Siirry suoraan sisältöön

HAR9HS24HKI Hoitotyön syventävä harjoittelu (8 op)

Toteutuksen tunnus: HAR0908A20S-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.03.2024 - 18.03.2024

Ajoitus

07.10.2024 - 17.11.2024

Opintopistemäärä

8 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kirkolliset tutkinnot

Kampus

Helsinki

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö

Opettaja

  • Pirkko Natri

Ryhmät

  • A50shd
    A50shd

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa arvioida ja kehittää kykyään toimia hoitotyön asiantuntijatehtävässä sekä moniammatillisen tiimin jäsenenä
- osaa toimia ryhmässä lähijohtajana
- osaa toteuttaa hoito- ja palveluohjausta sekä toimia monialaisissa verkostoissa
- osaa havainnoida ja ottaa puheeksi potilaiden ja heidän läheistensä terveyden ja hyvinvoinnin riskitekijöitä sekä vaikuttaa niihin
- osaa itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa hoitotieteelliseen tutkimukseen perustuvan ohjaus- tai esitystilanteen hoitotyön ammattilaisille
- osaa itsenäisesti ohjata ja antaa palautetta toisille opiskelijoille
- osaa käyttää asiantuntijan tehtävässä käytettäviä teknologisia välineitä ja sovelluksia asiakaslähtöisesti ja analysoida käyttöön liittyviä eettisiä haasteita
- osaa muodostaa kokonaiskuvan ammatillisesta kriittisestä reflektiosta ja asettaa tulevaisuuden haasteita

Opetusmenetelmät

Harjoittelu kliinisessä hoitotyössä

Lisätiedot

Opiskelija valitsee oman henkilökohtaisen opetussuunnitelman mukaisesti harjoittelupaikkansa valitsemaltaan hoitotyön alueelta huomioiden sairaanhoitajan osaamisvaatimukset.

AHOT 5/2021:
Voidaan ahotoida vain, jos opiskelijalla on aikaisempi sairaanhoitajan tutkinto tai vastaavilla sh-tutkintoon johtavilla korkeakouluopinnoilla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija

- osaa arvioida ja kehittää kykyään toimia hoitotyön asiantuntijatehtävässä sekä moniammatillisen tiimin jäsenenä

- osaa toimia ryhmässä lähijohtajana

- osaa toteuttaa hoito- ja palveluohjausta sekä toimia monialaisissa verkostoissa

- osaa havainnoida ja ottaa puheeksi potilaiden ja heidän läheistensä terveyden ja hyvinvoinnin riskitekijöitä sekä vaikuttaa niihin

- osaa itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa hoitotieteelliseen tutkimukseen perustuvan ohjaus- tai esitystilanteen hoitotyön ammattilaisille

- osaa itsenäisesti ohjata ja antaa palautetta toisille opiskelijoille

- osaa käyttää asiantuntijan tehtävässä käytettäviä teknologisia välineitä ja sovelluksia asiakaslähtöisesti ja analysoida käyttöön liittyviä eettisiä haasteita

- osaa muodostaa kokonaiskuvan ammatillisesta kriittisestä reflektiosta ja asettaa tulevaisuuden haasteita