Siirry suoraan sisältöön

KEH01VK22AVOIN Kehittämis- ja innovaatiotoiminta I (3op)

Toteutuksen tunnus: KEH0103A15S-3058

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.12.2021 - 16.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.01.2022 - 31.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KOULUTUS
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 15
Koulutus
Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
Opettajat
Titta Riihimäki
Satu Keisala
Opintojakso
KEH0103A15S

Toteutukselle KEH01VK22AVOIN Kehittämis- ja innovaatiotoiminta I KEH0103A15S-3058 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija
- tunnistaa muuttuvan työelämän ja osaamisen kehittämiskohteita
- osaa tiedonhankinnan suunnittelua tutkimus- ja kehittämistyötä varten
- osaa käyttää erilaisia tulevaisuuden ennakoimiseen kehitettyjä menetelmiä
- osaa käyttää valitsemaansa tutkimusstrategiaa ja -menetelmää
- osaa reflektoida ja käyttää eri alojen tietoa ja monialaisen yhteistyön ulottuvuuksia

Toteutustavat

Opintosuoritus koostuu opintojakson lähipäivästä, menetelmätyöpajoista, oppimistehtävästä sekä opinnäytetyön ryhmäohjaukseen osallistumisesta.

Pääsisällöt:
(i) orientaatio KEH-opintojaksoihin;
(ii) kuvaileva kirjallisuuskatsaus ammatillisena ja kehittämistyön menetelmänä;
(iii) tilastoaineistot ammatillisena ja kehittämistyön menetelmänä;
(iv) tiedonhankinta kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä sekä tiedonhankinnan lomakkeen hyödyntäminen oppimistehtävässä ja opinnäytetyöprosessissa
(v) liittyminen opinnäytetyön ohjausryhmään
(vi) menetelmä-, kieli- ja informaatio-ohjaukseen osallistuminen erillisten pajojen muodossa

Mikäli opiskelijan opinnäytetyön aihe määrittyy tässä vaiheessa, päivittää hän opinnäytetyön suunnitelman (AMM2-oppimistehtävä) ja esittelee sen opinnäytetyön ohjausryhmässä.

Oppimistehtävässä opiskelija tai opiskelijaryhmä tarkastelee valitsemaansa ilmiötä tai aihepiiriä kahdella eri lähestymistavalla. Nämä ovat (i) kuvaileva kirjallisuuskatsaus ja (ii) tilastolliset aineistot. Oppimistehtävää ohjataan menetelmätyöpajoissa.

Oppimistehtävän tulee olla työelämälähtöinen. Se tuottaa kriittistä ja hyödyllistä tietoa Diakin hankkeisiin ja/tai työelämäkumppaneille, OSKE- tai Yhteisöpajoihin.

Opiskelijan opinnäytetyöprosessia ohjataan opinnäytetyöohjausryhmässä. Opinnäytetyön ryhmäohjauksessa opinnäytetyölle nimetään ohjaaja. Opiskelija esittelee AMM1- ja AMM2-jaksoilla kehittämänsä opinnäytetyön suunnitelman opinnäytetyöryhmässä.

Suomen kielen ja viestinnän ohjaus tapahtuu erillisellä sähköisellä oppimisalustalla (Suomen kielen ja viestinnän pajat).

Ohjausta tiedonhankintaan opiskelija saa informaatikoilta Diakin kirjastosta.

Suoritustavat

Opiskelija on soveltanut kirjallisuuskatsausta ja tilastoaineistojen käyttöä ammattialaan kuuluvan ilmiön kuvaamisessa. Vaihtoehtoisesti opiskelija kuvaa vastaavan toiminnan ja sen raportoinnin AHOT-portfoliossa.

Sisältö

- muuttuvan työelämän haasteet
- tiedonhankintasuunnitelma
- tutkimusmenetelmät (kirjallisuuskatsaus ja tilastolliset menetelmät)
- monialainen tieto

Esitietovaatimukset

Valmius tuottaa Osallistavan ja tutkivan kehittämisen oppaan (Liitteet->, Opinnäytetyön suunnitelman ohje) mukaan laadittu opinnäytetyön suunnitelma.

Siirry alkuun