS22TKU Asiakaspalvelu ja etiikka (5op)

Toteutuksen tunnus: ATI0305A19H-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.08.2022 - 14.10.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tulkkaus, kielet, viestintä ja koulutuksen kehittäminen
Kampus
Turku
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Tulkki (AMK), viittomakieli ja tulkkaus
Opettajat
Hely Korte
Tiia Oldenburg
Sanna Kirjonen
Ryhmät
G51vip
G51vip
Opintojakso
ATI0305A19H

Toteutukselle ATI03MS22TKU Asiakaspalvelu ja etiikka ATI0305A19H-3004 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa luennolla. Työskentely jatkuu ryhmissä case-työskentelynä. Opintojaksolla lähiopetus ja itsenäinen verkkotyöskentely vuorottelevat. Opintojakson päättää tentti.

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa tarkastella asiakastilanteita eettisestä näkökulmasta
- tietää tulkkien ammattisäännöstöt ja opettajan eettiset periaatteet
- ymmärtää työkentän toimijoiden ammattiroolien erot
- osaa kohdata erilaisia asiakkaita
- osaa toimia erilaisissa asiakastilanteissa

Sisältö

- eettinen havainnointi ja päätöksenteko
- tulkin ja kommunikaatio-ohjaajan etiikka
- roolit
- asiakaspalvelu
- sisäinen yrittäjyys

Oppimateriaalit

Tilaa linkki:
Kalela,E. 2010. Etiikka_tulkkaustilanteissa. Helsinki: Premedia Helsinki oy
Sillman, S. 2017. Viittomakielen tulkkien eettisen pohdinnan kehittäminen ja tukeminen. Helsinki. Humanistinen ammattikorkeakoulu.
Juujärvi, S.& Myyry, L & Pesso K. 2007. Eettinen herkkyys ammatillisessa toiminnassa. Jyväskylä. Gummerrus Kirjapaino Oy

Opetusmenetelmät

Luento, oppimistehtävät ja tentti

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

TKI-opintoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Siirry alkuun