Siirry suoraan sisältöön

YRI02MK24HKI Järjestötyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: YRI0205A19H-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.10.2023 - 29.10.2023

Ajoitus

29.01.2024 - 31.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Tulkkaustutkinnot, kielet ja viestintä ja koulutuksen kehittäminen

Kampus

Helsinki

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 100

Koulutus

  • Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus

Opettaja

  • Virpi Thurén

Ryhmät

  • G51vip
    G51vip
  • 02.02.2024 10:15 - 11:45, YRI02 Aloituswebinaari ETÄ

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa arvioida kolmannen sektorin merkitystä toimijana ja työllistäjänä
- tuntee järjestötyön työtehtävät ja toiminnan periaatteet
- osaa analysoida koulutuksen aikana hankittua osaamista ja soveltaa sitä järjestötyössä
- osaa toimia digitaalisissa ympäristöissä ja kehittää niitä

Sisältö

- järjestön tehtävät ja kolmannen sektorin toiminta
- järjestötyön työntekijöiden toimenkuvat ja työskentely järjestöissä
- osaamisen soveltaminen ja kehittäminen
- erilaiset digitaaliset työvälineet

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, seminaari

Oppimateriaalit

Lisää linkki:

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

TKI-opintoja.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla tehtävä (digitaalisen ympäristön hyödyntäminen ja käyttö) arvioidaan numeerisesti. Arviointimatriisi esitetään opiskelijoille kurssin alussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa 26 tunnin 40 minuutin työmäärää.

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa aloituksella, jossa läsnäolo pakollinen. Oppiminen etenee luentojen ja digimateriaalien käsittelyn kautta järjestöön tutustumiseen ja järjestössä tehtävään strukturoituun tehtävään. Tehtävässä laaditaan digtaalista materiaalia järjestön digitaaliseen ympäristöön.
Digitaaliset ympäristöt käsittävät tässä kurssissa järjestösektorin käyttämiä digitaalisia työympäristöjä.Opetusmentelmänä luennot (sekä kontaktiopetuksessa että digitaalisena materiaalina), projektioppiminen, seminaarityöskentelynja digitaalisten ympäristöjen hyvösyntäminen (esim. Wordpress ja Padlet)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).

Arviointiasteikko

0-5