KEH01VK22AVOIN Kehittämis- ja innovaatiotoiminta I (3op)
Toteutuksen tunnus: KEH0103A15S-3058
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 18.12.2021 - 16.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2022 - 31.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- KOULUTUS
- Kampus
- Diakin yhteinen toteutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 15
- Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Opettajat
- Titta Riihimäki
- Satu Keisala
- Opintojakso
- KEH0103A15S
Toteutukselle KEH01VK22AVOIN Kehittämis- ja innovaatiotoiminta I KEH0103A15S-3058 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opiskelija
- tunnistaa muuttuvan työelämän ja osaamisen kehittämiskohteita
- osaa tiedonhankinnan suunnittelua tutkimus- ja kehittämistyötä varten
- osaa käyttää erilaisia tulevaisuuden ennakoimiseen kehitettyjä menetelmiä
- osaa käyttää valitsemaansa tutkimusstrategiaa ja -menetelmää
- osaa reflektoida ja käyttää eri alojen tietoa ja monialaisen yhteistyön ulottuvuuksia
Toteutustavat
Opintosuoritus koostuu opintojakson lähipäivästä, menetelmätyöpajoista, oppimistehtävästä sekä opinnäytetyön ryhmäohjaukseen osallistumisesta.
Pääsisällöt:
(i) orientaatio KEH-opintojaksoihin;
(ii) kuvaileva kirjallisuuskatsaus ammatillisena ja kehittämistyön menetelmänä;
(iii) tilastoaineistot ammatillisena ja kehittämistyön menetelmänä;
(iv) tiedonhankinta kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä sekä tiedonhankinnan lomakkeen hyödyntäminen oppimistehtävässä ja opinnäytetyöprosessissa
(v) liittyminen opinnäytetyön ohjausryhmään
(vi) menetelmä-, kieli- ja informaatio-ohjaukseen osallistuminen erillisten pajojen muodossa
Mikäli opiskelijan opinnäytetyön aihe määrittyy tässä vaiheessa, päivittää hän opinnäytetyön suunnitelman (AMM2-oppimistehtävä) ja esittelee sen opinnäytetyön ohjausryhmässä.
Oppimistehtävässä opiskelija tai opiskelijaryhmä tarkastelee valitsemaansa ilmiötä tai aihepiiriä kahdella eri lähestymistavalla. Nämä ovat (i) kuvaileva kirjallisuuskatsaus ja (ii) tilastolliset aineistot. Oppimistehtävää ohjataan menetelmätyöpajoissa.
Oppimistehtävän tulee olla työelämälähtöinen. Se tuottaa kriittistä ja hyödyllistä tietoa Diakin hankkeisiin ja/tai työelämäkumppaneille, OSKE- tai Yhteisöpajoihin.
Opiskelijan opinnäytetyöprosessia ohjataan opinnäytetyöohjausryhmässä. Opinnäytetyön ryhmäohjauksessa opinnäytetyölle nimetään ohjaaja. Opiskelija esittelee AMM1- ja AMM2-jaksoilla kehittämänsä opinnäytetyön suunnitelman opinnäytetyöryhmässä.
Suomen kielen ja viestinnän ohjaus tapahtuu erillisellä sähköisellä oppimisalustalla (Suomen kielen ja viestinnän pajat).
Ohjausta tiedonhankintaan opiskelija saa informaatikoilta Diakin kirjastosta.
Suoritustavat
Opiskelija on soveltanut kirjallisuuskatsausta ja tilastoaineistojen käyttöä ammattialaan kuuluvan ilmiön kuvaamisessa. Vaihtoehtoisesti opiskelija kuvaa vastaavan toiminnan ja sen raportoinnin AHOT-portfoliossa.
Sisältö
- muuttuvan työelämän haasteet
- tiedonhankintasuunnitelma
- tutkimusmenetelmät (kirjallisuuskatsaus ja tilastolliset menetelmät)
- monialainen tieto
Esitietovaatimukset
Valmius tuottaa Osallistavan ja tutkivan kehittämisen oppaan (Liitteet->, Opinnäytetyön suunnitelman ohje) mukaan laadittu opinnäytetyön suunnitelma.